Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-10, 14:00   #361
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.841
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men da skjønte jeg ikke hva du mente med at hun lurte seg selv til å tro at hun hadde spist noe sunt. For jeg mener hun gjorde et godt valg og overhodet ikke lurte seg selv. Og om det er litt sukker i brødet og pålegget, så er det mikroskopisk sammenliknet med innholdet i bollene.

Jeg leste det som om hun skrev at selv om bollene og skiva hadde samme kalloriinnhold ville hun spise skivene med bedre samvittighet enn bollene. Og om så var tilfelle mener jeg at hun hadde lurt seg selv med vitende og vilje.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:02   #362
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.342
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg leste det som om hun skrev at selv om bollene og skiva hadde samme kalloriinnhold ville hun spise skivene med bedre samvittighet enn bollene. Og om så var tilfelle mener jeg at hun hadde lurt seg selv med vitende og vilje.

Vel, det er jeg veldig uenig i. For brødskivene inneholder nødvendige næringsstoffer, noe bollene ikke gjør. Og man må faktisk ha både næring og kalorier.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:03   #363
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg leste det som om hun skrev at selv om bollene og skiva hadde samme kalloriinnhold ville hun spise skivene med bedre samvittighet enn bollene. Og om så var tilfelle mener jeg at hun hadde lurt seg selv med vitende og vilje.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vel, det er jeg veldig uenig i. For brødskivene inneholder nødvendige næringsstoffer, noe bollene ikke gjør. Og man må faktisk ha både næring og kalorier.

Enig med safran.

Det er mer poeng med mat enn rene kalorier.

  Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:05   #364
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.841
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Okei, teite meg som tenkte feil. Jeg tenkte nå at om de var helt like i alt næringsinnhold, så vil den psykologiske greia være med å lure en til å tro osv.

Djises. Dere må jo skjønne hva jeg mener og ikke ta meg så bokstavlig.

Det er nemlig en del mat som gir skinn av å være sunn som absolutt ikke er det, og da mener jeg folk lar seg lure mer eller mindre bevisst (nøkkelhullmerket Grandiosa f.eks).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:09   #365
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.342
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:31   #366
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.602
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg tror at så lenge man ikke gjør noe for å endre kostholdet til folk, vil kiloene fortsette å renne på.


Jeg har ansvaret for mitt kosthold. Jeg planlegger hva jeg skal spise og når.

Du ville vel ikke kjørt bilen din ut i ødemarka uten å sjekke at den hadde nok drivstoff - hvorfor behandle kroppen din noe dårligere?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:32   #367
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Vi pleier jo å reagere når noen avviser vitenskapelige funn. Allikevel, når KJ gjør det, så er det tydeligvis mange som synes hun har rett.

Jeg tar meg i å lure på om vi ville ha reagert på samme måte om damen sa at jorden var flat. Det ville i alle fall vært langt enklere for en del å protestere mot uten å bli beskyldt for hårsårhet og ansvarsfraskrivelse.

KJ er dyktig på noen områder, men når det gjelder å innse begrensningen i egen kompetanse synes jeg hun feiler stort. Da har jeg mer sans for f.eks. Jillian Michaels, som i tillegg til å være tøff og tydelig, påpeke kaloriregnskapet osv. faktisk gjør hjemmeleksa si og samarbeider med endokrinologer, setter seg inn i forskning osv. før hun uttaler seg om genetikk. Noe som naturlig nok medfører at hun ikke sier noe så stappteit som det KJ presterte.

Ja, beklager altså. Jeg klarer ikke å bli personlig fornærmet over KJ sitt utspill. Så da henger jeg meg heller opp i at noen går ut og sier noe så dumt som at genetikk er irrelevant, og at halve Norge ser ut til å ha mistet kritisk sans og synes hun har rett. Det er rett og slett pinlig å være vitne til.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:35   #368
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har ansvaret for mitt kosthold. Jeg planlegger hva jeg skal spise og når.

