|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Yaiks! Du vurderte ikke å helle en bøtte såpevann på ham da? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Såpevann i det tilfellet ville jo vært ytterst hjelpsomt! Han var sikkert ikke typen som slikket seg tørr etterpå.
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Det spørs om han hadde tatt hintet hvis du hadde dynket ham i sprit. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Da hadde han nok slikket seg tørr, ja.
|
|
|
|
#7 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En katteeier som bryr seg om katten sin har ikke en katt som "bare reker ute". |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Jeg er temmelig sikker på at det samme argumentet ble brukt av hundeeiere den gang man begynte å snakke om at hunder burde bli kontrollert og båndtvangen ble innført. Det er ikke i hundens opprinnelige natur å gå i bånd hele dagen heller, men over lang tid har man avlet frem hundetyper som finner seg i det og som fungerer fint innen slike rammer. Og, ikke minst, man har skapt en forestilling hos eierne om at det er det riktige. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Helt opplagt. Og på samme måte som at bedagelige eiere som ikke liker å gå tur i marka ikke bør anskaffe en irsk setter "fordi den har så vakker pels", på samme måte bør ikke folk bosatt på Majorstuen eller Grunerløkka anskaffe katter som bare trives ute i det fri når de får rase fra seg som de selv ønsker det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har ikke tittel
Dette er jeg selvsagt enig i. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Det er mulig jeg ikke er oppdatert på dette og tror for dårlig om katteeiere, men mitt inntrykk er at svært mange bare anskaffer seg "en katt", uten tanke for om de skaffer seg en katt med de rette egenskapene i forhold til hvor man bor. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Har ikke tittel
Jeg kan vel ikke uttale meg om hvordan "de fleste katteeiere" er i forhold til dette, men jeg synes ikke du er på bærtur altså. Man ser jo stadig katter i tettbebygde strøk, og det er jo ikke bra, synes jeg. Jeg tror dog at mange av kattene i tettbebygde strøk er løskatter. Det er ikke noe jeg vet altså, jeg bare tror det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det er en smule dramadronningete å mene at det å kaste vann etter en katt er dyremishandling.
Heromkring har de fleste katter halsbånd med tag, så det er ikke løskatter, nei. Jeg syns for øvrig ikke at en chip sier så mye om man tar vare på katten sin eller ikke. Den gjør det jo egentlig bare enklere å la den reke, siden man kan regne med at andre sier i fra om de finner den.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Jeg har en mann som er mye mer soft ift katter enn jeg er. Jeg er ikke noen katteelsker akkurat, og jeg tilbringer ikke mye tid med de heller.
|
![]() |
|
|