Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer sett i 2010

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-10, 12:07   #321
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2010

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

* Everybody's fine - kan være at jeg er sliten og trøtt i dag, men jeg ble rørt.

Hmm, er den bra, altså? Jeg likte originalen veldig godt, så jeg er veldig skeptisk til amerikaniseringen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:40   #322
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hmm, er den bra, altså? Jeg likte originalen veldig godt, så jeg er veldig skeptisk til amerikaniseringen.

Å, er det en original? Hva heter den? Jeg synes den var litt typisk amerikansk, samtidig var det noe som var veldig utypisk amerikansk over den. Jeg ble uansett tatt litt på senga, for jeg trodde ikke det skulle være en rørende film, men jeg fikk veldig medfølelse for faren. Litt stakkarslig og stusslig far som ikke helt kjenner barna sine og som plutselig ser det, ja, det var et tema jeg ble veldig rørt av. Nå kjenner jeg at jeg vil se originalen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:45   #323
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Å, er det en original? Hva heter den?

Stanno tutti bene. På norsk het den "Alle har det bra". http://www.imdb.com/title/tt0100681/

Jeg så den på kino i 1991, husker jeg.

Gammel 13-04-10, 13:19   #324
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Divine, den fikk jeg veldig lyst til å se.

Gammel 14-04-10, 11:08   #325
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Januar:
1. Nive To Five. Morsom, lett komedie. Men med bismak. For slike forhold arbeider fortsatt mange kvinner under.
2. Pink Floyd The Wall. Veldig ekkel. De maskene er noe av det skumleste jeg har sett i mitt liv.
3. Grizzly Man. Veldig fascinerende, og ganske creepy.
4. Requiem for a Dream. Sterkt gjensyn med filmen som har gjort at jeg aldri, ALDRI har vurdert slankepiller.
5. Moon. JAAAAAAAH! Endelig fikk jeg sett den.
6. Alle andre. Hmmm. Gode skuespillerprestasjoner, men irriterende rollefigurer. Og hva prøvde filmen egentlig å si oss?
7. Døden på Oslo S. Hva skal man si? Jeg var ikke i landet da den kom ut, så jeg så den aldri. Jeg trodde jeg hadde gått glipp av noe stort, men den gang ei.
8. Noises Off. Ganske forlysterlig egentlig. Til tross for at jeg egentlig ikke liker farser.
9. Man on Wire. Fascinerende dokumentar. Litt langdryg, men vel verdt en titt.
10. Alvin og gjengen 2. Jeg hadde sett for meg at jeg skulle begå harakiri, men den var bedre enn fryktet.
11. American History X. Yndlingsfilmen til femtenåringen min, så han ville gjerne se den sammen med meg. Den slipper ikke helt taket, kjenner jeg.
12. The Abyss. Dette var vel fjerde gangen jeg så den. Slutten er helt kårni, men ellers så elsker jeg denne klaustrofobiske filmen. Jeg må bare huske å puste.
13. The Limits of Control. Det Skilpadda sa.
14. Happy-Go-Lucky. Gjensyn. Ikke Mike Leighs beste, men den er ikke så lettbeint som man skulle tro. Og verdens mest creepy kjørelærer.
15. Pelle Politibil går i vannet. Bååååring! Denne filmen fikk Alvin og gjengen 2 til å fremstå som rene mesterverket i sammenligning.
16. Tid for ømhet. Suppete, men veldig fin og rørende også. Hvis man er i humør for sånt.
17. Raw. Gjensyn. Standup med Eddie Murphy. Den var morsommere før.
18. Die Hard 2. Gjensyn. En av de få actionfilmene jeg liker.
19. Aliens. Gjensyn nr. ørten. Fortsatt veldig, veldig bra.
20. Where the Wild Things Are. Nydelig!
21. The Crying Game. Jeg hadde sett den før, men hadde glemt det meste. Forfriskende etter å ha sett mye amerikansk film i det siste, men jeg klarer ikke helt å bli grepet av den, siden jeg ikke liker Dil som person.
22. Planet 51. Ganske underholdende, men ikke banebrytende, akkurat.
23. Up in the Air. Fantastisk film. Anbefales på det varmeste. George Clooney gjør det stort nok en gang.
24. Precious. Veldig sterk. Veldig! Jeg hadde fysisk vondt i kroppen da jeg gikk ut av kinosalen.

