Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-13, 23:48   #1
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er sånn jeg drømmer om å gjøre, men ikke har overskudd til.

Her er ingenting klart. Og det blir det heller ikke på lenge. Orker ikke tanken på å gå i en butikk. Må ungene ha kalender, min tro?

Man får mye fint på nett. Jeg har kjøpt det aller meste av kalenderinnhold og julegaver på nett. Passer meg ypperlig. Man må ikke ha kalender, men jeg, personlig, ville nok ikke kuttet ut kalender men heller satset på sjokoladekalender (eller Haribo til de som ikke tåler melk) hvis jeg hadde droppet pakkekalenderen.

Gammel 11-11-13, 00:21   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kalendergaver plukker jeg gjerne med meg gjennom hele året. I år har jeg kjøpt et 1000-biters puslespill til poden, puslet det samme, og så skal jeg dele det i flere deler og la han få en pose med biter hver dag. Minsten får småting, som badeskum, reflekser, undertøy osv.

Jeg begynner som regel på julegavene etter høstferien, for det tar tid når jeg ikke er så mobil. Og listen er ganske lang..! Gavene vil jeg helst være ferdig med før advent, for da vil jeg bare ha kosen igjen. Det vil si baking og pynting. Jeg har vel 4-5 gaver igjen nå.

Sist redigert av Niobe : 11-11-13 kl 00:44.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 00:43   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Planleggingen er i gang.
Vi skal være hjemme og sønn og svigerdatter kommer, min ex og kanskje min beste venninne og hennes datter og svigersønn. Da blir vi mange!
Menyen er som vanlig ribbe og riskrem.
1.juledag skal vi enten til min ex eller til en venn av Far(exens julefest blir veldig fest, og det er ikke så morsomt for ungene. Alle andre unger er voksne og er med på festen).
Gavelisten er skrevet, og mye er kjøpt inn og pakket inn.

Veldig i rute.

Gammel 11-11-13, 00:49   #4
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har endelig fått somlet meg til å sende ønskelister til familien og har også fått. Og det passet bra for nå har jeg storshoppet på cdon.com som har fraktfri helg helt til i morgen kveld. Det ble jammen bra! 15 av 40 gaver i boks! Og legokalendere er bestilt!

Gammel 11-11-13, 08:46   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Jeg har endelig fått somlet meg til å sende ønskelister til familien og har også fått. Og det passet bra for nå har jeg storshoppet på cdon.com som har fraktfri helg helt til i morgen kveld. Det ble jammen bra! 15 av 40 gaver i boks! Og legokalendere er bestilt!

Hva kjøper du på cdon?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 13:23   #6
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva kjøper du på cdon?

Cdon har etter hvert fått det meste, men i år besto mange av ønskelistene av diverse TV-serier, så da ble det veldig enkelt.

Gammel 11-11-13, 13:33   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Hyacinth: Les et kapittel i Julemysteriet hver dag! Eventuelt med nogo attåt i helgene.

Åja, det er en deilig tradisjon! Vi har den illustrerte utgaven av boka og den er magisk fin, både for voksne og barn. Vi har lest denne siden jula da Eldste var to (hun er nå fjorten), så alle kan den utenat. Likevel er det like hyggelig.

Gammel 11-11-13, 13:39   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Åja, det er en deilig tradisjon! Vi har den illustrerte utgaven av boka og den er magisk fin, både for voksne og barn. Vi har lest denne siden jula da Eldste var to (hun er nå fjorten), så alle kan den utenat. Likevel er det like hyggelig.

Får dere tid hver dag? Det er nokså lange kapiter i den boka?

Gammel 11-11-13, 13:38   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Cdon har etter hvert fått det meste, men i år besto mange av ønskelistene av diverse TV-serier, så da ble det veldig enkelt.

Lurt! Takk!

Gammel 11-11-13, 00:55   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestilte forresten julekortene i dag! Halv pris på Eurofoto nå.

Gammel 11-11-13, 09:05   #11
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Julemysteriet? Noe jeg kunne kjøpt til min snart 5-åring?