Du ville vel ikke kjørt bilen din ut i ødemarka uten å sjekke at den hadde nok drivstoff - hvorfor behandle kroppen din noe dårligere?

Sånn for ordens skyld så er det virkelig mange som ikke sjekker at bilen er i orden. Det kjører mye skrammel rundt på veiene.

  Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:39   #369
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har ansvaret for mitt kosthold. Jeg planlegger hva jeg skal spise og når.

Du ville vel ikke kjørt bilen din ut i ødemarka uten å sjekke at den hadde nok drivstoff - hvorfor behandle kroppen din noe dårligere?

I teorien er jo dette fryktelig enkelt. I praksis?

Det er jo sjelden man sier til en alkoholiker at det er jo bare å slutte å drikke da? For man ønsker vel å ta vare på kroppen?

Det vanskelige er at man kan ikke slutte å spise og/eller forholde seg til mat. Og for enkelte er det ikke bare å slutte å spise det man vet ikke alltid er like bra.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:41   #370
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.551
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Når man går hjemme, og det plutselig stikke rinnom noen på kaffe, så må man jo servere noe. Eller om man er borte på kaffe og.

Må man det? Her får man kaffe, om man er heldig.

(Og hjemmebakt brød og frukt om man er sulten)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:47   #371
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Jeg tror det er veldig lurt å IKKE ha ting i skapet sånn "i tilfelle".
Nå i dag er det vel meg bekjent ikke så mange som bare stikker innom. De fleste sender sms eller gjør avtaler tror jeg? Dessuten. Stikker jeg innom noen holder det lenge med en kopp te/kaffe.

Det å ha noe i skapet sånn i tilfelle er noe man lett kan gjemme seg bak og bruke som unnskyldning.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:47   #372
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 23.120
Blogginnlegg: 216
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det vanskelige er at man kan ikke slutte å spise og/eller forholde seg til mat. Og for enkelte er det ikke bare å slutte å spise det man vet ikke alltid er like bra.

Hvilket vel er essensen i det mange her forsøker å si, at KJ forenkler dette og at noen medier tabloidiserer det veldig. Jeg synes forresten også det er betenkelig at hun uttaler seg så bastant om noe som faktisk er utenfor hennes fagfelt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:47   #373
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.551
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Når man stopper på en bensinstasjon for å kjøpe noe å spise (eller går innom 7. eleven) gjør man dette fordi man er så sulten at man holder på å gå tom. Hele kroppen roper på sukker. Og når man kommer til kassen og det er tilbud på trepakning med boller, det lukter fersk gjærbakst i hele lokalet og de ligger der på disken skjønner jeg godt det er fristende. Mer fristende enn den lite opplyste kurven med halvgammel frukt og bananer med brune prikker.

Å, som jeg kjenner meg igjen! Når jeg er sulten på den måten så frister ikke noe av det "liksom sunne" de har på sånne steder. Men, det har kommet et produkt som for meg er akkurat det jeg trenger de gangene der, og det er de små pakkene med ferdigsmurt knekkebrød. De gjør meg akkurat passe mett til at jeg holder til middag, og koster ikke all verden heller. Ikke perfekt ernæring, men bedre enn boller.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:48   #374
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Jeg har ikke ting i skapet og hos meg må man ta med kake selv om man skal ha. Er kaka god får man ikke med seg restene hjem heller - bare spør Dragen.

  Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:54   #375
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Jeg har tenkt litt på denne tråden. Jeg tror et stort problem er at vi i Norge har alt for mye penger og alt for mange fristelser lett tilgjengelig. Hvorfor vil man ikke gjøre med sukkeret som med alkoholavgiftene, skru avgiftene opp så det monner? Man vet jo at dette funker for å begrense f.eks alkoholforbruket og dermed antall alkoholavhengige. Jeg tipper at samfunnskostnadene som følge av dårlig kosthold er minst like høyt som for høyt alkoholforbruk?