Februar:
25. Avatar. Jeg hadde ingen forventninger, men den var underholdende. Selv om den var for lang og storyen på grensen til det kvalmende.
26. The Road. Skremmende bra. Må sees!
27. Match Point. Gjensyn. Fortsatt creepy.
28. Being Julia. Ingen stor film, men underholdende nok.
29. Moon. Igjen. Like bra som i januar, gitt.
30. Det regner kjøttboller. Mye bedre enn fryktet.

Mars:
31. A Single Man. Det Skilpadda sa.
32: Blindpassasjer. Det er nesten litt trist at jeg nå sitter og fniser av denne serien, for jeg elsker å bli skremt. Og skremt ble jeg da jeg så den som niåring. Mamma måtte sove sammen med meg i flere måneder etterpå, og jeg torde ikke leke andre steder enn rett bak huset vårt. Jeg var livredd nesten dag og natt. Da jeg så den igjen i voksen alder, var det en skikkelig katarsis. Men nå er den bare morsom. Men det videoopptaket av støvet som blir til menneske er fortsatt skikkelig creepy.
33. Den fantastiske Mikkel Rev. Mest for voksne, kanskje. Jeg fniste mye, i alle fall. Jeg skulle dog ønske jeg så den på engelsk. De norske stemmene var litt tafatte.
34. Alle mine kjære. Filmen har fått blandet kritikk, og det er forståelig. Jeg likte filmen, men i ettertid så ser jeg store svakheter med den. En kritiker kalte den sjangerforvirret, og det er jeg enig i. Og jeg syntes scenene fra jentas mellomstadie til himmelen ble litt teite noen ganger.
35. Crazy Heart. Ikke noen ny historie, men du verden så sjarmerende spilt. Jeg vet ikke om jeg forelsket meg mest i Jeff Bridges eller Maggie Gyllenhaal.
36. The Blind Side. Tja, ingen stor film, men interessant nok til at jeg gadd å se den på flyet, selv om lydkvaliteten var elendig.

April:
37. The Wrestler. Egentlig den helt samme historien som i Crazy Heart. Men veldig severdig. Mickey Rourke er knallbra!
38. Min nabo Totoro. Fantastisk. Den scenen med Totoro på busstoppet er jo bare helt ubeskrivelig herlig!

Gammel 15-04-10, 19:06   #326
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

1. The Proposal. Likte denne godt, litt hjernedød underholdning.
2. Harry Potter Halvblodsprinsen. Den dårligste Harry Potter filmen til nå.
3. Inglourious Basterds. Oioi, litt av en film. Jeg likte den veldig godt!
4. Indiana Jones Krystallhodeskallens rike.
5. Burn after reading. Kul film! Vi lo masse.
6. Australia. En del klisjeer, men jeg synes den var verd å se.
7. The Hangover. Neppe en ti-på-topp film, men så absolutt morsom og nok en film i kategorien hjernedød underholdning.
8. Million Dollar Baby. Jeg skjønner hvorfor denne fikk Oskar. Veldig, veldig bra.
9. Upperdog. Noe av det beste jeg har sett av norsk film.
10. Anne Franks dagbok. Har faktisk aldri lest boka så det var fint å se filmen (nyfilmatisering fra 2009). Sterk histore.
11. The boat that rocked. Britisk komedie med bl.a. Rhys Ifans og Philip Seymour Hoffman. Jeg elsker britiske komedier, men ble litt skuffet her.
12. The Ugly Truth. Nok en hjernedød underholdningsfilm. Var lovende i starten, men tapte seg mot slutten. Liker Katherine Heigl og Gerard Butler er definitivt ikke til å forakte han heller.
13. Uro. Jeg er generelt ikke noen stor fan av norsk film, og er så lei av at Cleve Broch, Hennie og Dahl Torp tydeligvis må være med i alle filmer som finnes (tror det var en viktig grunn til at jeg likte Upperdog så godt, ingen av dem var med ). Men mannen ville gjerne se denne, og jeg ble faktisk positivt overrasket, den var ikke så verst altså.
14. Hekta på deg. For noe tullete vas altså, fatter ikke at jeg så filmen ferdig.
15. Luftslottet som sprengtes. Helt ok, men siden den tredje boka var den kjedeligste, så ble også dette den dårligste filmen.
16. Bienes Hemmelige liv. Nydelig og rørende film. Jeg likte boka veldig godt og filmen var tro mot boka.
17. Julie & Julia. Koselig og fengende film. Historien er strengt tatt syltynn, men Julia Child er så fascinerende at filmen blir veldig bra. Også *liker* jeg Meryl Streep.
18. Marley & me. Dette var strengt tatt lamme greier, men jeg er tragisk lettrørt når det gjelder dyr så det berger filmen fra slakt fra min side.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 15:00   #327
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Kino 2010
1. Twilight New Moon- ganske så dårlig
2. Sherlock Holmes- likte den bedre enn jeg trodde på forhånd
3. Where the wild things are- fin
4. Did you hear about the Morgans- boooring!
5. Det regner kjøttboller- morsom syntes både jeg, mannen og guttungen
6. ItŽs complicated- Ganske så morsom faktisk! Positivt overrasket.
7. Alice in Wonderland- Johnny Depp i Tim Burtons regi, hva mer kan man be om?
8. Prinsessen og frosken- vi likte den alle mann. Annerledes enn jeg trodde.
9. Crazy Heart- fin historie. Jeff Bridges spillte veldig overbevisende og jeg skjønner godt at han fikk Oscar.
10. The Road- huff. Litt for sterk kost for meg.
11. Farsan. Ikke på langt nær så morsom som hans andre filmer.
12. Dragetreneren. Gutten og jeg storkoste oss!
13. Polanskis Skyggen. Jeg likte den. Mannen syns den var treig. Dårlig oversettelse av tittelen.
14. I love you Phillip Morris. Begynte veldig morsomt, så stoppet alt opp.
15. Shutter Island. Jeg likte den!

