Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er du så lite på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-10, 12:21   #341
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er du så lite på FP?

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Church of Esme høres ut som et spennende sted, så lenge dere ikke er sånn karismatiske som går rundt og sier til hverandre "What would Esme do?"

Det er jo akkurat det vi gjør.

Gammel 06-10-10, 12:22   #342
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes ikke tonen her er direkte, heller tvert i mot. Det er mange her jeg kunne tenkt meg å sagt både det ene og det andre til, men da blir jeg sett på som (enda mer) ufin, så jeg lar være og tenker heller mitt.

Var dette ironi? :håper : Hvis ikke: du som gaah-er over at man kalle en spade for en spade; slike innlegg som dette er for meg et typisk innlegg med indirekte tone. Enten har du noe å si til folk, og da setter jeg pris på det i konstruktiv innpakking - eller så syns jeg at slike "jeg tenker mitt om den og den"-innlegg er veldig lite givende.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 12:33   #343
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid sett på eliten som de som er overlegent diskusjonssterke og ”vennene” deres . Egentlig er det bare et lite knippe Mayflowere som har stilt i den kategorien for meg. Og det veksler hvem som er i eliten også, noen kan virke elitistiske en stund, men så taper de seg på et tidspunkt.

Skal ikke falle for fristelsen å nevne noen nick.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 12:42   #344
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Drit heller i de som du regner i eliten og tenk at det stort sett er folk som er så trygge på responsen de får at de har gjort seg selv usårbare. Med mange som støtter opp om en blir hvem som helst trygge nok til å skrive hva som helst uten risiko som en nybegynner kan kjenne på.

Her er jeg veldig enig. Jeg opplever akkurat dette.
Selvsagt, når man er ny i et forum, så bruker man tid på å lære seg hvordan dette funker. En kjempe lærepenge for meg som er av de gamle på SG nå, og ser litt mer hva folk følte og mente før, da de så at det var vanskelig å komme inn i SG gjengens kjerne.
Men jeg er jo bare nødt om å trå videre, starte tråder, ta og føle på hvordan det er her. Og som jeg skrev i tidligere innlegg; Jeg føler at den "eliten" det snakkes om, også er blandt de som klarer å få nye til å være velkommene. Men når det er sagt; Det er ikke KUN de, men de aller aller fleste her inne. Så får vi heller leve med en noe mer intern tone bland de som har vært her en stund.

Gammel 06-10-10, 12:47   #345
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Drit heller i de som du regner i eliten og tenk at det stort sett er folk som er så trygge på responsen de får at de har gjort seg selv usårbare. Med mange som støtter opp om en blir hvem som helst trygge nok til å skrive hva som helst uten risiko som en nybegynner kan kjenne på.

Men alle har jo vært nybegynnere en gang? Så det er jo ikke slik at de som er "trygge nok til å skrive hva som helst" aldri har tatt en risiko.

Det er alltid en risiko ved å "vise seg frem" og den risikoen er nok temmelig lik for alle.

Gammel 06-10-10, 12:56   #346
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men alle har jo vært nybegynnere en gang? Så det er jo ikke slik at de som er "trygge nok til å skrive hva som helst" aldri har tatt en risiko.

Det er alltid en risiko ved å "vise seg frem" og den risikoen er nok temmelig lik for alle.

"Mayflowerene" har jo sånnsett ikke vært nye for hverandre på FP i alle fall?

Gammel 06-10-10, 12:56   #347
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, elite og elite. Jeg tror ikke de som er i eliten nødvendigvis definerer seg som det selv. Det er derimot veldig mange andre som påberoper at det finnes en elite her. Det i seg selv er greit, men det virker ofte dempende på en diskusjon at noen fort blir bejublet uansett hva de sier, eller at det til og med ropes på enkelte brukere som skal komme med "fasiten".

Så i mine øyne er det ikke først og fremst de som har blitt definert som "eliten" som utgjør problemet. Det er heller at det er en grå masse som heier på dem nesten uansett. Det er kjedelig.

På samme måte synes jeg det er kjedelig når noen brukere er definert som "dumme nek" og skal tas med en gang de har skrevet et innlegg. Ja, det skjer. Og det kjeder meg, det er så forutsigelig.

