Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-24, 10:00   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Pelen

Jeg blir skikkelig sånn Karen sint når jeg må oppgi kjønn på helt absurde steder. Nå sist da en av ungene fikk ny løsning for kantinekortet via digipay. Det har det faen ikke noen betydning for dem hvilket jævla KJØNN jeg har!!!
Jeg krysser alltid av for «vil ikke oppgi» eller «annet» når det er mulig. Og svarer konsekvent ikke på undersøkelser som bare har to kategorien (OG sender tilbakemelding til de som har ansvar) men her måtte jeg svare for at ungen skulle kunne bruke kortet sitt. Så da ble det mann.
Jeg blir så føkkings sur av det!!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 10-04-24, 10:15   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner heller ikke poenget med det Floksa. Ikke når man skal bestille flybillett heller. Hvorfor trenger flyselskapet å vite det? Hvorfor er det relevant? Med mindre enkelte sårbare kvinner kan bruke det for å reservere seg mot å sitte ved siden av fremmede menn, skjønner jeg ikke hva i alle dager som kan være vitsen.

Gammel 10-04-24, 13:17   #3
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg skjønner heller ikke poenget med det Floksa. Ikke når man skal bestille flybillett heller. Hvorfor trenger flyselskapet å vite det? Hvorfor er det relevant? Med mindre enkelte sårbare kvinner kan bruke det for å reservere seg mot å sitte ved siden av fremmede menn, skjønner jeg ikke hva i alle dager som kan være vitsen.

Det er veldig relevant for flybilletter jo. Det brukes til vektberegning av fly. Det er en annen snittvekt på menn enn på kvinner.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 10-04-24, 10:39   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

På billetter skjønner jeg det. Er noe med å ha oversikt hvis det skjer noe. Ikke alle navn tilsier dame eller mann. På kantinekort for å få betalt, absolutt ikke.

Gammel 10-04-24, 10:59   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

På billetter skjønner jeg det. Er noe med å ha oversikt hvis det skjer noe. Ikke alle navn tilsier dame eller mann. På kantinekort for å få betalt, absolutt ikke.

Den kjøper jeg ikke.
Hva definerer kjønn? Ikke navn og ikke utseende. Om jeg huker av for mann, men er kledd i kjole den dagen vil de forreste anta at jeg er mann. Noe jeg ikke er, men det kan ingen vite.

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 10-04-24, 10:45   #6
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan får man bedre oversikt om man vet hvilket kjønn folk er?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-04-24, 10:56   #7
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvordan får man bedre oversikt om man vet hvilket kjønn folk er?

Da tenker jeg ulykker hvor det er vanskelig å se på de forulykkede hvem de er. Har du 10 menn og 8 damer og du har funnet alle damene så vet du at de siste 2 er menn.

Gammel 10-04-24, 11:11   #8
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da tenker jeg ulykker hvor det er vanskelig å se på de forulykkede hvem de er. Har du 10 menn og 8 damer og du har funnet alle damene så vet du at de siste 2 er menn.

Det er skummelt å anta, ikke alle ser ut som det kjønnet de er. Og hvorfor er det relevant om man leter etter en mann eller en person?

Input er ikke aktiv  
Gammel 10-04-24, 11:30   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du funnet alle personene unntatt 2, så vet du at du mangler to personer, og hva de heter. Hvorfor er det nyttig å vite hvilket kjønn de har?

Sist redigert av My : 10-04-24 kl 11:37.
My er ikke aktiv  
Gammel 10-04-24, 11:20   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Nå tenker jeg ulykke hvor klær ikke kan brukes som identifikasjon.

Gammel 10-04-24, 11:25   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Men de vet jo at de leter et visst antall personer, det spiller jo ingen rolle hvilket kjønn det er?

Gammel 10-04-24, 11:28   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Men selv ikke «vanlige» fysiske kjønnsmarkører som bryster eller penis vil være en trygg måte å definere/identifisere kjønn på. Man kan være mann med bryster eller kvinne med penis.

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 10-04-24, 11:43   #13
Input

Input sin avatar

Standard

Og om flyet styrter i sjøen, og redningspersonellet finner en person med feminint utseende i havet, lar de jo ikke vedkommende ligge fordi de leter etter en mann. Hvis man ikke kan se på dem hvem de er, skjønner jeg heller ikke hvordan det skulle hjelpe å vite hvilket kjønn de er registrert som.

Input er ikke aktiv  
Gammel 11-04-24, 12:04   #14
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Et døgn med migrene, og dertil hørende elendig søvn. Samtidig er jeg ekstremt takknemlig for at det er to år siden sist anfall og jeg kjenner jeg ikke har savnet å ha det slik ukentlig.

Gammel 10-04-24, 11:45   #15
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Nei, for all del. Selvsagt gjør de ikke det.

Gammel 10-04-24, 12:16   #16
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har tenkt at de spør om slikt av statistiske grunner, kanskje? Og så tenker de ikke på at noen er noe annet eller ikke vil svare.

Gammel 10-04-24, 23:25   #17
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Men arrgh!

Hvorfor legger man ut noe for salg på Finn hvis man har det for travelt til å selge saken på noen dager?

Jeg har skrevet melding om at jeg er interessert, og vil møtes. Og får melding om at det er greit, men selger har det travelt noen dager fremover.

Holdes jeg bare på gress i påvente av andre salg her?

Shun er ikke aktiv  
Gammel 10-04-24, 23:51   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lagt ut ting på Finn som jeg tenkte skulle være tregt å bli kvitt, "så best å få ut annonsen ihvertfall". Og så har jeg blitt overrasket over rask respons.
Har også måttet vente til selger kom tilbake fra reise.
Var ikke svindel eller lureri, bare litt travle dager.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 11-04-24, 11:50   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg grøsser skikkelig av matlagingsvideoer på Insta hvor folk har lange, kunstige negler - som ikke engang ser rene ut. :grøss:

Så ekkelt!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 11-04-24, 13:34   #20
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg grøsser skikkelig av matlagingsvideoer på Insta hvor folk har lange, kunstige negler - som ikke engang ser rene ut. :grøss:

Så ekkelt!

"godt" å høre at det ikke bare er jeg som reagerer.

annemede er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.