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 23:39   #328
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Januar:
1. The Wire, sesong 5. Ikke akkurat en film, men jeg tar den med allikevel. Super serie, men slutten var skikkelig antiklimaks. Dvd.
2. Seven Pounds. Med Will Smith. Gripende og fantastisk. Dvd.
3. Død Snø. Har sett den tidligere, men syns den er fantastisk morsom. Mannen ble derimot ikke imponert. Dvd.
4. It's complicated. Fantastisk morsom! Kino.
5. Alvin og gjengen 2. Forferdelig bråkete, men ungene elsket den. Kino.
6. X-men origins Wolverine. Jeg er litt nyfrelst på sjangeren og likte filmen. Dvd.
7. Avatar. Har nettopp sett den på kino. Er helt utslitt og tror det er den beste filmen jeg noensinne har sett. Storslått og fabelaktig eventyr. Kino.
8. Nims hemmelige øy. En helt grei familiefilm. Dvd.
9. Livet med Helen. Enkel og amerikansk, men jeg lo litt innimellom. Tv.
10. Som små barn. En litt underlig film, men forsåvidt med et godt budskap. Mulig jeg ikke skjønte den helt. Dvd.
11. Varg Veum - Falne Engler. Har sett den før. Helt grei tidsfordriv, men jeg liker ikke Varg som etterforsker i Suv med fancy kontor og speilreflekskamera. Han burde vært litt mer lurvete. Tv.
12: Orkestergraven. Også et greit tidsfordriv. Tv.
13. Det regner kjøttboller. Jeg lo så jeg nesten ramla ut av kinosetet. Kino.
14. X-men 1,5. Jeg likte den. Dvd.
15. The Jane Austen book club. Søt film om relasjoner. Dvd.
16. The Borne Supremacy. Faktisk ganske spennende. Jeg har kun sett den første filmen tidligere, og syns ikke noe særlig om den. Tv.
17. X.men 2. Den dårligste hittil, men helt ok. Dvd.
18. Hjelp vi må på ferie til Las Vegas. Gjesp! Tv.
19. Karate Kid. Det var morsomt å se filmen igjen, og å oppdage at jeg fortsatt likte den. Tv.
20. Antichrist. Drittfilm. Dvd.
21. Varg Veum - Kvinnen i kjøleskapet. Tv.