Disse to grunnene er nok det som sammen utgjør hovedgrunnen til at jeg er lite på FP. (Bortsett fra de to siste dagene) Ja, sammen med at jeg jobber mye, men det har ikke stoppet meg før.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 13:02   #348
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

"Mayflowerene" har jo sånnsett ikke vært nye for hverandre på FP i alle fall?

Om de ikke har vært nye på FP har de jo vært nye en annen plass. Mener du i såfall at det er anderledes å være ny på FP i forhold til å være ny på feks dinbaby? Og hvis du mener det hadde det vært interessant å høre hva du mener forskjellen er.

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Så i mine øyne er det ikke først og fremst de som har blitt definert som "eliten" som utgjør problemet. Det er heller at det er en grå masse som heier på dem nesten uansett. Det er kjedelig.

Det blir på en måte en form for "positiv mobbing". På samme måte som mobbing som regel fungerer slik at et lite antall mennesker får lov å vrenge ut av seg negativitet - og de har en stor gjeng rundt seg som ikke protesterer, så blir det slik her at man har et lite antall mennesker som man regner med skal fjase, argumentere bra, komme med støtteerklæringer etc. Gruppementalitet er spennende saker synes jeg.

Gammel 06-10-10, 13:14   #349
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

:følger med:

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 14:00   #350
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Om de ikke har vært nye på FP har de jo vært nye en annen plass. Mener du i såfall at det er anderledes å være ny på FP i forhold til å være ny på feks dinbaby? Og hvis du mener det hadde det vært interessant å høre hva du mener forskjellen er.

din baby har jeg ikke prøvd, men gjennom mine, hva anslo jeg, 10-11 år som forumvandrer har jeg vært innom en del ulike forum, og enkelte er enklere å være ny på enn andre. FP er ikke av de enkleste, etter min mening.

F.eks en del baby/mammaforum der mange henger i termingrupper etc, der er det ikke like vanskleig å være ny, fordi den grupperingen som kommer sammen under "termin mai 2009" i stor grad er nye for hverandre uansett, hele gjengen, samt at mange av disse forumbrukerene rett og slett holder seg til visse undeforum og derved i stor grad ikke blander seg med "alle de andre", bare denne begrensede gjengen.

et annet forum jeg er på, der fellestrekket handler om at man bruker tøybleier på sine barn, har et helt annet forhold til nye medlemmer enn FP, da forumet nærmest har en "misjonerende grunnholdning", hvor det er ønskelig å tiltrekke seg nye medlemmer (ikke til forumet i seg selv, men som tøybleiebrukere) og nykommere tas derfor imot på en helt annen måte, og at noen stiller "dumme spørsmål" er i seg selv ikke sett på som et problem, ei heller om det samme dumme spm er stilt "hundre ganger før".

Derfor mener jeg faktisk ja, at det er forskjell på å være ny på ulike forum.
Og FP er ikke av de enkleste. (I alle fall ikke for meg, som kanskje egentlig ikke helt passer inn...)

(om ikke annet kan kanskje slike meninger som dette være lett diskusjonsopphissende? Eller, ikke?)

Gammel 06-10-10, 14:08   #351
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Dette med gruppementalitet fikk seg jo en liten debatt da et visst troll ble avslørt. Der kom det jo frem litt av hvert mht applaudering av innlegg når noen var kritiske og ble tilbakevist - evt at kritikk ble slått hardt ned på.

Gammel 06-10-10, 14:11   #352
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns at de som har lyst og liker seg skal være på FP, men noe av særegenskapen til forumet er jo nettopp at det ikke tar mål av seg å passe for alle.

Gammel 06-10-10, 14:14   #353
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns at de som har lyst og liker seg skal være på FP, men noe av særegenskapen til forumet er jo nettopp at det ikke tar mål av seg å passe for alle.

Og det gir forumet absolutt en verdi.
Men er, etter min mening, også deler av en forklaring på hvorfor jeg mener FP ikke er av de enkleste forumene å være ny.

Gammel 06-10-10, 14:14   #354
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes fremdeles det er hysterisk at Kasia har Gøy på håret-tittel og bohemfont.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 14:17   #355
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Ellers tipper jeg at tilgangslisten til m2 gir et bilde av hvilke medlemmer som regnes som "elitemedlemmer". Når det er sagt er det ingenting galt i å være rutinert og vettug og morsom - det er jo det som mer enn noe annet kjennetegner dere i _insert passende ord_.

