Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-11, 19:51   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har fått garn til de første julegavene i dag:

(har valgt prosjekter med tykt garn for å være sikker på å komme i mål liksom )

Gammel 15-10-11, 20:25   #2
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nydelig genser!

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 20:49   #3
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Så heldige de er de som får disse gavene.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:12   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Oppskriftene er fra Pickles.no
- de har for øvrig superrask levering. Jeg bestilte på torsdag kveld, de sendte det i går, og i dag var det her.

Gammel 16-10-11, 16:29   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Billetter til Jul med Gråtass og Pulverheksa møter julenissen er innkjøpt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:08   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Appelsin: hvor fant du mønster til dEn genseren? DEn var fin!

Gammel 16-10-11, 14:56   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg får visst ferdig bare julegaver fra ANDRE jeg.

Julegave til begge ungene fra mine foreldre, dvs, mesteparten av dem, de skal få en overraskelse under treet også, men "den firnuftige delen" av gaven har de allerede fått, ulltøy som Mikro bruker, og regndress Knerten skal ha med til barnehagen i morgen. Jeg har kjøpt julegave til dem fra farmor også. Fra OSS har jeg ikke begynt (utenom barnehagebildene av Knerten, som bare er problematiske siden vi ikke har av Mikro) og dessuten må jeg kjøpe til oss FRA farmor, og gjerne (mesteparten) av den fra mamma og pappa også...

Gammel 16-10-11, 15:00   #8
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Julegaver fra farfar til ungene er irriterende
Han ber meg alltid om å kjøpe noe fra ham, og jeg har aldri fått penger fra ham. Så julegaver, bursdagsgaver og konfirmasjonsgave derfra er alltid betalt av meg.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 16:23   #9
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Julegaver fra farfar til ungene er irriterende
Han ber meg alltid om å kjøpe noe fra ham, og jeg har aldri fått penger fra ham. Så julegaver, bursdagsgaver og konfirmasjonsgave derfra er alltid betalt av meg.

Kan du ikke få penger før du kjøper noe da?

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 16:27   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Helle, her.

Kan du ikke få penger før du kjøper noe da?

Da hadde ikke ungene fått noe fra ham, og han hadde antageligvis blitt så fornærma at han furta i noen år. Det er bare irriterende, ikke noe jeg gidder å lage helvete for.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 09:10   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Da hadde ikke ungene fått noe fra ham, og han hadde antageligvis blitt så fornærma at han furta i noen år. Det er bare irriterende, ikke noe jeg gidder å lage helvete for.

Helvete, nei, men jeg hadde ikke giddet å holde på sånn. Skal han gi dem gaver får han værsågod betale for det selv.

Gammel 18-10-11, 09:18   #12
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Hva kjøper man til en farmor som man ikke kjenner noe særlig, og som har fått kurver med julekaffe, te, konfekt og bilde av oldebarn 3 år på rad? Det må være noe fryktelig upersonlig, som viser at man ikke har lagt ned særlig mye omtanke i gaven (selv sender hun bare en bankremisse (!!!) hvert år, uten engang noe julekort lagt ved).

Gammel 16-10-11, 15:06   #13
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ahh, jeg har fått både penger og ferdig påskrevet gavelapper av farmor for gavene fra henne, altså!

Og mamma betaler gavene jeg/vi ordner fra dem også (dvs, jeg har bare vært med henne og bestemt mens hun har kjøpt dem, rett og slett)

Gammel 16-10-11, 16:51   #14
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Vi skal også på Pulverheksa og julenissen. Driver og leser boka nå (i oktober!!) for å forberede jentungen slik at hun kjenner historien (hun er bare to og et halvt, så jeg tipper det er lurt). Gleder meg

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 09:17   #15
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg har kjøpt: 2 melkekartong lommeboker. Vet ikke hvem som skal få dem?
Også har jeg kjøpte "ice watch" i fine farger på Ebay til diverse tantebarn.
Har kjøpt kule buttons på etsy.
Har kjøpt fine sølvplett smykker på ebay som 12åring skal få gi til veninner.

Ja, jeg liker ebay, tar gjerne i mot tips??

Gammel 18-10-11, 11:30   #16
Fjols

Fjols sin avatar

Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Inspirert av denne tråden har jeg klart å kjøpe hele 2 kalendergaver til hver av barna. (Skikkelig flink.)

Og jeg er snart ferdig med å strikke et sitteunderlag som søskenbarnet mitt skal få, er så greit å strikke noe når det bare er rett frem.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 12:48   #17
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Inspirert av denne tråden har jeg klart å kjøpe hele 2 kalendergaver til hver av barna. (Skikkelig flink.)

Og jeg er snart ferdig med å strikke et sitteunderlag som søskenbarnet mitt skal få, er så greit å strikke noe når det bare er rett frem.

Hvor store strikker du sitteunderlagene som skal toves? Hvilket garn bruker du?

Gammel 18-10-11, 13:15   #18
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ett lass med ferdigpakkede julegaver allerede. Så tidlig ute har jeg aldri vært nei.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 16:38   #19
Fjols

Fjols sin avatar

Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Hvor store strikker du sitteunderlagene som skal toves? Hvilket garn bruker du?

Dette er det første jeg noen gang har strikket,men la opp 70 masker på 6mm pinner, og planlegger å strikke ca. 60 riller eller det til ser passelig kvadratisk ut.

Bruker bare billig europrisgarn, hvertfall nå som dette er første gang. Om jeg ser at garnet ikke toves bra eller at det ser dumt ut så kjøper et annet.
Garnet heter Karneval og er 100% ull.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 20:41   #20
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Amor: Du har fått en prikk.

Jeg var på Åhlens i går, fikk kjøpt litt julepynt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.