Februar:
22. Jawbreaker. Tullefilm i mangel av noe bedre. Tv.
23. Karamell. Søt film. Dvd.
24. Honningfellen. Denne har jeg nå brukt tre mandagerpå, og nå som den er slutt sitter jeg med mange ubesvarte spørsmål. Tv.
25. Den lille prinsen. Boken er fantastisk. Filmen var rar og kjedelig. Dvd.
26. Must love dogs. Veldig amerikansk, men jeg lot meg litt sjarmere. Tv.
27. Varg Veum - Begravde hunder. Tv.
28. Min nabo Totoro. Fantastisk film for hele familien. Anbefales på det varmeste. Dvd.
29. Vegas. En god, gripende og dessverre alt for realistisk film. Dvd.
30. Prinsessen og Frosken. Søt film. Lillesøster på 4 syns den var gørrkjedelig. Kino.
31. The wedding date. Enkel, amerikansk underholdning. Tv.
32. MIB2. Litt morsom, men den første er bedre. Tv.

Mars:
33. Golden Eye: Gjesp. Tv.
34. Chihiro og heksene. Litt skummel for ungene, men veldig søt og spennende. Dvd.
35. I love you, man. Joda, litt morsom var den. Dvd.
36. Music and lyrics. Jeg ser forbausende mye dritt for tiden. Tv.
37. The hurt locker. En veldig god film. Dvd.
38. Upperdog. Denne likte jeg veldig godt. Dvd.
39. En shopoholikers bekjennelser. En tullefilm, sett i mangel av noe bedre nå som jeg er hjemme med sykt barn. Dvd.
40. Kollisjonen. Helt grei påskekrim på NRK.
41. Mordene i Whitechapel. Påskekrim på NRK.

April:
42. Titanics ti liv. Spennende barnefilm. Tv.
43. Hellig død. Kjedelig påskekrim på tv.
44. Mordrommet. Enda mer kjedelig påskekrim på tv.
45. Miss Marple:Brevet som drepte. Heller ikke særlig bra påskekrim på tv.
46. Inglorious Basterds. Denne likte jeg, morsom og fengslende. Dvd.
47. Bienes hemmelige liv. Nydelig film og perfekte skuespillere i alle rollene. Dvd.
48: District 9. Ikke noe for meg, selv om enkelte av effektene var spesielle. Dvd.
49. A serious man. Største dritten jeg har sett på evigheter. Dvd.

Sist redigert av Pasta : 17-04-10 kl 23:44.
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 13:15   #329
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

