Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Nytt adgangskrav til markedsplassen fra 20. juni

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-11, 13:54   #341
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Synd det ikke hjelper å prikke i denne tråden da, for her er mye flotte og velformulerte innlegg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:10   #342
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Det var en rar regel

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:18   #343
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg skjønner at man kan bli lei seg av at tilgangen til markedsplassen forsvinner. Spesielt når det med årene åpenbart er mindre prikking enn i starten, slik at de "gamle" muligens lettere har kommet til godene.

Jeg ble litt nysgjerrig på dette, som jeg har sett før at flere tydeligvis mener, så jeg spurte HP. Han sa at ut fra stikkprøver fra 2007 og nå er det ingen klar forskjell, hverken på hvor mye det prikkes eller på hvor mange poeng prikkene er verdt. Så er vi jo flere brukere å fordele prikkene på nå, da. (Men jeg lurer alltid litt på om de som sier at de får lite prikker selv prikker mye? For hvis alle nyere brukere, eller brukere med lite poeng, prikket mer, så ville det jo deles ut flere prikker.)

Jeg mener helt klart jeg får mindre prikker nå enn de første årene. Om dette er fordi jeg skriver mindre/kjedeligere, eller om det er andre grunner, det vet jeg ikke.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:21   #344
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Skilpadda er blitt båring.

  Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:22   #345
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Skilpadda er blitt båring.

Det har jeg alltid vært. Men nå er det visst ikke trendy lenger.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:26   #346
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det har jeg alltid vært. Men nå er det visst ikke trendy lenger.

Sist jeg fikk prikk var i januar

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:27   #347
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg mener helt klart jeg får mindre prikker nå enn de første årene. Om dette er fordi jeg skriver mindre/kjedeligere, eller om det er andre grunner, det vet jeg ikke.

Det der er rart, altså. Jeg får mange, mange flere prikker nå enn i begynnelsen, uten at jeg har noen formening om å ha endret noe. Da satt jeg jo og formelig hoppet av glede da det datt inn en i ny og ne

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:29   #348
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Det var litt trist for meg, dette. Jeg får ikke tilgang lengre.

Hvis det er noen som har sofa å selge, legg de ut før 20.juni

Ja og det samme gjelder babyutstyr og guttetøy i størrelse 68. Hadde tenkt til å gjøre unna mesteparten av shoppingen til fjerdemann her inne.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:41   #349
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

m^2, jeg opplever deg som litt mer åpen nå enn i starten, at du var mer privat da? Kan det være en årsak til at du får flere prikker? Bare synser her. Selv har jeg blitt mye mer privat enn i gode gamle NM-tider f.eks, og jeg tror kanskje det kan være en av flere årsaker til at jeg får færre prikker nå enn tidligere. (Jeg mener ikke at du er spesielt åpen på FP altså, men jeg synes å huske at jeg opplevde deg som ganske så privat tidligere.)

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ble litt nysgjerrig på dette, som jeg har sett før at flere tydeligvis mener, så jeg spurte HP. Han sa at ut fra stikkprøver fra 2007 og nå er det ingen klar forskjell, hverken på hvor mye det prikkes eller på hvor mange poeng prikkene er verdt. Så er vi jo flere brukere å fordele prikkene på nå, da. (Men jeg lurer alltid litt på om de som sier at de får lite prikker selv prikker mye? For hvis alle nyere brukere, eller brukere med lite poeng, prikket mer, så ville det jo deles ut flere prikker.)

Jeg mener helt klart jeg får mindre prikker nå enn de første årene. Om dette er fordi jeg skriver mindre/kjedeligere, eller om det er andre grunner, det vet jeg ikke.

Hvis stikkprøvene kun teller prikker og prikkestyrke, så kan det kanskje være slik at det allikevel prikkes mindre per person? Jeg merker også at jeg får mindre prikker nå, og jeg tror i grunn det er en naturlig utvikling når man blir kjent med hverandre, og vet mer hva man kan forvente at folk kan skrive. Jeg prikker også mye mindre enn i starten. På NM prikket jeg nok mye mer enn på FP. Der framsto perlene innimellom som mye klokere og mer befriende. Her forventer jeg liksom at nivået på diskusjonene skal være ganske høye, og det skal litt mer til for å begeistre.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:31   #350
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.

Jeg kjenner innerst inne at jeg blir litt lei meg av dette. Jeg gidder ikke å legge meg langflat og smiske etter poeng.

Jeg begynner å få en del poeng nå, og er det en ting jeg aldri har gjort så er det å smiske. Bortsett fra en "så fin baby" i ny og ne, men det er ganske sjelden jeg gidder å kommentere babyer og hunder.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det der er rart, altså. Jeg får mange, mange flere prikker nå enn i begynnelsen, uten at jeg har noen formening om å ha endret noe. Da satt jeg jo og formelig hoppet av glede da det datt inn en i ny og ne

Jeg får også flere nå, tror jeg iallfall.

Og så gir jeg plutselig bare 4 poeng, det er vel Maverick sin feil, tenker jeg.

