Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-21, 19:38   #341
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg impulshandlet garn til en ny villmarksgenser, denne gangen Alasuq polar. Lite utvalg i farger, så det ble med noe gult i stedet for blått

Samme prosjekt her! Jeg bytter nok garnet tll Hifa Troll, men. Venter på boka for å se hvordan fargene fordeler seg før jeg handler.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 14-02-21, 11:42   #342
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg elsker min alasuq polar.

Nå strikker jeg på en skogvoktergenser i natur og blått, og en novicegenser mohair edition i lilla.

Gammel 14-02-21, 12:02   #343
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Har levert fra meg hundegenseren, men får den i retur på mandag, må felle litt mer så delen bak forbeina blir litt mer tettsittende.

Har starta på ei bestilling på 35 tova isskrapevotter som skal gis bort til jul-21, og har også en babyromper på pinnene.

Gammel 14-02-21, 12:08   #344
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikket Tusseladd polar tidligere i høst og bruker den hver dag når jeg sykler (nå som det er mange kuldegrader). Elsker den. Tjukk og god og varm.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 14-02-21, 15:34   #345
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ferdig med Folklore genseren fra Fabelknitear, den ble såååå fin.
Nå har jeg satt i gang med Islender til gubben.
Litt forskjell på å strikke med supermyke silkmohair garn enn 3Tråd fra Rauma kan du si...

Gammel 14-02-21, 15:53   #346
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Ferdig med Sunday sweater til 15-åringen, og har no lagt opp til ei ny Sorbet cardigan til meg sjølv. Har ei, og den er så lett og god at eg vil ha ei til.

Gammel 15-02-21, 18:16   #347
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter nesten seks mnd uten å kunne strikke på grunn av skade er jeg som smått i gang igjen. Har fått ferdig begge armene på genseren jeg begynte med i 2018
Så nå er armene montert på bolen.
Jeg strikker bygdegenseren til Bygdekvinnelaget

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 15-02-21, 19:39   #348
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Den var fin, Floksa!

Gammel 15-02-21, 20:52   #349
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var godt i gang med Vardegenser i Rauma Tumi, men innså at strikkefastheten ikke stemte og genseren ville blitt altfor stor. Dermed rykket jeg tilbake til start

Gammel 15-02-21, 21:25   #350
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rett og slett en tovet tøffel.

Orker ikke noe mer avansert

Rett masker hele tiden. Feller av og i syr sammen.

Gammel 15-02-21, 22:11   #351
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en hekler, og nå prøver jeg meg på sokker.

Er det noen som kan anbefale fine sokkegarn? Gjerne sånne som blir stripete og sånt av seg selv.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 16-02-21, 09:30   #352
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er en hekler, og nå prøver jeg meg på sokker.

Er det noen som kan anbefale fine sokkegarn? Gjerne sånne som blir stripete og sånt av seg selv.

Jeg synes Regia har mange fine selvstripende garn. F.eks disse designet av Arne&Carlos: https://garnbutikkenfortuna.no/colle...arne-og-carlos

Men hvis du synes pinne 2-3 blir litt tynt finnes det mange fine for tykkere pinner også, f.eks. https://www.skapemer.no/viking-raggen-garn-150g

mammaugla er ikke aktiv  
Gammel 16-02-21, 13:23   #353
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Skal ut og kjøpe garn til denne i dag Det blir en fornøyd niese etterhvert, hun digger dinosauruser.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_20210216_132240.jpg (50,5 KB, 12 visninger)
Pegasus er ikke aktiv  
Gammel 16-02-21, 13:42   #354
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Skal ut og kjøpe garn til denne i dag Det blir en fornøyd niese etterhvert, hun digger dinosauruser.

Den var utrolig søt. Hvor er den fra?

Blå er ikke aktiv  
Gammel 16-02-21, 13:44   #355
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Ulykkelig

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Den var utrolig søt. Hvor er den fra?

Stegosaurus sweater på Ravelry. Oppskrift av Kjersti Lunnan.

Pegasus er ikke aktiv  
Gammel 16-02-21, 13:49   #356
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og der var mønsteret kjøpt. Takk.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 16-02-21, 20:57   #357
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Babyklær just nå. Fikk en liten baby å strikke til nå i februar og storkoser meg med det. Ikke min baby altså, no no. Har just strikket en Ankers jakke og Lerke-kyse, har en Ankers drakt på pinnene nå.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg A83722E0-02AC-42F7-8C25-3561E4061568.jpg (10,2 KB, 227 visninger)
Gammel 16-02-21, 21:15   #358
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lyst til å strikke til datteren min. Hun har funnet fram til Sunday sweater fra Petite knit, og jeg er frista til å lage den. Men med hvilke garntyper? Har noen av dere erfaring med oppskriften?

Jeg er sånn halvgod til å strikke, strikker jevnt. Har egentlig hatt noen års pause, men gjorde akkurat ferdig en genser jeg starta på i 2013. Trenger nytt corona-håndarbeid!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv  
Gammel 16-02-21, 21:44   #359
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har strikket sundaycardigan og brukte kid silk fra drops. Deilig garn.

Gammel 16-02-21, 21:55   #360
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt en pause i teppet med alle flettene og strikker nå den enkle, ensfargede genseren som var lagt ut her i denne tråden nylig. Elben heter den.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.