|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Jeg er enig i dette. Jeg bare får ugreie vibber uansett, dessverre.
|
|
#2 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er helt enig med deg. Det MÅ være lov på en dag som denne, jeg har det ikke selv men reagerer ikke på de som har flagget som profilbilde. |
|
|
|
|
#3 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Og nå er det fjernet ser jeg. |
|
|
|
|
#4 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Så noen hadde flagg på halv stang, det var litt mer greit kjente jeg. Men de som bruker flagget er ikke mennesker jeg ellers oppfatter som nasjonalistiske/rasistiske, så jeg tror nok ikke det er sånn ment. Men jeg kan ikke for at jeg tenker det litt likevel... |
|
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg kommer ikke til å få norsk flagg, jeg skjønner at det ikke er ment nasjonalistisk, men det gir likevel meg litt slike vibber.
|
|
#6 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Er flagget negativt nå, da?? Hva legger dere i at det brukes som profilbilde i en sådan stund?
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Son jeg sa i forrige innlegg, jeg skjønner at det er ment som et symbol på samhold i en krise. Jeg får dog vibber til ekstreme og nasjonalistiske grupperinger, uten at jeg har noen spesifikk bakgrunn for en slik følelse.
|
|
#8 |
|
Sånn passe sane
|
Dette skjønner jeg ikke. Altså, mener dere det norske flagget per se? Eller i akkurat denne situasjonen eller hva? Gir det norske flagget dere generelt nynazistiske vibber? Jeg bare lurer altså og er ganske overrasket, hvis det er tilfellet. For meg er det norske flagget først og fremst akkurat det - Norges flagg. Et symbol på en nasjon jeg er glad i.
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det norske flagget gir meg ingen nynazistiske vibber, men å ha det som et merke på profilbildet sitt på Facebook har jeg altså tidligere bare sett hos personer i det miljøet. Jeg skjønner selvfølgelig at det ikke er det som er grunnen til at folk bruker flagget på bildet sitt i dag, men jeg skvatt da jeg først så det.
|
|
#10 |
|
Sånn passe sane
|
Det forstår jeg. Det har selvsagt en betydning i hvilken sammenheng man har sett flagget i profilbilder før. Uff, det er guffent at de bruker flagget vårt på den måten.
|
|
#11 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Syns det er trist at det Norske flagget gir dårlige vibber for folk. Han som er tatt og tydeligvis som har vært med på begge angrepene er jo Norsk. Så langt er det INGENTING som kobler dette til noen andre enn det norske mannen som alt er tatt.
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
#16 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Fra tv2: "Politiet har mistanke om at dette ikke er internasjonal terrorisme, men en lokal variant rettet mot det bestående politiske systemet. Politiet skal være kjent med miljøet mannen er knyttet til."
|
|
#17 |
|
Sånn passe sane
|
Herregud, så sykt.
|
|
#18 |
|
Einsam
|
Helt sykt. Utenkelig sykt. |
|
|
|
|
#19 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tanken at det var noe sånt som dette slo meg da angrepet på Utøya ble kjent. Det er selvsagt mulig, men jeg synes det er rart hvis internasjonale terrorister velger et sånt mål som på en måte rammer et spesifikt politisk parti.
|
|
#20 |
|
Sånn passe sane
|
Det samme tenkte jeg. Det vil si, jeg syntes det hørtes veldig merkelig ut at en person med tilknytning til Al Qaeda ville "operert" på den måten. Jeg er veldig nysgjerrig på hvem denne personen er.
![]() |
|
|