|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Ja, jeg hadde aldri våget å la poden gå bort til en hund på den måten! Nå er han alt for skeptisk til å våge, men likevel.
|
|
|
|
#342 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det skjønner jeg. Jeg har heldigvis aldri opplevd den graden av det, men skjønner at jeg kanskje har vært heldig. Og at jeg kanskje har lest tråden litt med egne erfaringer i minne og da har ikke reaksjonene (her) stått i forhold til problemet (slik jeg selv har opplevd det). For meg innebærer "katter i nabolaget" slett ikke den graden av plager som nevnt i sitatet over. En og annen pute kan nok ha blitt tisset på, men det er en meget sjelden begivenhet etter min erfaring. Men når jeg leser hva andres erfaring består i, skjønner jeg det jo bedre.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#343 |
|
Glamorøs
|
Nå er katteplagene beskrevet ganke nøyaktig, så jeg syns det er litt snodig å ikke skjønne omfanget.
|
|
|
#344 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Skremmende. Folk legger all sin lit til hundeeierne, men glemmer helt at det er _dyr_ vi snakker om, og dyr kan ha sine måter å reagere på, spesielt i uvante og brå situasjoner.
|
|
|
#345 |
|
Ustabil
|
Jeg mener at vi i vårt samfunn allerede har regulert en masse "plager". Røyking, for eksempel. Det er regler for hundehold og båndtvang, regler for det å gjøre opp ild i skog og mark, regler for parkering. |
|
|
|
|
|
#346 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaÅ, den som kunne fått noe regulering på myggen!
|
|
|
|
#347 |
|
Deltidsmamma
|
Tenk om man kunne lære hundene den samme respekten for barn! |
|
|
|
|
|
#348 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg har tilsynelatende vært VELDIG heldig med hvor jeg har bodd skjønner jeg, både i Asker og 3-4 steder i Trondheim.
|
|
|
#349 |
|
Protonterapeut
|
Vi hadde et svare strev med Knotten en periode da min bror fikk seg hund. For Knotten var litt usikker og ble litt skremt når valpen (irsk setter, type spinnvill) hoppet og spratt, og Knottens reaksjon var å løpe vekk lett hvinende av skrekkblandet fryd. Hvorpå den stakkars sprett-valpen trodde Knotten ville leke og satte etter, og det gikk jo ikke lange tiden før den lille valpen fikk farten opp såpass at han enkelt tok igjen Knotten.
|
|
|
#350 |
|
weird
Tja. Samtidig så blir det jo kanskje feil å ta for seg noe som kan være en "ekstremsituasjon" og tro at omfanget er like ille over hele fjøla? Kanskje er ikke kattehold generelt et problem? Kanskje handler det mer om "sjenerende kattehold" som enkelte står for?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#351 |
|
Glamorøs
|
Det som i all hovedsak blit beskrevet er kattehold i tettbygd strøk. Ikke over hele fjøla eller et generelt problem i verden.
|
|
|
#352 |
|
Ustabil
|
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Personlig pessimist
|
Som sagt; der vi bodde før var katter et stort problem (rekkehusområde, hvor man omtrent ikke kunne lufte pga kattene).
|
|
|
|
#354 |
|
Erfaren nok
|
Er du sikker på at katter ikke gjør det?
|
|
|
#355 |
|
Ustabil
|
Joda, de vet hvor de bor (for der får de mat), men ikke om terrassen er "lovlig" eller ikke, eller om blomsterbedet er eierens eller naboens. |
|
|
|
|
|
#356 |
|
Ustabil
|
Jeg ville heller aldri leid ut til noen med katt. Jeg kunne vurdert noen med hund, hvis det var bare en hund og den ikke var for stor. Men seks katter og en hund??? På tide å kjøpe gårdsbruk, kanskje? |
|
|
|
|
|
#357 |
|
weird
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg er forøvrig en hundeeier som ikke er særlig høy i hatten selv om dagen. Vi har nemlig prøvd oss litt frem med å la tenåringen som har ADHD få være litt alene hjemme nå og da. Det gikk bra, trodde vi. Helt til en illsint nabo sto på døra. Sønnen har gjerne latt verandadøra stå oppe og ikke fått med seg om hunden vår har løpt ut. Og så har hunden da tydeligvis funnet det for godt å gjøre fra seg i hagen til naboen.
|
|
|
|
|
#358 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Veldig mange hunder respekterer faktisk barn. På en hunds måte... Problemet er bare at når barna blir for pågående, så kan hunden bli lei, og kommer den seg da ikke unna, så kan situasjoner oppstå.
|
|
|
#359 |
|
Ustabil
|
Jeg syns jo det var flott at naboen sa i fra og gjorde dere oppmerksomme på det. Og så syns jeg det var flott at dere da tok tak i situasjonen, beklaget og gjør det dere kan for å unngå situasjonen igjen. |
|
|
|
|
|
#360 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaLiten digresjon:
|
![]() |