Jeg er ferdig med kalendergaver, mye takket være svigermor som bidro med halvparten.

Gammel 11-11-13, 10:01   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg vil tippe at en gjennomsnittig femåring ville kjede seg litt, men du kan jo prøve. Som lærer ville jeg ventet med å lese den til omtrent fjerde trinn, tenker jeg. (Nå var min sønn en del yngre, men det blir annerledes i en klassesituasjon.)

Gammel 11-11-13, 13:19   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når barna blir eldre blir julegaveinnkjøpene veldig mye enklere, ihvertfall hvis de har oppdaget e-bay.
:bilde av min PC på i dag tidelig:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg OnskeII.jpg (44,1 KB, 153 visninger)
Filtype: jpg Onsker.jpg (35,3 KB, 155 visninger)
Gammel 11-11-13, 20:25   #14
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Haha, fantastisk, Fløyel! Hvor gamle er barna dine?

Julemysteriet er en fin fiin bok Jeg tenkte å gå til anskaffelse av den i år (etter at jeg ikke greide det i fjor) og lese den for mine selv om de kanskje er litt små (de elsker å bli lest for uansett så den skal nok gå).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 20:41   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Haha, fantastisk, Fløyel! Hvor gamle er barna dine?

Julemysteriet er en fin fiin bok Jeg tenkte å gå til anskaffelse av den i år (etter at jeg ikke greide det i fjor) og lese den for mine selv om de kanskje er litt små (de elsker å bli lest for uansett så den skal nok gå).

De er 11 og 14. Hun på 14 er mest aktiv, men også god til å dele sin kunnskap med broren.

Gammel 11-11-13, 21:11   #16
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

De er 11 og 14. Hun på 14 er mest aktiv, men også god til å dele sin kunnskap med broren.

Men funker det? Vurderer å prøve det på mannen, nemlig

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 21:23   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Men funker det? Vurderer å prøve det på mannen, nemlig

Det funker som bare det. Prøv!

Gammel 11-11-13, 13:44   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir istedet for barne-tv i desember ofte, eventuelt rett før leggetid for minste. Det hender noen ganger at programmet den dagen tilsier at det ikke blir tid for hele kapittelet, da tar vi to neste dag istedet.

Gammel 11-11-13, 13:47   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det blir istedet for barne-tv i desember ofte, eventuelt rett før leggetid for minste. Det hender noen ganger at programmet den dagen tilsier at det ikke blir tid for hele kapittelet, da tar vi to neste dag istedet.

Ja, vi har også gjort det sånn. Men ettermiddagene er mer presset enn noesinne nå for tiden.

Gammel 11-11-13, 19:37   #20
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Julestatus:
Huset er nyvasket og nymalt (mohaha som om det hjelper om 6 uker)....
Alle gavene er i boks, med unntak av guttene våre, de kjøper vi i London i år (juhu!!). Kjøper også julestrømpeting der tenker jeg.
For tiden skriver jeg handleliste til julebaksten, dette kjøpes inn om en uke (Sverigetur). Så da har jeg altså også planlagt hva jeg skal lage, både av konfekt, kaker, lefser ++ og de spiselige julegavene.
De spiselige julegavene blir laget i den midterste helgen i desember. Baksten helgen før der. Alt annet stæsj til de spiselige julegavene må vi få i hus i førsten av desember.
Pakkekalendrene til de to yngste blir bestilt når alle er i seng. Alt er lagt ferdig i handlekurven.
Pakkekalenderen til eldste er et hodebry uten like, og jeg tror jeg må på en shoppingrunde først. Mulig den blir veldig spesiell eller veldig dyr....
Vi skal i år som i de siste 12 årene være hjemme og de som vil kan komme hit. Hvem som kommer vet jeg ikke, minst 5, mulig 7. The same procedure as last year.
Føler meg i rute i år, det kan faktisk godt hende at vi sjekker julelysene tidlig i år også.
Og siden det er nevnt, så har jeg nattevakt fra fredag før julaften og frem til julaften morgen. Kunne vært adskillig verre.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.