Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-07, 14:41   #341
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Det finnes ikke greit.

Gammel 27-01-07, 14:46   #342
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Syns du virkelig det er greit, Elin?? Seriøst? Å trykke bingokjerringsladder om folk hun har trykket i hånden to ganger, basert mer på hva hun har lest i Se&Hør enn hva hun selv har opplevd? Å kalle folk dumme og ufikse i bokform?

Litt saftig "innside"-historier basert på faktiske, interessante observasjoner hadde jo vært spennende det. Hun har jo, som du sier, hatt en interessant rolle i mange år. Bare synd hun er for tett i pappen til å bruke det til å skrive en interessant bok...

Har du møtt henne da, siden du uttaler deg sånn? Du gjør akkurat det du selv sier er så "tett"...

Gammel 27-01-07, 18:39   #343
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Terry Pratchett: Lords and Ladies. (Klarer ikke å gi slipp på Esme Weatherwax helt ennå.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 27-01-07, 18:46   #344
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av BitterKjerring, her.

Har du møtt henne da, siden du uttaler deg sånn? Du gjør akkurat det du selv sier er så "tett"...

Hun klarte udmerket godt å bevise poenget på Skavland. Og jeg har ikke trykket det som litteratur.

Gammel 27-01-07, 20:11   #345
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun klarte udmerket godt å bevise poenget på Skavland. Og jeg har ikke trykket det som litteratur.

"Litteratur" mener du vel .

Klarer ikke ta dette "verket" alvorlig. Samtidig har jeg jo ikke lest nevnte bok selvsagt så jeg har jo egentlig ikke stemmerett.

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 27-01-07, 20:29   #346
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Terry Pratchett: Lords and Ladies. (Klarer ikke å gi slipp på Esme Weatherwax helt ennå.)

Det er der dette sitatet kommer fra, iflg. lspace.org:

"Nanny Ogg never did any housework herself, but she was the cause of housework in other people."

Gammel 27-01-07, 21:14   #347
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Syns du virkelig det er greit, Elin?? Seriøst? Å trykke bingokjerringsladder om folk hun har trykket i hånden to ganger, basert mer på hva hun har lest i Se&Hør enn hva hun selv har opplevd? Å kalle folk dumme og ufikse i bokform?

Litt saftig "innside"-historier basert på faktiske, interessante observasjoner hadde jo vært spennende det. Hun har jo, som du sier, hatt en interessant rolle i mange år. Bare synd hun er for tett i pappen til å bruke det til å skrive en interessant bok...

Ja, Polyanna, jeg synes virkelig seriøst det er greit at Eli Engum Hagen har gitt ut denne boka.

Slik en "politisk biografi" som Eli Hagen sin er da ikke unik på noen måte selv om det er skrevet av en sladrekjerring kontra en sladregubbe. Jeg har lest et par av dem og bl.a. så var da både den til Reiulf Steen i sin tid full av drit og sladder, likeledes Bondevik sin.... skrevet på et litt annet språk ja kanskje, men likefullt sladder og drittslenging. Pressen og politikere har kost seg med å sladre og slenge dritt om Eli Hagen, og det har hun holdt stilltiende kjeft om og måttet akseptere.

Jeg har møtt Eli Hagen ved flere anledninger og synes ikke hun er spesielt tett i pappen. Hun er vel faktisk en ganske vanlig gjennomsnittlig norsk kone vil jeg si... på godt og vondt. Jeg har opplevd henne som vennlig og sosial og ganske vanlig og jeg haar i alle fall møtt langt flere kjendiser som fremstår som sympatiske og vennlige i medie-sammenheng, men som rett og slett er uspiselige på alle måter bak skjermen/kamera.

Gammel 27-01-07, 22:02   #348
Pippilotta
Passiv

Standard

Jeg gleder meg villt til Gerd Liv Valla skriver bok!!

Gammel 27-01-07, 22:07   #349
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruke den fine boktråden vår til å krangle om ELI HAGEN!?

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 27-01-07, 22:13   #350
Pippilotta
Passiv

Standard

Blir jo gjerne sånn når man ikke tåler at folk liker henne... Skjønner ikke det der.

Gammel 27-01-07, 23:45   #351
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*bryr meg ikke om Eli Hagen what so ever* - Jeg venter på at svigerinna mi skal bli ferdig med "drageløperen" - så jeg kan få låne den av modern...Enn så lenge er det bare pondus som ligger på nattbordet mitt nå...

Gammel 28-01-07, 00:28   #352
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir jo gjerne sånn når man ikke tåler at folk liker henne... Skjønner ikke det der.

TÅLER gjør jeg alltids, men SKJØNNER? Njet.

Jeg gleder meg villt til Gerd Liv Valla skriver bok!!

Der kan vi være enige. Det blir en interessant affære!

Ok. Skal slutte.

Gammel 28-01-07, 03:20   #353
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Et velsignet barn av Linn Ullmann. Venter stort på høydepunktet, men jeg tror hun driver og tuller med leserne sine. Eller at høydepunktet kommer på nest siste side og så får man tenke ut resten selv. Er halvveis.
Herlighet ikke gidd å krange om Eli Hagen da , makan .

dutte er ikke aktiv  
Gammel 28-01-07, 03:22   #354
dutte
fornyet

dutte sin avatar

dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gerd Liv Valla sin bok, derimot :gnisegihendene: ja ja etter en viss forhåndsomtale er vel interessen mildt sagt liten. Trollkjerring, som skriver om påfunnene sine. Da får vi vel litt å diskutere

dutte er ikke aktiv  
Gammel 28-01-07, 03:31   #355
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

*bryr meg ikke om Eli Hagen what so ever* - Jeg venter på at svigerinna mi skal bli ferdig med "drageløperen" - så jeg kan få låne den av modern...Enn så lenge er det bare pondus som ligger på nattbordet mitt nå...

Den er veldig bra! Nettopp lest den!

Gammel 28-01-07, 03:33   #356
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Standard

Mannen min leser også Pondus

dutte er ikke aktiv  
Gammel 28-01-07, 22:09   #357
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Lisa Jackson - Dypfryst

Turte er ikke aktiv  
Gammel 28-01-07, 22:18   #358
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Nanny Ogg never did any housework herself, but she was the cause of housework in other people."

Ja, og dette: "Our Jason wouldn't have told you. He only told me 'cos I would have made 'is life a living hell if he didn't," said Nanny Ogg. "That's what a mother is for."

Ellers simpelthen elsker jeg fotnotene. Ikke minst de som handler om livsformer som lever i flytende metan, men som allikevel adlyder loven om at sjefen alltid er a-menneske, og gir b-menneske-staben bebreidende stikk og hint om oppmøtetiden deres.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 28-01-07, 22:22   #359
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eats, shoots & leaves.

Gammel 28-01-07, 22:28   #360
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Nå legger jeg meg, og tar med meg Stieg Larsson : "Menn som hater kvinner". Mr. Vimsey ligger der fra før av.

Mandarin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.