Og en ting til; Hvis dere driver og endrer på ting hele tiden- hva med å endre på poengene til alle de som aldri er her, men som var her i begynnelsen og på en eller annen måte fikk fjørten poeng i en eller annen sesong da. Det hadde vært rettferdig, det!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:37   #351
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Egentlig burde det være strengere krav for Medlemssalongen, synes jeg.
100 og 100 er jo ingenting, særlig nå som kravene til Markedsplassen blir 500-500.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:40   #352
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Sorry, rine.

Jeg ser en klar sammenheng mellom hvor bra/morsomme innlegg og hvor mange prikker jeg får. Fiffig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:40   #353
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og en ting til; Hvis dere driver og endrer på ting hele tiden- hva med å endre på poengene til alle de som aldri er her, men som var her i begynnelsen og på en eller annen måte fikk fjørten poeng i en eller annen sesong da. Det hadde vært rettferdig, det!

Vil du ta fra dem de poengene de har fått, eller antall poeng de gir? Poengene har de jo fått fordi de har skrevet noe som andre har likt, og de skal vel ikke røres. Antall poeng de gir er avhengig av blant annet hvor mange innlegg de har skrevet, og hvis de ikke er her lenger får de jo ikke skrevet noe.

  Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:41   #354
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Ja og det samme gjelder babyutstyr og guttetøy i størrelse 68. Hadde tenkt til å gjøre unna mesteparten av shoppingen til fjerdemann her inne.

Da får du bare forte deg å sanke de resterende poengene da, det kan umulig være så mange du mangler.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:54   #355
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.712
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Egentlig burde det være strengere krav for Medlemssalongen, synes jeg.
100 og 100 er jo ingenting, særlig nå som kravene til Markedsplassen blir 500-500.

Det er jeg enig i, medlemssalongen kunne nok vært hevet, når markedsplassen ble det.

(Men da er det vel argumenter for at M2 også bør heves, nå som jeg har hatt nok poeng, men ikke tilgang, i mange måneder, og det sånn vagt er lovet å muligens se på saken mot slutten av uken (det er da søndag i dag?))

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:23   #356
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.


Jeg ser en klar sammenheng mellom hvor bra/morsomme innlegg og hvor mange prikker jeg får. Fiffig.

Jeg ser en sammenheng mellom antall innlegg i året og antall priker. Jeg skriver mye mer nå enn det første året jeg var medlem. Snart vil vel kurven begynne å peke nedover igjen, antar jeg.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vil du ta fra dem de poengene de har fått, eller antall poeng de gir? Poengene har de jo fått fordi de har skrevet noe som andre har likt, og de skal vel ikke røres. Antall poeng de gir er avhengig av blant annet hvor mange innlegg de har skrevet, og hvis de ikke er her lenger får de jo ikke skrevet noe.

Nå måtte jeg lete litt, for jeg husker Esme forklarte det for meg for ikke så lenge siden. Her
Næsj, det spiller ikke så stor rolle om jeg gir 4 eller 5 poeng, men hvis det først er OK å justere opp og ned på ting og tang, burde man vel også kunne justere ned ryktet til folk samtidig som man justerte ned innleggstallene. (Hvis jeg skjønte Esme riktig.) Vi andre dødelige må jo faktisk jobbe for vårt gode navn og rykte.

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Egentlig burde det være strengere krav for Medlemssalongen, synes jeg.
100 og 100 er jo ingenting, særlig nå som kravene til Markedsplassen blir 500-500.

Enig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:41   #357
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det er jeg enig i, medlemssalongen kunne nok vært hevet, når markedsplassen ble det.

(Men da er det vel argumenter for at M2 også bør heves, nå som jeg har hatt nok poeng, men ikke tilgang, i mange måneder, og det sånn vagt er lovet å muligens se på saken mot slutten av uken (det er da søndag i dag?))

Nei, 1000 innlegg er ikke vanskelig, men 1000 ryktepoeng er ikke helt lett. Jeg tror jeg har vært "klar" siden tidlig i høst, så TTT, uten at jeg tror det er veldig spennende i M2.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:48   #358
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.712
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

1000 innlegg er jo gjort i en fart, men poengene tok lenger tid ja.

Men jeg regner heller ikke med at M2 er sååå spennende, egentlig. Så jeg overlever fint om de hever den også

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:54   #359
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

1000 innlegg er jo gjort i en fart, men poengene tok lenger tid ja.

Men jeg regner heller ikke med at M2 er sååå spennende, egentlig. Så jeg overlever fint om de hever den også

Ja, ikke sant? Og når det ikke håndheves etter reglene (opptak en gang i måneden), men det går nesten ett år, da kan det liksom være det samme. Får egentlig følelsen av at de ikke vil ha flere inn der, men jeg har tatt feil før.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 21:29   #360
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

Jeg og synes prikkingen er blitt mer sjeldent med årene. Er ca 1-2 i uken. Men klager ikke siden jeg er ekstremt dårlig til å prikke selv. Men er blitt litt flinkere de siste månedene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no