|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2013
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner og deltid og LO
Takk for at du lærer meg dette. Det er viktig for meg om folk på FP synes jeg er saklig eller usaklig. Men jeg ble nysgjerrig på dette med stråmannargumentasjon.
Var det feil at jeg påpekte at Teofelia brukte denne argumentasjonsteknikken? Sist redigert av Ørnekvinnen : 09-06-13 kl 13:14. |
|
|
|
|
|
#342 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinner og deltid og LOJeg tror Esme mener at når du hevder at jeg sier at du snylter, så bedriver du stråmannsargumentasjon.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#343 |
|
Aktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner og deltid og LO*** Sist redigert av Ørnekvinnen : 04-09-14 kl 12:20. |
|
|
|
|
|
#344 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinner og deltid og LOOki. Da synes jeg du har surbriller på. Esme sa mye fint, så jeg henviser til hennes innlegg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#345 |
|
Aktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner og deltid og LOJeg noterer meg i alle fall at stråmannargumentasjon ikke er ok. Latterliggjøring, usynliggjøring og vi-mot-deg-mentalitet er imidlertid god og saklig diskusjonsteknikk. |
|
|
|
|
|
#346 |
|
Bedreviter
|
Seriøst? Du braser inn på et nytt forum. Du er frekk, usaklig og uhøflig mot folk. Også blir du snurt over å få motbør? Jaja. Neinei. |
|
|
|
|
|
#347 |
|
Aktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner og deltid og LO*** Sist redigert av Ørnekvinnen : 04-09-14 kl 12:21. |
|
|
|
|
|
#348 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Oki. Hvordan funket det, synes du?
|
|
|
|
|
#349 |
|
Aktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner og deltid og LO*** Sist redigert av Ørnekvinnen : 04-09-14 kl 12:21. |
|
|
|
|
|
#351 |
|
Aktiv
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#352 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinner og deltid og LO:roll: hersketeknikkbeskyldninger er bare såååå den beste måten å entre et hvert sosialt nettverk, det være seg på nett eller i det virkelige liv.
|
|
|
|
|
#353 |
|
Aktiv
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#354 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Kvinner og deltid og LOJeg tror nok det kan være en liten utfordring om man har vært på enkelte andre forum før, uten å nevne spesifikt, være vant til diskusjonsformen der, og så komme brasende inn hit - hvor det er en overvekt av temmelig høyt utdannede mennesker, som setter pris på en god diskusjon, gjerne litt motbør, men argumentene bør jaggu holde mål og være godt underbygget. En kan få litt bakoversveis.
|
|
|
#355 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Hvordan opptrer du første dag på ny jobb? Nr du er i selskap med folk du ikke kjenner? Første gang du er på foreldremøter? Hvorfor synes du det er greit å ikke følge vanlige normale omgangsregler når du er på nett?
|
|
|
|
|
#356 |
|
Aktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner og deltid og LOPøbelsara: Jeg er vel ikke den eneste som har vært uhøflig i denne tråden. Du f.eks. har vært ganske nedlatende. Er du det til vanlig også? Sist redigert av Ørnekvinnen : 04-09-14 kl 12:24. |
|
|
|
|
|
#357 |
|
Rockesøster
|
Sv: Kvinner og deltid og LOHaha, Ørnekvinnen,- Pøbelsara er virkelig og da mener jeg VIRKELIG et av de minst nedlatende menneskene i hele verden, så der bommer du kraftig. |
|
|
|
|
|
#358 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinner og deltid og LOFri og bevare meg, ørnekvinnen. Hva var nedlatende med det spørsmålet mitt? Bortsett fra at du tydeligvis ble svar skyldig?
|
|
|
|
|
#359 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner og deltid og LOEh, OK, roe seg litt ned her?
Til dette svarer pøbelsara:
Hvor er surbrillene? Det har da flere ganger i tråden blitt sagt at man - i det minste - er egoistisk om man jobber deltid. I starten av tråden var det dessuten flere som gikk ut og sa at om man jobbet deltid, så burde man ikke få ta like mye del i samfunnsgodene på lik linje med fulltidsarbeidende.
|
|
|
#360 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er helt enig med deg i at pøbelsara ikke slår meg som en nedlatende person. Men syns du det er helt greit å møte kommentarer med "nå har du surbrillene på"? Er det en god måte å debattere på? Jeg tror ikke det å himle sarkastisk (jeg antar det var det :roll: skulle bety?) heller er den beste måten å diskutere på?
|
![]() |
|
|