1. The Proposal. Likte denne godt, litt hjernedød underholdning.
2. Harry Potter Halvblodsprinsen. Den dårligste Harry Potter filmen til nå.
3. Inglourious Basterds. Oioi, litt av en film. Jeg likte den veldig godt!
4. Indiana Jones Krystallhodeskallens rike.
5. Burn after reading. Kul film! Vi lo masse.
6. Australia. En del klisjeer, men jeg synes den var verd å se.
7. The Hangover. Neppe en ti-på-topp film, men så absolutt morsom og nok en film i kategorien hjernedød underholdning.
8. Million Dollar Baby. Jeg skjønner hvorfor denne fikk Oskar. Veldig, veldig bra.
9. Upperdog. Noe av det beste jeg har sett av norsk film.
10. Anne Franks dagbok. Har faktisk aldri lest boka så det var fint å se filmen (nyfilmatisering fra 2009). Sterk histore.
11. The boat that rocked. Britisk komedie med bl.a. Rhys Ifans og Philip Seymour Hoffman. Jeg elsker britiske komedier, men ble litt skuffet her.
12. The Ugly Truth. Nok en hjernedød underholdningsfilm. Var lovende i starten, men tapte seg mot slutten. Liker Katherine Heigl og Gerard Butler er definitivt ikke til å forakte han heller.
13. Uro. Jeg er generelt ikke noen stor fan av norsk film, og er så lei av at Cleve Broch, Hennie og Dahl Torp tydeligvis må være med i alle filmer som finnes (tror det var en viktig grunn til at jeg likte Upperdog så godt, ingen av dem var med ). Men mannen ville gjerne se denne, og jeg ble faktisk positivt overrasket, den var ikke så verst altså.
14. Hekta på deg. For noe tullete vas altså, fatter ikke at jeg så filmen ferdig.
15. Luftslottet som sprengtes. Helt ok, men siden den tredje boka var den kjedeligste, så ble også dette den dårligste filmen.
16. Bienes Hemmelige liv. Nydelig og rørende film. Jeg likte boka veldig godt og filmen var tro mot boka.
17. Julie & Julia. Koselig og fengende film. Historien er strengt tatt syltynn, men Julia Child er så fascinerende at filmen blir veldig bra. Også *liker* jeg Meryl Streep.
18. Marley & me. Dette var strengt tatt lamme greier, men jeg er tragisk lettrørt når det gjelder dyr så det berger filmen fra slakt fra min side.
19. Couples retreat. Jeg lo så trårene spratt enkelte steder og kjeda meg andre steder. Veldig grei som tidtrøyte.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 19:46   #330
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Januar:
1. Nive To Five. Morsom, lett komedie. Men med bismak. For slike forhold arbeider fortsatt mange kvinner under.
2. Pink Floyd The Wall. Veldig ekkel. De maskene er noe av det skumleste jeg har sett i mitt liv.
4. Requiem for a Dream. Sterkt gjensyn med filmen som har gjort at jeg aldri, ALDRI har vurdert slankepiller.
6. Alle andre. Hmmm. Gode skuespillerprestasjoner, men irriterende rollefigurer. Og hva prøvde filmen egentlig å si oss?
7. Døden på Oslo S. Hva skal man si? Jeg var ikke i landet da den kom ut, så jeg så den aldri. Jeg trodde jeg hadde gått glipp av noe stort, men den gang ei.
8. Noises Off. Ganske forlysterlig egentlig. Til tross for at jeg egentlig ikke liker farser.
10. Alvin og gjengen 2. Jeg hadde sett for meg at jeg skulle begå harakiri, men den var bedre enn fryktet.
11. American History X. Yndlingsfilmen til femtenåringen min, så han ville gjerne se den sammen med meg. Den slipper ikke helt taket, kjenner jeg.
12. The Abyss. Dette var vel fjerde gangen jeg så den. Slutten er helt kårni, men ellers så elsker jeg denne klaustrofobiske filmen. Jeg må bare huske å puste.
14. Happy-Go-Lucky. Gjensyn. Ikke Mike Leighs beste, men den er ikke så lettbeint som man skulle tro. Og verdens mest creepy kjørelærer.
15. Pelle Politibil går i vannet. Bååååring! Denne filmen fikk Alvin og gjengen 2 til å fremstå som rene mesterverket i sammenligning.
16. Tid for ømhet. Suppete, men veldig fin og rørende også. Hvis man er i humør for sånt.
21. The Crying Game. Jeg hadde sett den før, men hadde glemt det meste. Forfriskende etter å ha sett mye amerikansk film i det siste, men jeg klarer ikke helt å bli grepet av den, siden jeg ikke liker Dil som person.
23. Up in the Air. Fantastisk film. Anbefales på det varmeste. George Clooney gjør det stort nok en gang.
24. Precious. Veldig sterk. Veldig! Jeg hadde fysisk vondt i kroppen da jeg gikk ut av kinosalen.

Februar:
25. Avatar. Jeg hadde ingen forventninger, men den var underholdende. Selv om den var for lang og storyen på grensen til det kvalmende.

Mars:
32: Blindpassasjer. Det er nesten litt trist at jeg nå sitter og fniser av denne serien, for jeg elsker å bli skremt. Og skremt ble jeg da jeg så den som niåring. Mamma måtte sove sammen med meg i flere måneder etterpå, og jeg torde ikke leke andre steder enn rett bak huset vårt. Jeg var livredd nesten dag og natt. Da jeg så den igjen i voksen alder, var det en skikkelig katarsis. Men nå er den bare morsom. Men det videoopptaket av støvet som blir til menneske er fortsatt skikkelig creepy.
33. Den fantastiske Mikkel Rev. Mest for voksne, kanskje. Jeg fniste mye, i alle fall. Jeg skulle dog ønske jeg så den på engelsk. De norske stemmene var litt tafatte.
34. Alle mine kjære. Filmen har fått blandet kritikk, og det er forståelig. Jeg likte filmen, men i ettertid så ser jeg store svakheter med den. En kritiker kalte den sjangerforvirret, og det er jeg enig i. Og jeg syntes scenene fra jentas mellomstadie til himmelen ble litt teite noen ganger.
35. Crazy Heart. Ikke noen ny historie, men du verden så sjarmerende spilt. Jeg vet ikke om jeg forelsket meg mest i Jeff Bridges eller Maggie Gyllenhaal.
36. The Blind Side. Tja, ingen stor film, men interessant nok til at jeg gadd å se den på flyet, selv om lydkvaliteten var elendig.

