|
|
#341 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Lenge siden jeg har oppdatert her inne. Men jeg la fra meg den siste til Stieg Larson igår. Det er en helt annen bok enn de 2 første, men jeg synes virkelig han klarer å holde spenningen gjennom boken. Et bra beskrevet komplott!
|
|
#342 |
|
intro
|
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?
Jeg har nettopp lest hans siste også, Ingen er alene, og har nå lånt Alle ting skinner av en kollega. Det føles i grunnen nesten som en og samme bok, selv om persongalleriet er annerledes. Det er gode bøker, synes jeg, velskrevne, men kanskje en smule tunge.
|
|
|
#343 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Samme her. Syntes den er bra så langt, har lest vel 100 sider.
|
|
#344 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Jeg sliter med "Veien til Xanadu" av Torbjørn Færøvik. Er ikke motivert for den akkurat nå, så jeg tror jeg legger den til side og starter på "Tusen strålende soler" som ligger og venter |
|
|
|
|
#345 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Nå er jeg akkurat ferdig med biografien til Slash.
|
|
|
#346 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Sliter litt med lesemotivasjonen etter Hässelby, men tror jeg skal begynne på Boktyven i dag. Hvis ikke så blir det ukeblader
|
|
#347 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?I cd-spilleren i bilen høre jeg nå på Madame Terror av Jan Guillou. Har akkurat startet, men den virker bra så langt. |
|
|
|
|
#348 |
|
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Are Kalvø sin Våre venner kinesarane
|
|
#349 |
|
intro
|
Ja, ikke sant, man hører automatisk stemmen hans for sitt indre øre.
|
|
|
#350 |
|
Passiv
|
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Jeg holder på med Montecore av Jonas Khemiri. Blir mer og mer revet med. Utrolig fiffig og kult skrevet. |
|
|
#351 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Innsirkling av Carl Frode Tiller. Fascinerende om identitet. |
|
|
|
|
#352 |
|
Fola Blakken
|
Jeg er halvveis i første bok (Northern Light) og liker godt det jeg leser.
|
|
|
#353 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Her har det gått i så mye jobbrelatert lesestoff i det siste, at det har blitt så som så med selvvalgt lesestoff. På nattbordet ligger imidlertid Stephen Fry: Making history, og én tredel inn i boken er interessen vekket og leselysten for så vidt til stede, men når jeg har rødsprengte øyne etter å ha lest manus hele dagen, fram til leggetid, er det faktisk mest fristende å ta fram dagens Aftenposten Aften i stedet. Eller en reklamebrosjyre.
|
|
#354 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Alice Sebold: Alle mine kjære.
|
|
#355 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?"Fant" av Gabriel Scott. Mannen hadde funnet den på et antikvariat og jeg fikk den på bursdagen min.
|
|
#356 |
|
Textrovert
|
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Jeg fikk "Jenny" av Sigrid Undset til jul fordi venninna mi så gjerne ville deskutere den med meg. Så nå har jeg så smått begynt. Er ikke helt grepet ennå, men det kommer vel.
|
|
#357 |
|
flisespikker
|
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?"Jenny" ble jeg veldig grepet av da jeg leste den, men det er forferdelig mange år siden etter hvert. Slik jeg husker den, tror jeg jeg fremdeles ville like den bedre enn "Kristin Lavransdatter" (jeg liker den også, altså), men at jeg på mange måter ville oppleve den ganske annerledes enn for tyve år siden.
|
|
#358 |
|
Textrovert
|
Jeg ble aldri grepet av "Kristin Lavransdatter", så det er derfor venninna mi ville at jeg skulle lese "Jenny", for hun sa at det helt sikkert var mer "min" type bok. Jeg har vel lest knappe 40 sider, så foreløpig mener jeg ingenting om boka.
|
|
#359 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Mengele Zoo etter flere anbefalinger, så nå er jeg spent.
|
|
#360 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Jeg leste ut "LIgge i grønne enger" nå, og var skuffa over slutten. Jeg elsket hele boken, men at den skulle slutte sånn var ikke planen min hvertfall. :grinete:
![]() |
|
|