Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-10, 13:19   #341
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

F Og ja - ALLE liker noe.



Hvis det fantes en pille som gjorde at jeg aldri mer trengte å trene, så hadde jeg tatt den pillen og ALDRI bedrevet noe som kunne minne om mosjon/trening ever again.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:20   #342
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.



Hvis det fantes en pille som gjorde at jeg aldri mer trengte å trene, så hadde jeg tatt den pillen og ALDRI bedrevet noe som kunne minne om mosjon/trening ever again.



Jeg ventet på deg. Jeg gir meg. Jeg vet det - du har faktisk prøvd absolutt alt og du liker ikke å trene.

Men det er også fordi du vil trene hardt når du trener? Du liker jo å gå tur?

  Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:21   #343
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.865
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Jeg har bestemt meg for at kveldsturer med venninner eller noen runder i nabolaget med barna mine er trening. Det liker jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:23   #344
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Du liker jo å gå tur?



:tørker tårer:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:24   #345
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Jeg liker å jogge, og blir sur når jeg ikke får lov.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:24   #346
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"



Du er så sær, Divine. Zumba da?

  Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:26   #347
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

hahaha, den her kom opp som reklame på forsiden her nå:

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:26   #348
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Du er så sær, Divine. Zumba da?

Zumba?!?!?! Ikke ti ville hester får meg på noe danserelatert. Jeg er en sånn som kjefter på aerobicsinstruktøren når vedkommende legger inn dansetrinn: Jeg meldte meg på areobics, ikke jazzballett!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:27   #349
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg liker å jogge, og blir sur når jeg ikke får lov.

Jogging er definitivt det jeg også foretrekker, siden jeg nå engang MÅ trene.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:27   #350
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

For meg betyr det mye HVA jeg kjøper når jeg må handle ett eller annet på bensinstasjon, ikke nødvendigvis mengden kalorier.
Står valget mellom en pakke boller eller en Olapakke med grove brødskiver som kanskje inneholder like mange kalorier, føles det mye bedre å ha spist brødskivene enn bollene. Det er psykisk. Jeg føler jeg har gjort et fonuftig valg og det kan fint følge meg i timesvis etterpå.
Velger jeg bollene, er liksom løpet kjørt for resten av dagen og det er bare å hive innpå mer.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:28   #351
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Jeg gjør ikke dans jeg heller altså.

Jeg gjør greia mi - det holder.

  Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:34   #352
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Når man stopper på en bensinstasjon for å kjøpe noe å spise (eller går innom 7. eleven) gjør man dette fordi man er så sulten at man holder på å gå tom. Hele kroppen roper på sukker. Og når man kommer til kassen og det er tilbud på trepakning med boller, det lukter fersk gjærbakst i hele lokalet og de ligger der på disken skjønner jeg godt det er fristende. Mer fristende enn den lite opplyste kurven med halvgammel frukt og bananer med brune prikker.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:36   #353
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

En ting jeg har lurt på når det gjelder vekt og overvekt er hva slags innvirkning søvn- og våkenrytme har på forbrenning og matinntak. Jeg sliter nemlig veldig med å gå ned i vekt eller å holde vekten i perioder jeg er mye våken om natten. Jeg vet ikke om dette skyldes at jeg da spiser mer (jeg får sukkerhunger av å jobbe om natten av en eller annen grunn, og det samme tror jeg gjelder sykepleierne som har med seg alskens godsaker til pauserommene), eller om det skyldes at jeg da blir mindre i aktivitet på dagtid eller om det påvirker hormoner på noe vis.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:45   #354
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.895
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

En ting jeg har lurt på når det gjelder vekt og overvekt er hva slags innvirkning søvn- og våkenrytme har på forbrenning og matinntak. Jeg sliter nemlig veldig med å gå ned i vekt eller å holde vekten i perioder jeg er mye våken om natten.

Det er flere som sier det samme, har jeg sett. Og i går(?) leste jeg at man også kan legge på seg av å ha lyset på mens man sover. ( ) Det kan jo kanskje forklare hvorfor noen mener at svangerskapskiloene sitter som støpt når man driver med nattamming - jeg hadde i alle fall nattlys på da.

Her har vi det: VG bringer en prektig illustrert artikkel med overskriften "Du kan bli tjukk av å sove med lyset på".

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:48   #355
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.798
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

For meg betyr det mye HVA jeg kjøper når jeg må handle ett eller annet på bensinstasjon, ikke nødvendigvis mengden kalorier.
Står valget mellom en pakke boller eller en Olapakke med grove brødskiver som kanskje inneholder like mange kalorier, føles det mye bedre å ha spist brødskivene enn bollene. Det er psykisk. Jeg føler jeg har gjort et fonuftig valg og det kan fint følge meg i timesvis etterpå.
Velger jeg bollene, er liksom løpet kjørt for resten av dagen og det er bare å hive innpå mer.

Jo, men da lar du deg jo lure til å tro at du spiser noe sunt da, og det er jo en del av hele problemet. Men jeg skjønner absolutt hva du mener altså.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:49   #356
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jo, men da lar du deg jo lure til å tro at du spiser noe sunt da, og det er jo en del av hele problemet. Men jeg skjønner absolutt hva du mener altså.

Er Olapakker usunt?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:49   #357
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Jege er mest fascinert over alle bollene.
Mitt åpne kontorvindu er ca. ..løpe bort og måle...60 cm fra Narvesens vifte. Som innvendig er plassert like over bakeovnene. Hver dag sitter jeg og snuser inn den gode bollelukta. Puster dyyypt inn med maksimalt utspila nesebor. Mmmm.

Det har bare aldri falt meg inn at jeg skulle gå og kjøpe en.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:51   #358
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.798
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er Olapakker usunt?

Nei, det sa jeg ikke. Jeg svarte på det hun skrev at OM de hadde samme kaloriinnhold. Dessuten er det sukker og hvitt mel i brødet og selv skinkepålegg inneholder sukker. Om man nå bryr seg om sånt ...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:55   #359
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.895
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Står valget mellom en pakke boller eller en Olapakke med grove brødskiver som kanskje inneholder like mange kalorier, føles det mye bedre å ha spist brødskivene enn bollene. Det er psykisk. Jeg føler jeg har gjort et fonuftig valg og det kan fint følge meg i timesvis etterpå.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jo, men da lar du deg jo lure til å tro at du spiser noe sunt da, og det er jo en del av hele problemet.

Grove brødskiver er da vitterlig mye sunnere enn boller? Det er jo ikke "jo færre kalorier, jo sunnere" som gjelder? Dette skjønte jeg ikke.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:55   #360
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Nei, det sa jeg ikke. Jeg svarte på det hun skrev at OM de hadde samme kaloriinnhold. Dessuten er det sukker og hvitt mel i brødet og selv skinkepålegg inneholder sukker. Om man nå bryr seg om sånt ...

Men da skjønte jeg ikke hva du mente med at hun lurte seg selv til å tro at hun hadde spist noe sunt. For jeg mener hun gjorde et godt valg og overhodet ikke lurte seg selv. Og om det er litt sukker i brødet og pålegget, så er det mikroskopisk sammenliknet med innholdet i bollene.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no