April:
37. The Wrestler. Egentlig den helt samme historien som i Crazy Heart. Men veldig severdig. Mickey Rourke er knallbra!
38. Min nabo Totoro. Fantastisk. Den scenen med Totoro på busstoppet er jo bare helt ubeskrivelig herlig!
39. Rocky. Jau, jau. Nå har jeg i alle fall sett den.

Gammel 18-04-10, 22:04   #331
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

1/1: Alene hjemme 2. TV-opptak Klassisk "julefilm".
1/1: 3:10 to Yuma.
DVD Western-film som til og med jeg likte.
16/1: Raising Helen. TVNorge, lørdagsfilm. Søt sippefilm som passet greit for meg i dag!
21/1: Engler og demoner. DVD, jeg har også sett den på kino, fenget mer da. Mannen likte den godt.
23/1: Fritt Vilt II. DVD. Jeg hater norske grøssere altså, settinger som jeg kjenner meg igjen i, norsk natur, kjente steder...allikevel ser jeg, og grøsser.
6/2: De gales hus. DVD. Norsk film om livet på et galehus. Helt grei film.
7/2: Yours, mine, ours. TV-film. Morsomt tidsfordriv en søndag kveld.

12/2: Anger Management. TV-film i opptak. Grei nok, men har sett Jack Nicholson i bedre roller.
13/2: Just like heaven. TV-film. Søt og morsom.
31/3: Dragetreneren i 3D. Kino med de to eldste. Spennende og søt film.
10/4: De usynlige. DVD. Norsk film, egentlig utrolig bra film, godt laget! Og ikke bare de vanlige skuespillerne!

15/4: En ganske snill mann. Kino. Norsk film. Overraskende og morsom film.

Gammel 19-04-10, 01:10   #332
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Avatar. I 3D. Jeg er forelsket i en tre meter høy, blå kvinne. Sånt skjer.
2. Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby, med Will Ferrel. Ikke min type film, og det var bare what's on? Sikkert grei nok, hvis man liker slapstick og underbukser.
3. Just my luck. Nok en what's on, og jeg må innrømme at jeg bare ble nysgjerrig på late Lindsey Lohan. Filmen var bare tøys, så klart. EDIT: Vel, det var jo ikke en gang LL som var late. MÅ jeg se noe av Brittany Murphy?
4. Stand by me av Rob Reiner. Veldig, veldig bra, med en småguttversjon og skremmende selvoppfyllende profetisk River Phoenix, en John Cusack som ikke en gang headlinet, en ung og blond Kiefer Sutherland og en ukjennelig Richard Dreyfuss.
5. The Cooler. Jeg har faktisk ikke sett den før, selv om den har en av mine absolutt yndlingsskuespillere, William H. Macy. Veldig bra film. Filmåret tar seg opp.
6. A Serious Man av Cohen-brødrene. Den er jo veldig bra, med sært persongalleri og absurd humor, men ... Hæ?
7. Up. Knis. Knis. Knis.
8. Up in the air. Joda. Det er ikke så verst, men jeg vet ikke helt om det er bra nok til å være bra nok.
9. Julie & Julia. Jeg er ingen Meryl Streep-fan, men dette var ikke den verste. Nå kjenner jeg ikke Julia Child i det hele tatt, men det merker jeg at jeg har lyst til. Det var det vi rakk av Oscar-nominees før gallaen.
10. Knerten og Lillebror. Tjoda. Ikke den verste norske barnefilmen, tross alt. Men jeg får ikke storyen til å stemme med minnene mine fra bøkene. Det er kanskje på tide å plukke dem frem igjen.
11. New Moon. Jada. Fnis og sånn.
12. Revolutionary Road. Damn, that girl can act. Og Leo begynner visst så vidt å bli voksen?
13. The Hangover. Fiffig, den er det.
14. Coraline. Fascinerende. Men hva er det, egentlig?
15. Monsoon Wedding. Ah. Me likey. Jeg skjønte bare halvparten av hva de sa, men jeg vil også gifte meg på indisk.
16. Where the Wild Things Are. Jeg er ikke helt sikker på om jeg fikk med meg det fantastiske. Hm. Mulig den gjør seg best på silver screen.
17. Thank you for smoking. Delvis hysterisk. "My mom says smoking is bad for you!" "Oh, what is she? A doctor? Some sort of scientist? No? Then HOW does she know?"
18. Luftslottet som sprengdes. Gjesp.
19. En ganske snill mann. Fantastisk. Den beste norske siden Budbringeren. Men jeg har sett mer av Skarsgaard seniors rumpe enn jeg strengt tatt trenger nå, takk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 07:52   #333
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Silent Hill: den var grøsselig fæl. Liker godt å se sånne filmer, men noen av scenene var ganske brutale.
Horsemen: spennende film med en trist slutt.
Sherlock Holmes: elsket den. Jude Law og Robert Dawny Jr var perfekte til de rollene. , gleder meg til neste film.
The Time Traveler's Wife: grei underholdning på en søndagskveld.
The Road: sterk og god film.
2012: wow for en film.
Obsessed: en helt ok thriller. Første gang jeg har sett Idris Elba i en film, for en flott mann.
Surrogates: Bruce Willis spillte i denne sci fi/thrilleren, denne likte jeg godt, sambo syns ikke det var noe.
Funny People: fy denne var kjedelig, og den varte i hele 2 timer og 20 minutter. Kan hende jeg har en merkelig humor, men jeg lo ikke en eneste gang gjennom denne filmen.

