Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-19, 16:15   #361
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.487
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Så bra Gerbera! Vi sjekket datoene 1. mai og da sto det 2.mai 2020, så det må ha blitt endret i mai.

På oversiktssiden med konfirmasjonsdatoer i Akershus de neste årene, stod det fortsatt 2 mai når info ble lagt ut den 13 mai. Jeg tok skjermbilde av begge nettsider, og sendte inn med spørsmål om hvilken dato som var riktig.
Fikk da til svar at 9 var riktig, og at de beklaget at de ikke hadde rettet opp datoen på nett tidligere.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv  
Gammel 16-05-19, 10:03   #362
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.807
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Kjedelig at de ikke kan oppdatere nett-sidene litt før. Bra det ordnet seg!

På førstkommende mandag 20/5 er det påmelding til borgerlig konf gjennom HEF. Man kan velge mellom kurs kl 17 og 19, og seremoni kl 10, 12 og 14.
Konfirmanten er ikke så opptatt av når... men som forelder tenker jeg at det kan være greit med kurs kl 19, og sermoni senest mulig, kl 14, slik at vi kan reise rett til middag, hjemme hos oss selv. Er det noen med tanker om hvilke klokkeslett som er best?

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 16-05-19, 10:51   #363
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.532
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg synes iallfall ikke at klokken 10 er best, men her følger seremonien kursdag, og for at kurset ikke skal kræsje med trening må vi velge tirsdag, og da er det klokken 10-seremoni. Her er seremoniene 10, 12 og 16. Jeg ville kanskje tenkt at 14 var aller best hvis det var en option.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 16-05-19, 11:00   #364
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.329
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Treningstidene for jenta mi varierer fra semester til semester, med fotballklubbens fordeling av banetid vår/høst, og hvor de måtte få mulighet til å trene innendørs på vinteren. Og siden vi ikke aner når hun vil ha treningstid til vinteren, og dette uansett vil skifte etter påske, så forholder vi oss ikke til det, men ser først og fremst på dato og tidspunkt for seremonien. Det mest sannsynlige alternativet for oss er kursene som har seremoni kl 12:30. Da bør det vel passe å starte selskapet kl 14, og det tenker jeg er greit. I alle fall hvis vi skal ha koldtbord eller tapas. Føler av en eller annen grunn at det passer bedre å ha det litt senere hvis det skal være tre retters meny - men det er kanskje bare tull fra min side.

Hvis vi ikke får plass på kurs med seremoni lørdag, så satser vi på selskap lørdag likevel, og seremoni søndag. Da vil det være greit om vi får det kl 10, av hensyn til de som har flere timer med kjøring etterpå. Det vil si vi får trolig plass der vi ønsker, siden jeg er medlem i HEF og får prioritert påmelding, men det er de ikke hos bestekompisen som hun vil gå sammen med. Så hvis kurset er fullt når han kan meldes på, tre dager senere, så må vi prøve å få byttet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-05-19 kl 11:06.
My er ikke aktiv  
Gammel 16-05-19, 12:49   #365
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.487
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Dere som er medlem i HEF, har dere fått påmeldingslink pr mail?

Jeg så i tråden for konfirmanter 2019, at man skulle få en slik mail, men jeg har muligens meldt meg inn for sent til å få den jeg da, sikkert.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv  
Gammel 16-05-19, 12:50   #366
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.996
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Kjedelig at de ikke kan oppdatere nett-sidene litt før. Bra det ordnet seg!

På førstkommende mandag 20/5 er det påmelding til borgerlig konf gjennom HEF. Man kan velge mellom kurs kl 17 og 19, og seremoni kl 10, 12 og 14.
Konfirmanten er ikke så opptatt av når... men som forelder tenker jeg at det kan være greit med kurs kl 19, og sermoni senest mulig, kl 14, slik at vi kan reise rett til middag, hjemme hos oss selv. Er det noen med tanker om hvilke klokkeslett som er best?

Jeg hadde ønsket seremoni kl 12 tenker jeg, men 14 går også fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 16-05-19, 13:38   #367
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.532
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Dere som er medlem i HEF, har dere fått påmeldingslink pr mail?

Nei, det har jeg ikke (vært medlem i 12 år). Går ut fra at det bare er å gå inn her og melde på fra og med mandag? https://human.no/nyheter/2019/februa...firmasjon-2020

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 16-05-19, 13:41   #368
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.408
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg har meldt meg inn i HEF utelukkende for å kunne melde på tidlig, men tror bare at jeg må logge meg på via nettsidene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 16-05-19, 14:08   #369
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.245
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg har fått mail fra HEF, har vært medlem siden 2002.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 16-05-19, 14:43   #370
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.487
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nei, det har jeg ikke (vært medlem i 12 år). Går ut fra at det bare er å gå inn her og melde på fra og med mandag? https://human.no/nyheter/2019/februa...firmasjon-2020

Det stod i lenken til Elise:

«Praktisk informasjon om hvordan forhåndspåmeldingen gjennomføres kommer senere.»

