Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-15, 22:09   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag?

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Jeg har fått litt dilla, om man nå kan si det etter at jeg har bakt dem "hele" to ganger de siste par månedene.

Jeg har ligget unna makroner i mange år siden jeg har innbildt meg at jeg ikke liker dem, fordi folk har sagt at de smaker som kransekake med fyll. Det gjør de IKKE, etter min mening. Og bra er det, for jeg liker ikke kransekake og marsipan, men jeg liker definitivt makroner viser det seg. Og så liker jeg utfordringer som er overkommelige, men samtidig imponerende når man får det til. Dette er en perfekt utfordring av den typen. Så det å en dag få til helt perfekte makroner er mitt store hobbymål nå for tiden. Og så fikk jeg jo sjansen til å kjøpe meg bakestasj! To makronmatter, og jeg var happy i ukesvis.

Neste smak blir salt lakris, med tyrkisk pepper i fyllet. Har trua kjenner jeg.

Jeg liker kransekake og marsipan, betyr det at jeg ikke liker makroner??

frukt er ikke aktiv  
Gammel 18-03-15, 22:11   #2
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg liker kransekake og marsipan, betyr det at jeg ikke liker makroner??

Nei, det betyr det ikke. Det var bare det at jeg nesten gikk glipp av noe skikkelig snadder bare fordi jeg lot meg overbevise for mye om at smaken er veldig likt kransekake og marsipan. Jeg skjønner hvor de kommer fra, de som sier det, men det har i alle fall ikke den smaken av slike produkter som jeg ikke liker. Uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva det er jeg ikke liker... :vanskelig:

Gammel 22-03-15, 18:37   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

"Alle" baker makroner for tiden! Bare ikke jeg ...

Og heller ikke jeg. Men jeg kjøpte på det lokale bakeriet før jul, og de var gode.

Gammel 18-03-15, 21:36   #4
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Prøver meg på polarbrød igjen.

Gammel 18-03-15, 22:03   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tror jeg må dra til et bakeri en dag og kjøpe meg makroner så jeg får smakt. Kanskje jeg kan få bakt i påsken.

Gammel 18-03-15, 22:09   #6
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tror jeg må dra til et bakeri en dag og kjøpe meg makroner så jeg får smakt. Kanskje jeg kan få bakt i påsken.

Jeg anbefaler å prøve både med syrlig fyll (sitron, pasjonsfrukt, solbær, bringebær osv) og en med søtt fyll (sjokolade, pistasj, vanilje osv). Jeg liker de syrlige variantene kjempegodt, og er litt mer lunken til de søte variantene, så hadde jeg smakt en sjokolademakron som første makron hadde jeg nok forblidt skeptisk og bestemt meg for at jeg ikke liker dem, men jeg smakte heldigvis en sitronmakron først. Lakris og salt karamell er også verdt en smak.

Gammel 18-03-15, 22:28   #7
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Jeg anbefaler å prøve både med syrlig fyll (sitron, pasjonsfrukt, solbær, bringebær osv) og en med søtt fyll (sjokolade, pistasj, vanilje osv). Jeg liker de syrlige variantene kjempegodt, og er litt mer lunken til de søte variantene, så hadde jeg smakt en sjokolademakron som første makron hadde jeg nok forblidt skeptisk og bestemt meg for at jeg ikke liker dem, men jeg smakte heldigvis en sitronmakron først. Lakris og salt karamell er også verdt en smak.

Tror jeg bare har sett søte her, i pastellfarger.

Lakris og salt karamell er midt i blinken for meg!

Gammel 28-03-15, 20:23   #8
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget gluten- og melkefri sjokoladerullekake fylt med moste bringebær, blåbær og krem. Jeg trodde det skulle bli litt til overs, men jentene gaflet i seg det som var!

Uskarpt bilde gitt.

Sist redigert av frukt : 28-03-15 kl 21:01.
frukt er ikke aktiv  
Gammel 28-03-15, 20:26   #9
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Horn til lunch og pizza til middag.

Gammel 29-03-15, 12:13   #10
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

I dag har jeg bakt kjempegode kardemommesnurrer. Jeg og lillesøster har spist oss aldeles stappmette.

Gammel 29-03-15, 20:17   #11
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grove rundstykker til frokost og jammen ble ikke ungene ønske etterfulgt også; grove vafler til frokost. Ok, det siste var vel ikke akkurat bak, men nærme nok!

Gammel 02-04-15, 19:27   #12
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lagd "karamell"kuler uten gluten,sukker og melk med poppet amaranthfrø

Nip er ikke aktiv  
Gammel 02-04-15, 21:36   #13
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bakte rundstykker igår og brød idag, koser meg med baking, kjekt å føle at jeg har tid til det.

Gammel 03-04-15, 13:02   #14
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

I dag baker jeg aniskringler.

Gammel 03-04-15, 13:32   #15
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bakt salted cornflake oatmeal cookies. Nam nam.

Gammel 29-03-15, 18:39   #16
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Pikekyss. Vi bruker de sammen med skikkelig god vaniljeis og varm hjemmelaget bringebærsaus.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (176,7 KB, 17 visninger)

Sist redigert av Christa : 29-03-15 kl 18:46.
Christa er ikke aktiv  
Gammel 29-03-15, 19:21   #17
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Åh jeg må lage pikekyss i påsken, samt rocky road fugde.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 29-03-15, 21:59   #18
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Åh jeg må lage pikekyss i påsken, samt rocky road fugde.

Har du sett de søte påskekyllingene jeg har lagt ut i kakebildetråden?

Gammel 29-03-15, 19:26   #19
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

I dag har det blitt eltefrie rundstykker, franske makroner og kavringer. Og ungene har bakt muffins.

Gammel 29-03-15, 19:44   #20
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget den kaken som er påskekaken på Trines matblogg. Nam, veldig god, svært enkel å lage og ble borte i en jafs. Gutta med kompiser likte den kjempegodt.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.