Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Diettens første dag. Lettere :urk:

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-10, 23:59   #361
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 00:38   #362
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 21:07   #363
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Jeg er utrolig imponert over hva du klarer å få til med de begrensningene som er.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 18:26   #364
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Herlig!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:53   #365
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

__________________
des 2007, april 09.
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:57   #366
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.999
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Heldige og flinke lillegutt!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 22:11   #367
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Dagens lunsj
* Skinke og honningmelon
* kokt egg, selleri og paprika, med litt lodderogn blandet med hjemmelagd majones i den lille rosa boksen til egget
* gele lagd av bær og gelatin
* kokosbrød i småbiter. Litt rosa fordi lillegutt insisterte på bær oppi røren også

Til ettermiddagsmat på skolen:
* stabburets peppermakrell blandet med hjemmelagd majones og selleri og løk i småbiter
* pære

Blir rent sulten selv!


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:10.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 22:31   #368
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Herlighet! For det første legger jeg meg langflat for hva du finner på, men jeg blir liggende en stund i respekt for det guttungen vil spise også! Peppermakrell, selleri og løk hadde blitt forkastet rimelig kjapt her i hus, gitt (selv om jeg synes det ser godt ut, er nok ikke gutta helt enige).

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 23:44   #369
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Ja, jeg er heldig sånn, han er gudskjelov altetende

Han spiste til og med most og vaflet kylling (kokt, leeeenge) blandet med gulrot (kokt, leeenge) og egg i diettens spede begynnelse. Uten å kny!

Tøffingen min

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 23:49   #370
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Tøffe gutten og fantastiske mamma'n!

  Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 07:57   #371
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Men du - når kommer boka?

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 08:54   #372
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Bøyer meg i støvet, du er utrolig kreativ!

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 20:59   #373
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Det må vera veldig kjekt at han set pris på innsatsen!

__________________
des 2007, april 09.
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 14:04   #374
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Hei m^2

Gøy å se at det går bra med gutten din og dietten.

Hvilken skinke bruker du? (så på bilde at du ahdde noe skinke) Jeg vet kun om en SCD lovlig skinke i norge...

Når jeg restartet SCD i fjor høst så laget jeg samtidig denne siden www.scdandme.com hvor jeg legger ut oppskriftene jeg lager. Det går veldig tregt med meg. Etter 8 mnd på diett tåler jeg foreløpig kun 8 grønnsaker, magert kjøtt, hvit fisk og egg i begrenset mengder. Men jeg klarer meg Merker jo hvor mye mindre autistisk jeg blir

kannne

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 11:14   #375
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Hei kannne, så hyggelig å se deg her inne også!
Det går veldig bra med dietten, men innlegget ditt minner meg om at vi skal ta et lite skritt tilbake og nullstille litt igjen. Han får et par ting som er litt sånn "på kanten" og det er jo ikke verdt å gå for fort fram heller! Som du sikkert ser av tråden min prøver jeg meg fram på noen ferdigprodukter bl.a. Noen av dem inneholder jo tilsetningsstoffer, noe jeg helst holder han unna.

Jeg driver og tester litt med knuste frø bløtet i vann, tilsatt til kokosmel-brød så han får noe brødskive-aktig. Det virker som han tolerer det fint, men jeg går forsiktig fram da. Har også prøvd mandelmel, men der tror jeg han hadde en reaksjon. Cashewnøtter er også prøvd - mindre reaksjon på det (og det er vel naturlig, etter det jeg har lest meg til), men jeg mener allikevel det var noe der - så tok en pause fra nøtter en stund. Det jeg synes er vanskeligst er søtning. Og bær, er veldig usikker på bær (f.eks hvis jeg skal tenke på oksalatene. Men jeg prøver å ta en ting om gangen).

Så flott at dietten gir sånne framskritt for deg da! Har du kommet dit at du kan prøve kokos enda tror du? Det er jo ikke det første man skal prøve... men det var virkelig en ny verden i forhold til å normalisere kostholdet litt. Nå får jeg til fiskegrateng, fiskefingre, brød, kake, vafler (Det fikk jeg forsåvidt til før også, men det ble litt rart innhold), hamburgerbrød osv.

Også har jeg kjøpt ismaskin og juicemaskin. Begge deler anbefales for å få litt variasjon!!

Spiser du egg forresten? Evt. hvis du ikke gjør det, hvorfor ikke? (sanker glupe ideer...). Og du skal vel heller ikke melk/kasein?

Og skinke: kjøpt hos slakter i sverige. Jeg fant en type som (visstnok) ikke har ligget i sukkerlake eller hva det nå er de kliner på alt mulig, som inneholder glukose. Hvertfall bedyret slakteren at det var helt rent, helt økologisk, fritt for hormoner og alt. Så jeg fikk han til å skjære i skiver for meg og puttet i frysen. Hvilket merke i Norge har du funnet uten glukosen?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 11:21   #376
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

kannne - har du en emailadresse? Får ikke til å legge igjen kommentar på bloggen din

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 22:10   #377
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Glukose er egenltig ikke tillatt på SCD fordi den "produserte" er ikke lik den ekte.

Jeg spiser egg men jeg er nødt til å ta kirkman complete dpp-iv fordøyelses enzymer. Vis jeg ikke tar de reagere jeg psykisk. Blir helt dopet..

Jeg har ikke kommet til kokos og det er nok leeeeeeenge til.. Er fortsatt på ihjel kokte grønnsaker (8 stk) og magert kjøtt.

Har du prøvd mandelsmør eller pekan smør? Det er vist lettere å fordøye smør enn mel. samt at pekan er lettere enn andre nøtter.

Det eneste som er dumt med nøtter er oksalater.

Jeg prøvde 1 jordbær får noen uker siden og hadde diare i 3 dager, høres sprøtt ut men det fakta Så det blir nok en stund til bær på meg

Sender deg en pm med mail adresse

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:29   #378
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Eureka!

Det gikk plutselig opp for meg

Lillegutt leker! Han sitter med lekene sine, puslespill, eller en bok. Og han leker! I 45 minutter, en time, halvannen. Noen ganger vil han gjerne ha selskap, noen ganger er det greit å sitte alene.
Det er helt fantastisk - det har han ikke gjort i så utstrakt grad noensinne!

Mageproblemene er en saga blott. Det virker ikke som han har noen refluksplager, bortsett fra når han får i seg noe han ikke skal ha - og det skjer jo. Dessuten prøver jeg nye ting innimellom. Da ser jeg kjapt om han tåler det. En typisk reaksjon på mat han ikke tåler er at svetten står av han, det begynner veldig fort å lukte "gammelmannssvette", han blir helt hyper og får bittesmå pupiller og blir ... helt umulig å ha med å gjøre. Og sover gjerne som en hjulvisp om natta.

Nå er det sommeren, da er han tidlig oppe om morgenen. Men i motsetninge til før, hvor han var VÅKEN og for rundt, roer han seg nå med en bok, en film eller noen leker å pusle med i senga mi. Neste blir å øve seg på å gjøre det samme i egen seng.

Men alt i alt? Eureka!
Det fungerer Eller noe fungerer hvertfall, for han er så mye bedre.

Vi skal ta noen nye prøver nå, både hos legen og inne på sykehuset for å se hvordan ståa er. (jeg må bare minne sykehuset på at vi skulle vært kalt inn for en stund siden).


Sist redigert av m^2 : 10-06-10 kl 11:14.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:33   #379
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Dette må jo være en fantastisk belønning for deg for alt arbeidet du har lagt ned.

Og gutten din!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:59   #380
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Fantastisk!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no