Jeg tror som Nessie sier at argumenter av typen "Du må jo ta vare på kroppen din, dette er ditt ansvar, og gjør du ikke det må du bare ta konsekvensene" ikke funker. Det betyr ikke at jeg mener at innholdet i den setningen ikke stemmer, det betyr at jeg tror man ikke oppnår noe med det. Når de fleste av oss har vokst opp med at vi kan få det vi vil når vi vil - iallefall i mye større grad enn i store deler av verden ellers, så er ikke holdningene som oppstår noe man kan fjerne med å vifte litt med pekefingeren. Tror jeg. Sanksjoner av typen høye avgifter tror jeg er mye mer effektivt enn KJ sin stemplingsteori og gulrotkampanjer "Spis mindre og tren mer" fra det offentlige. Men så er jeg sosialist da. Jeg tror faktisk ikke at folk flest både vet og gjør sitt eget beste, og at en hver er sin egen lykkes smed a la høyresiden i norsk politikk - det vet man jo ikke funker. Det er en ærlig sak å synes at folk som drikker for mye eller spiser feil godt kan gå til grunne uten at man leer på øyelokket av den grunn, eller føler noen form for empati. Problemet er at det har store samfunnsøkonomiske konsekvenser, og det kan man ikke lukke øynene for.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 13-10-10 kl 15:01.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 15:00   #376
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 23.120
Blogginnlegg: 216
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

For ikke å snakke om at med "ditt ansvar"-holdningen fyrer man bare ytterligere oppunder dårlig samvittighet-bålet. Jeg vet hvertfall at når jeg i perioder har visst at jeg er tredve kilo over trivselsvekt, så har jeg fortsatt fordi jeg jo ikke fortjener bedre.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 15:01   #377
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

For å være helt fair: Det er jo også et poeng KJ kommer med. At vi må ta dette på dugnad og at å overlate alt til individet ikke funker. Rett skal være rett, liksom.

Det er utrolig synd at hun i neste åndedrag valgte å spy ut av seg noe så dumt at det stjal hele rampelyset.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 15:24   #378
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det er jo sjelden man sier til en alkoholiker at det er jo bare å slutte å drikke da? For man ønsker vel å ta vare på kroppen?

Men det er jo der forskjellen på de som har og ikke har et avhengighetsforhold til mat og alkohol kommer inn, er det ikke? For i mine øyne kan man si nettopp det til noen mht alkohol (selv drikker jeg f.eks betydelig mindre på fest nå enn da jeg var 19 år, ikke sant?) Og har man ikke et slags avhengighetsforhold til mat så er det nok betydelig lettere å regulere det litt, vil jeg tro?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 15:26   #379
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Men det er jo der forskjellen på de som har og ikke har et avhengighetsforhold til mat og alkohol kommer inn, er det ikke? For i mine øyne kan man si nettopp det til noen mht alkohol (selv drikker jeg f.eks betydelig mindre på fest nå enn da jeg var 19 år, ikke sant?) Og har man ikke et slags avhengighetsforhold til mat så er det nok betydelig lettere å regulere det litt, vil jeg tro?

Jepp.

Jeg kan fint la være all alkohol. Jeg syntes ikke det var heeelt hakkande gæli å slutte å røyke.

Men å slutte med sukkerholdig mat - det var en big deal. I dag kan jeg spise noe sukker uten å få sug, men det er på grunn av stoffskiftefeilen. Inntil jeg fikk den så var den minste lille mengde sukker eller mel sånn at jeg fikk et brutalt sug.

  Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 15:45   #380
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Åh! Dette blogginnlegget var knakende godt, synes jeg. *deler*

(Det er skrevet av damen bak boken "Fordi jeg fortjener det? En bok om mobbing, håp og ansvar"og bloggen A Curly Life)

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no