Må bare vente og se om man får noen mail da, nå er det vel for sent å purre på den.

__________________
To søte germini 05~07

Sist redigert av Gerbera : 16-05-19 kl 14:56.
Gerbera er ikke aktiv  
Gammel 16-05-19, 15:32   #371
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Fullstendig kaos med lokalet vi har reservert. Fikk beskjed i april 2018 at vi sto øverst på ventelisten. Når jeg dobbeltsjekket nå fikk jeg vite at vi plutselig er på plass nummer 3.
Vi må bestemme konfirmasjonsdato i juni 2019 og lokalet tildeles i 2020.
Nå ble jeg superstressa!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 16-05-19, 15:37   #372
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.532
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg har fått mail fra HEF, har vært medlem siden 2002.

Hva står det i mailen? Jeg finner ingen mail fra HEF i det hele tatt når jeg søker i mailboksen, så jeg tror kanskje ikke de har mailadressen min... Finner ikke medlemsnummeret mitt heller (har bare sjekket siste faktura).

Er den sendt fra lokallag eller sentralt?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 16-05-19, 15:44   #373
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.245
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg fikk den på tirsdag, den ser ut til å være sendt fra sentralt. Lurer på om jeg kanskje har registrert ungene som husstandsmedlemmer, og at det er derfor jeg har fått den? Det som står er «Påmelding for konfirmantforeldre som er medlemmer i Human-Etisk Forbund åpner mandag 20. mai kl. 9.00 på human.no/konfirmasjon», og at man må logge på med bank-ID.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 18-05-19, 10:41   #374
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.996
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Fikk verdens beste kransekake i går hos venninne av eldste. Moren lager dem. Avtalt at vi lager sammen til konfirmasjon. Da er det i boks.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 19-05-19, 16:24   #375
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.134
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Har sett over bildene til minsten sin dåp siden jeg ikke husket hvem som var invitert dit. Regner med omtrent de samme var i eldste sin, men de bildene er i papirversjon og de må jeg grave fram.
Hvis jeg tar omtrent de samme og med følge for 2 av kusinene så blir vi mellom 25 og 30 hvis alle kommer.
Tenker at 2 av 3 tanter blir bedt om å bake, muligens også svigermor. Og jeg sikkert og mamma. Svigermor er nok også enkel å be om blomster. Så vidt jeg husker ordnet hun det i begge dåpene.
Maten blir nok det vanskeligste å bestemme oss for.

Tenker dere at bestekompis også inviteres? Så sant de ikke har samme dag selvsagt.
Jeg var i bestevenninne mi sin og hun i min. Alle kusinene mener jeg også har hatt bestevenninne invitert.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 19-05-19, 16:29   #376
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.271
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Mannen har meldt seg inn i HEF. Holder det ikke at han logger seg inn for forhåndspåmelding?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 19-05-19, 16:45   #377
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.408
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Ja, ja ... da har snuppa bestemt seg for at hun ikke vil konfirmeres. Nesten alle venninnene skal stå til kristelig konfirmasjon og det føler hun ikke er noe alternativ. Og så ble det litt krøll med de som skulle stå til humanistisk, så hun vil rett og slett ikke. Hun sier at hun tror hun vil ha en fest allikevel, så vi fastholder bookingen av lokale inntil videre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 19-05-19, 17:00   #378
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.807
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Mannen har meldt seg inn i HEF. Holder det ikke at han logger seg inn for forhåndspåmelding?

Det er det vi regner med her.

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 19-05-19, 17:10   #379
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.487
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Mannen har meldt seg inn i HEF. Holder det ikke at han logger seg inn for forhåndspåmelding?

Jeg har fremdeles ikke fått mail, så jeg må satse på det her og.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv  
Gammel 19-05-19, 17:14   #380
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.636
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Har sett over bildene til minsten sin dåp siden jeg ikke husket hvem som var invitert dit. Regner med omtrent de samme var i eldste sin, men de bildene er i papirversjon og de må jeg grave fram.
Hvis jeg tar omtrent de samme og med følge for 2 av kusinene så blir vi mellom 25 og 30 hvis alle kommer.
Tenker at 2 av 3 tanter blir bedt om å bake, muligens også svigermor. Og jeg sikkert og mamma. Svigermor er nok også enkel å be om blomster. Så vidt jeg husker ordnet hun det i begge dåpene.
Maten blir nok det vanskeligste å bestemme oss for.

Tenker dere at bestekompis også inviteres? Så sant de ikke har samme dag selvsagt.
Jeg var i bestevenninne mi sin og hun i min. Alle kusinene mener jeg også har hatt bestevenninne invitert.


Jeg tenker at om han ønsker å invitere bestekompisen så gjør dere det. Det er ingen fasit på det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no