Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-09, 11:30   #341
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ferdig med en ny genser:

Wow! Kanonfin!

Ullsokk er ikke aktiv  
Gammel 02-11-09, 12:05   #342
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Punktum sin kjole er ferdig.

Gammel 02-11-09, 13:24   #343
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Så fin kjole.

Gammel 02-11-09, 14:11   #344
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kjempeflott genser, Allium!!

Camomilla: Så fint sjalet blir; likte egentlig de fargene bedre enn det nøstet jeg strikket med. De ser mye mer knall ut i nøstet enn den lekre regnbueutgave det ser ut til å bli i form av et sjal!!

Gammel 02-11-09, 14:21   #345
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Takk .
Det er buksa til denne genseren fra Dale. Det står forresten ulltights tror jeg. Jeg fant ikke ut hvilket hefte de er i siden jeg har gitt fra meg det. Men de er iallefall strikket med Dale Falk.

Takk for svar. Den skal jeg jammen få mamma til å strikke for meg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 02-11-09, 15:00   #346
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Allium: Er det den du strikket på hos MegeMie i forrige uke? Skulle ønske jeg var så rask.. Kjempefin ble den!

Nei, så rask er jeg ikke. Denne har jeg holdt på med siden september.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 02-11-09, 15:04   #347
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Kjempeflott genser, Allium!!

Camomilla: Så fint sjalet blir; likte egentlig de fargene bedre enn det nøstet jeg strikket med. De ser mye mer knall ut i nøstet enn den lekre regnbueutgave det ser ut til å bli i form av et sjal!!

Fargene er kjempefine, det blir nesten sånn at jeg ikke vil gi det bort, men jeg må.

Gammel 02-11-09, 17:24   #348
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ferdig med en ny genser:

Veldig lekker! Jeg likte både fasongen, mønsteret og fargen. Og den ser ut til å passe deg perfekt.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 02-11-09, 18:29   #349
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Holder på med jakke til storesøster. Ferdig med bolen og så vidt begynt på ene ermet. Håper å bli ferdig til neste helg, så kan hun bruke den når bestemor skal feire 60 årsdag....

Så langt:

Slik ser den ut ferdig da:

Men har også et par broderiprosjekt på gang...

Strikket begge ermene på 3 nattevkater i helga, og monterte i dag, og kjøpte knapper.
FERDIG!
Har bløtt den og den ligger nå til tørk i litt bedre fasong. Bilde kommer når den er tørr.

Gammel 04-11-09, 14:51   #350
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Så flinke dere er, kjempefine strikkeplagg!

Det som skal bli til et nytt nøstebarnteppe er nå et helt lite hjørne, sånn kanskje ti cm på det største... (det tok jo halve kvelden å nøste opp garnet, neste gang kjøper jeg garn en annen plass, som NØSTE ikke HESPE!) Men, det blir nok, i alle fall

Gammel 04-11-09, 14:53   #351
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Å nøste garnet er jo en del av sjarmen Skaff deg hespetre og en sånn derre nøstemaskin - elektronisk!

Jeg bruker en stolrygg når jeg nøster, også ser jeg på en morsom serie imens.

Gammel 04-11-09, 15:01   #352
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker normalt sett mannen... men han jobba i går, så da brukte jeg knærene mine (satt i sofaen med beina oppi der med meg) Funker fint, men jeg blir sliten i armen, også er det dønn kjedelig når jeg vil begynne å strikke. Jeg gidder ikke kjøpe hespetre og nøstemaskin, når jeg kan kjøpe garnet, ferdig i nøste, rimligere (og ifølge dem som har prøvd, like god kvalitet) på nett, pent i posten. Det meste jeg strikker, strikker jeg av nøster, det er bare dette nøstebarngarnet jeg har burkt en del hesper av...

Gammel 04-11-09, 15:07   #353
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Kokos: Klart du kan være med
Sikker på at hekleskjerfet blir knallfint i rødt.

Har kommet 75 cm på dette i løpet av 2 timer i går kveld. Å hekler bare med en farge går kjemperaskt. Regner med å bli ferdig i kveld.

Etter det skal jeg går løs på et stripete igjen, til svigermor. Hun ønsket seg et slikt etter hun så det jeg ga bort i gave. Det til svigermor blir mer mer bruntoner og lilla, fargene ser veldig fine ut sammen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 04-11-09, 15:08   #354
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

allium: Hvor fant du oppskriften til den genseren forresten? Mamma trenger et nytt oppdrag.
Ah, fant oppskriften nå. Hva slags garn brukte du?

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 04-11-09 kl 15:13.
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 04-11-09, 15:43   #355
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

allium: Hvor fant du oppskriften til den genseren forresten? Mamma trenger et nytt oppdrag.
Ah, fant oppskriften nå. Hva slags garn brukte du?

Garnet er superwash merino fra Wollmeise. Det kreves det tid og innsats for å få tak i, men originalmønsteret bruker en alpakka/silkeblanding som har 24 masker på 10 cm. Mitt er litt tynnere, så jeg strikket et størrelse større enn jeg ellers ville gjort.

Norsk garn i noenlunde samme tykkelse er f.eks. Sisu, Drops alpakka eller Silke-tweed.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 04-11-09, 16:09   #356
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Takk for tips, allium. Lurer på om jeg skal sette mamma på noe sånt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 04-11-09, 21:47   #357
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Storesøster i jakka si!!

Lua har jeg ikke strikket. Hun fikk den her i høst, og jammen er den veldig lik i mønsteret som jakka. Det var litt morsomt da...

Nå ønsker mellomste seg også en jakke. Får se hva det blir til....

Gammel 04-11-09, 22:20   #358
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har nettopp bestilt mønster og garn til disse tingene:

Skal strikke disse i rosa

og denne genseren i lyng, rosa og natur:

Macky er ikke aktiv  
Gammel 04-11-09, 22:27   #359
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Jeg har begynt på Bella's mittens til min Twilight-gale niese. (Bilde fra oppskriften.)

allium er ikke aktiv  
Gammel 08-11-09, 02:07   #360
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har begynt på Bella-votten(e) og det blir jammen fint!

Jeg strikker i Falk på pinner 3,5 - tror det var litt feil ift. oppskriften, men jeg tror også at de blir passelige?
Hvilket garn bruker du, Allium?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.