Det er over 200 medlemmer i M2, og M2 er ikke et spesielt aktivt underforum synes jeg. Min opplevelse (som har tilgang til M2) er at der er det ingen spesielle kjennetegn for de som har tilgang. Annet enn at de har vært aktive i forumet en periode.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ikke noe galt i det, for all del, mens jeg kom slengende senere og tilhører ikke den klikken i det hele tatt, ser mer til andre brukere som også kom til sener. Så jeg vil heller tenke at andre som Veronal, Smilefjes, torsk, Zoë, er mer "autentisk/det sanne" FP enn mange Mayflowere som knapt skriver på forumet.

Dette er jeg veldig enig i, kjenner jeg.

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Tja, elite og elite. Jeg tror ikke de som er i eliten nødvendigvis definerer seg som det selv. Det er derimot veldig mange andre som påberoper at det finnes en elite her. Det i seg selv er greit, men det virker ofte dempende på en diskusjon at noen fort blir bejublet uansett hva de sier, eller at det til og med ropes på enkelte brukere som skal komme med "fasiten".

Elitepratet kan fort minne om høyhestpratet på NM. Det er litt kjedelig i lengden.

Jeg blir nysgjerrig på hva som egentlig menes med eliten. Vi har hatt fjørti diskusjoner angående elitegjengen og klikken tidligere, jeg har aldri fått det med meg, hva er kriteriene? Er det de mest populære? Er de de med flest innlegg? Er det de som er mest nedlatende? Er det de som er smartest? Er det de som er en gjeng, eller mest venner? Er det de som støtter hverandre selv om de er uenige?

Når det gjelder nickene som gjerne går igjen i disse gjeng-diskusjonene så er det min opplevelse at det ikke nødvendigvis er disse som er mest aktive på FP. Iallefall ikke i forumdelen. De er heller ikke spesielt gode venner alle sammen, tror jeg. Man kan kanskje få inntrykk av at de er best likt, men om man går i dybden så tror jeg disse er like mye likt og mislikt som alle andre her.

Nå kjenner så utrolig mange FPere hverandre på kryss og tvers her, at for min del skulle jeg ønske vi kunne slutte å snakke om en helhetlig elite. Den ene eliten finnes etter min syn ikke. Men å diskutere hvordan vi diskuterer, hvordan vi behandler hverandre og hvordan vi har det her synes jeg er interessant. Så lenge det blir litt konstruktivt, og ikke bare syt og klag. I så måte synes jeg temaet for denne tråden er interessant.

Gammel 06-10-10, 14:17   #356
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Jamen, det er da fortsatt veldig gøy at jeg klippet håret mitt kort for første gang på åtte år i mai.

Gammel 06-10-10, 14:30   #357
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Like sikkert som at det går mot høst, så kommer den årlige "hvorfor er det blitt så kjedelig på FP"-tråden.

Det kan hende tråden utviklet seg i den retningen, men mitt hovedinnlegg får da stå for seg selv. Jeg synes ikke det er kjedelig her inne, for aktiviteten går i bølger som alltid, det stormer nok igjen om ikke så lenge.

Jeg synes derimot (og jeg sikter ikke til deg, Kasia) at det er merkelig at folk kan si at det har blitt så kjedelig her inne, så de er her sjeldnere enn før. Hva er poenget med det? Er det vi som er igjen som er kjedelige? Merkelig måte å fraskrive seg alt ansvaret på, synes jeg, som at enkelte er nødt til å underholde andre, på et vis.

Gammel 06-10-10, 14:33   #358
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfattet ditt førsteinnlegg som litt ironisk og ganske treffende, Skremmern. Men diskusjonen hadde kommet opp en av dagene nå uansett, det er jeg sikker på. Det er, som sagt, et sikkert høsttegn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 14:34   #359
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men jei liker mei her på fp, jei sjeder mei ikke i hele tatt.

Gammel 06-10-10, 14:35   #360
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes fremdeles det er hysterisk at Kasia har Gøy på håret-tittel og bohemfont.

Dette kneggar eg også over i dag!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.