Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-11, 17:35   #341
Tuva Birgitte
Aktiv

Tuva Birgitte sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I dag blir det fiskekaker og gratinerte grønnsaker i form.

Tuva Birgitte er ikke aktiv  
Gammel 12-07-11, 00:23   #342
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Lavkarbo rømmegrøt

Nelly er ikke aktiv  
Gammel 12-07-11, 00:28   #343
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Den som lever får se, jeg sendte mail til mannen om at han må handle middag, uten å spesifisere hva. Sa det var opp til ham.

Hva ble det? :spent:

Vi hadde (vegansk) pastaform i dag, med juksebacon (det er såå godt, laget av tofu, myye bedre enn vanlig bacon), fullkornpenne, hvit "ostesaus", brokkoli og blomkål, og litt brødrasp på toppen før gratinering. Godt, godt. Ungene storkoste seg.

Gammel 12-07-11, 00:36   #344
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Den som lever får se, jeg sendte mail til mannen om at han må handle middag, uten å spesifisere hva. Sa det var opp til ham.

Da hadde det blitt grandis eller hamburgere her kjenner jeg er litt spent på hva det ble..

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv  
Gammel 12-07-11, 03:10   #345
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Fortell!!

Jeg skal ha noe med hvitvin i dag.

Jeg fryktet den.

Det ene barnet spiser bare hvit mat, så 1/2 pizza ble lagd med seterrømme, pasta og ost.
Et barn spiser ikke dyr, bare pølser så det ble tomatsaus, pølser og ost.
En hadde hørt om komboen bearnaise, biffstrimler og pommes frites på pizza, og fikk dette.
En synes det meste er æsj og ville ha pizza med tomatsaus og ost.
En spsier alt han kommer over, og syntes biff, pepperoni, skinke og bacon oppå tomatsausen, under osten hørtes bra ut.
Det er her jeg bare må nevne at ingen av de overnevnte deler dna med meg.
De resterende spiste helt normale kombinasjoner som spekeskine, rødløk og ost.
Skinke purre, tomat og ost.
Pepperoni, løk og paprika.
Biffstrimler, løk og tomat.
Disse er mennesker jeg har hatt inflytelse på kostholdet til

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 12-07-11, 03:24   #346
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde stekt makrell med nypoteter og agurksalat i dag. Å så godt det var!
Vi har naboer som er flittig med fiskestanga, og hun kom på døra i går kveld og lurte på om jeg ville ha nyfisket (og renset!!!) makrell. Det var ikke nei i min munn!

Jeg har ikke spist makrell på flere år og innviterte min mams på middag. Hun ble lykkelig og vi begge ble mette! Mannen (som ikke spiser fisk) fikk fiskepinner. Ungene fikk en blanding av begge deler. Og jeg er stolt av å meddele at de likte makrellen bedre enn fiskepinnene!

Gammel 13-07-11, 15:20   #347
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I et øyeblikk av vanvidd lovte jeg storebror pannekaker til middag, han glemmer det nok ikke, så da får jeg vel bare steke da.

Gammel 13-07-11, 15:23   #348
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Laks med aspargis og sopp på bål

Nip er ikke aktiv  
Gammel 13-07-11, 15:39   #349
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungdommen i huset ønsker seg Tacosuppe. Aner ikke hva det er men jeg får vel prøve på noe slikt.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 13-07-11, 15:45   #350
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Ungdommen i huset ønsker seg Tacosuppe. Aner ikke hva det er men jeg får vel prøve på noe slikt.

Det er kommet en tacosuppe-pose i butikken, fikk en gratisprøve på den men ikke testet den :S Rart hvor mye som skal mikses.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 13-07-11, 15:49   #351
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Det er kommet en tacosuppe-pose i butikken, fikk en gratisprøve på den men ikke testet den :S Rart hvor mye som skal mikses.

Posesuppe skjer ikke her i huset for å si det slik. Det er vel bare å steke noe kjøttdeig, løk og chili, ha på litt typiske krydder, en boks tomater, en boks bønner og kanskje mais. Og rømmeklatt ved servering.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 13-07-11, 16:07   #352
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Posesuppe skjer ikke her i huset for å si det slik. Det er vel bare å steke noe kjøttdeig, løk og chili, ha på litt typiske krydder, en boks tomater, en boks bønner og kanskje mais. Og rømmeklatt ved servering.

hehe... det er bra.
Bruker ikke det vi heller. Mulig jeg tester den som vi fikk - kanskje :P

Nip er ikke aktiv  
Gammel 13-07-11, 20:41   #353
konsulenten
Passiv

Standard

Retromiddag i dag: rekecoctail. God gammel klassiker. Salat, agurk, tomat, paprika, stangselleri, asparges, rødløk, reker og masse finklippet dill. Burde vel vært majonesbasert dressing til men det ble vinaigrette og presset sitron. Og hjemmebakt brød.

Gammel 13-07-11, 21:32   #354
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag hadde vi taco. I morgen skal jeg til Fibi en tur fordi vi skal på kino og se Harry Potter () så da vet jeg ikke om det blir tid til noe middag, må høre med henne hva planene blir. Spise ute er jo ikke så enkelt for meg for tiden. *lei av salat*

Har lyst å lage denne i helgen: hjemmelaget meksikansk gryterett.
Og så må jeg prøve Oslogryta en dag.

Gammel 14-07-11, 01:37   #355
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I morgen er vi i harryland så gudene vite, men vi må nok ha, som pappa sier, pølse og stappe i korv

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv  
Gammel 14-07-11, 08:44   #356
Nip

Standard

Midddagsgjester.

Lasange og en grønnsakslasange.

Til kaffen blir det multekrem også har jeg laget en kake som jeg aldri har prøvd før - Bærkake uten sukker, hvetemel søtet med stevia og dadler... Blir spennende å se om den skal serveres, smake på den i dag.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 18-07-11, 17:25   #357
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Pata med ostesaus, bacon og urtedryss og nybakte grissinis. Vaniljeis med sjokoladesaus og markjordbær til dessert.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 18-07-11, 18:10   #358
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vi har hatt hvitløksmarinert soyakjøtt (smakte nesten som svinekjøtt) med krydret couscous, salat og hjemmelaget veganese med hvitløk og persille. Ja, og grove pitabrød.

Nå lurer jeg på om jeg skal ta frem ismasinen og lage litt hjemmelaget vaniljeis til dessert.

Gammel 18-07-11, 18:31   #359
Tuva Birgitte
Aktiv

Tuva Birgitte sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

I dag ble det kylling med ris og salat, enkelt og greit når vi var sent hjemme.

Tuva Birgitte er ikke aktiv  
Gammel 18-07-11, 18:38   #360
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Grilling med svigers og svoger og dama. Vi skal bare bidra med hamburgere og pølser som vi hadde i frysen, ellers blir det noe kjøtt, båtpoteter og salat. Og jordbær til dessert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.