|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Juletråden 2018Her pynter vi også treet sammen. Men da vi merket juletre i helgen, så sa eldstemann at i år gidder han ikke være med å pynte.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2018Ingen nisse her, mange år siden vi hadde det. De er blitt for store synes de.
|
|
|
#3 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Juletråden 2018Vi pynter treet sammen, før barne-tv lillejulaften. Gavene legger vi voksne under treet etter at ungene har lagt seg (i praksis bare minstemann nå). Bortsett fra nissegavene, for de kommer nissen med på ettermiddagen julaften. Så da er det litt magisk å stå opp på julaften likevel. Egentlig bruker nissen urettmessig mye tid på oss, siden han fyller strømpene natt til julaften og også kommer med pakker på ettermiddagen.
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2018
Kanskje det blir forklaringen hos oss i år. Nissen har ikke tid, fordi han bruker så lang tid hos ming.
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Juletråden 2018Hva kan jeg legge oppi vennegaver med spekepølser og flatbrød? Skulle vært en ting til, til max 50 kr.
|
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Juletråden 2018
Jeg kjenner en lokal produsent av eplemost. Jeg skal høre om hun har.
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Juletråden 2018Fått sendt både bursdagsgave og julegave.
|
|
|
#16 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Juletråden 2018Jeg skulle egentlig vente med julepynten til lørdag, men jeg var sånn i siget i går at jeg klarte ikke å vente lenger!
|
|
|
#17 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2018Jeg skulle også vente til lørdag, men det gikk ikke. Så nå er julelysene ute tent, julegardiner, juletelysholdere og juletrekk på pynteputer er på plass og vrihasselen har fått julekulene på.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2018Et syltaflesk på ca 2,5 kg ligger i kjøleskapet og godgjør seg og skal kokes i ettermiddag. Jadda, årets minste lammerull på bare noen hundre gram, også denne kjempen her.
|
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2018Her holder jeg stand når det gjelder pynting, men bruker uansett ikke så mye pynt i advent. Men i kveld skal jeg opp på loftet og hente ned adventsstjerna, adventsstaken, kalenderen og nissestigen, og kransen som skal henge på døra, slik at det er klart, og jeg får sjekket at alt er i orden. Men det kommer ikke opp før på lørdag. Det er såpass rotete og støvete hjemme nå også, så det frister ikke å ha opp noe pynt heller, før det har blitt ryddet og vasket litt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-11-18 kl 10:33. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Juletråden 2018Jeg skulle også vente til lørdag, men jeg laget sitronbiscotti i går etter Trines oppskrift og kan, bør og MÅ melde om at Sjuve sine er uendelig mye bedre (og enklere). Og folkens, ikke stek dem to ganger. Selv om «biscotti» betyr nettopp det. De er best uten. |
|
|
|
![]() |
|
|