|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#361 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Pannekaketråden med tvistTja, hvis det å synes det er "trist og slitsomt å forholde seg til andres kosthold" er en ringvirkning av din kostholdsfilosofi, så hadde det nok vært greit om det kom frem i bloggen din. Så får folk vurdert om det er verdt rynkene.
|
|
|
|
#362 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaketråden med tvist
Det spiller vel ingen rolle hvordan og hva jeg spiser, hvorfor jeg spiser det når folk er på jakt etter oppskrifter? |
|
|
|
|
|
#363 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Pannekaketråden med tvistSånn rent forøvrig så ble jeg sendt bort på lunsj i går, og jeg fikk salat med avokado, tomat og mozzarella, grovt urtebrød og kyllig og chorizo.
|
|
|
#364 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det hørtes deilig ut |
|
|
|
|
|
#365 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Pannekaketråden med tvistJeg forstår frustrasjonen til HI faktisk. Vi har store familier på begge sider, og dermed mange vi må besøke med (ujevne) mellomrom. I og med at det er såpass mange blir det gjerne ikke så ofte vi er hvert sted, og da blir det veldig mange gamle tanter som tenker at "jeg ser barna bare annenhver mnd, og må få lov til å skjemme dem bort med is og kaker." Hvis det er mange nok med den innstillingen blir det fort altfor mye. Og det er vanskelig, for de mener det godt. (Hva er det med den eldre generasjon og søtt??) |
|
|
|
|
|
#366 |
|
Rockesøster
|
Det er veldig enkelt å forstå den eldre garde. De har en helt annen innlæring og forståelse for kosthold enn vi. De hadde ikke den tilgangen til de råvarene, hjelpemidlene og kunnskapen vi har, og har dette som utgangspunkt. Før i tiden var sukker fest, og det er det de forholder seg til ennå. |
|
|
|
|
|
#367 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke enkelt dette. Minste vår fikk diabetes i vår, og vi har vært på første langbesøk hos besteforeldre nå. Det er vanligvis altfor stor tilgang til kaker og is til kaffen, det settes frem etter middag og står fremme hele kvelden. Med det resultat at vi stapper innpå altfor mye alle mann alle. I år har vi sagt fra at det kan ikke være sånn, ingen av oss har godt av det, og vi blir satt i en umulig situasjon i forhold til minsten og sykdommen hans med å enten måtte si nei til han hele tiden, eller ha et blodsukker på ville veier, og etterhvert syk gutt.
|
|
|
#368 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette handler nok om tradisjoner som har alt for dype røtter i deler av den eldre generasjoner i dette landet til at man kan slutte med det sånn uten videre (selv om diabetes hos en liten gutt burde være grunn nok). Det handler om å være gjestfri og generøs og alltid ha noe å by på, og har man ikke det, så kan man ikke ha folk på besøk. Og har man besøk, kan man ikke by på hverdagskost. Slik er i hvert fall min mor skrudd sammen i hodet.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 30-07-11 kl 20:22. |
|
|
|
|
|
#369 |
|
maler
|
|
|
|
#370 |
|
etterpåklokest
|
Ja, utevafler har vært en favoritt hos oss også. Jeg føler meg som GodMor, GodKone og GodHedonist når jeg står på plattingen med vaffeljernet. |
|
|
|
|
|
#371 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Pannekaketråden med tvistSoyamelk, hvetemel, No Egg, vaniljesukker, bakepulver, salt, sukker, melkefri margarin.
|
|
|
#372 |
|
etterpåklokest
|
Nja, blandingsforholdet kan jeg alltids finne ut av, men jeg har bare ikke dristet meg til å prøve egge-erstatning før. Blir det bra i vafler altså? Det hadde jo vært genialt. |
|
|
|
|
|
#373 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Pannekaketråden med tvistJeg syns de vaflene blir helt fine, og jeg er en sånn en som bruker ekstra egg og ekstra melk (og ekstra smør) i alt mulig rart, ting som ikke har det til å begynne med en gang.
|
|
|
#374 |
|
maler
|
Ei jeg jobbet med før laget regelmessig vafler uten egg, melk og gluten. Og de var gode.
|
|
|
#375 |
|
etterpåklokest
|
Takk, Kitty! |
|
|
|
|
|
#376 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Pannekaketråden med tvist... nå er jeg litt bummed out over at du ikke er naboen min. Jeg er flink til å se trengende ut når en vaffel byr seg.
|
|
|
#379 |
|
Kald på føttene
|
Vi går etter lukta.
|
|
|
#380 |
|
|
Sv: Pannekaketråden med tvistCuyahooga: jeg lager vafler med havremelk, speltmel, NoEgg og litt bakepulver, og blått smør. Og så søter jeg med vanilje og kardemomme da, men du kan jo bruke sukker. Funker som en kule! Går helt fint uten NoEgg, bare ta litt mer bakepulver. Mål har jeg ikke, her går det på slump. Synes også havremelk funker mye bedre enn f.eks. soya, det blir fort litt tungt.
|
|
![]() |
|
|