Gammel 20-04-10, 00:54   #334
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Har sett

* Inglorious Basterds - utrolig morsom og for en rolletolkning av Christoph Waltz
* Benjamin Button - bra, men mye fokus på kjekke Brad Pitt, ikke for at det gjør noe.
* The Blind Side - bra, litt cheesy, og skjønner ikke hvorfor Bullock fikk Oscar
* Valentine's Day - tja ... så mange kjente skuespillere og så liten story
* Alice in Wonderland - liker Tim Burton, liker Johnny Depp, liker Helena Bonham Carter
* The Imaginarium of Doctor Parnassus - bra
* Remember Me - trist
* Where the Wild Things Go - fin, søt, trist, men ble ikke helt overbegeistret som jeg hadde ventet.
* Asfaltengler - bra barnefilm som fenget tulla.
* Sherlock Holmes - 2009-versjonen, bra, men veldig anderledes enn det jeg forbinder med Sherlock Holmes.
* Avatar - forstår alt fuzzet, ja. Utrolige effekter.
* Up in the Air - grei underholdning, men ikke supert.
* Revolutionary Road - bra, og gode skuespillerprestasjoner fra både Kate Winslet og Leonardo Di Caprio.
* Seven Pounds - bra
* The Bounty Hunter - morsom, banal, ja, men jeg lo
* Crazy Heart - god film
* Everybody's fine - kan være at jeg er sliten og trøtt i dag, men jeg ble rørt.
* Julia & Julie - godmodig, Meryl Streep er en god skuespiller.

Gammel 20-04-10, 14:51   #335
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Har sett

* Inglorious Basterds - utrolig morsom og for en rolletolkning av Christoph Waltz
* Benjamin Button - bra, men mye fokus på kjekke Brad Pitt, ikke for at det gjør noe.
* The Blind Side - bra, litt cheesy, og skjønner ikke hvorfor Bullock fikk Oscar
* Alice in Wonderland - liker Tim Burton, liker Johnny Depp, liker Helena Bonham Carter
* Remember Me - trist
* Where the Wild Things Go - fin, søt, trist, men ble ikke helt overbegeistret som jeg hadde ventet.
* Sherlock Holmes - 2009-versjonen, bra, men veldig anderledes enn det jeg forbinder med Sherlock Holmes.
* Revolutionary Road - bra, og gode skuespillerprestasjoner fra både Kate Winslet og Leonardo Di Caprio.
* Seven Pounds - bra
* Crazy Heart - god film
* Dragetreneren - forutsigbar, men underholdende

Gammel 20-04-10, 22:29   #336
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Har sett

* Remember Me - trist
* Seven Pounds - bra
* Crazy Heart - god film
* The Lovely Bones - ikke like bra som ventet, og boka er mye bedre.

Gammel 23-04-10, 15:57   #337
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Har sett

* Remember Me - trist
* Seven Pounds - bra
* Crazy Heart - god film
* The Lovely Bones - ikke like bra som ventet, og boka er mye bedre.
* Dear John - tja, ikke helt min smak.

Gammel 24-04-10, 00:26   #338
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke helt oversikt over hva jeg har sett tidligere i år, men denne uka har jeg sett

A serious man : Ikke alltid jeg henger med på Coen-brødrenes humor. Denne ganghen ramla jeg litt av
The Time-traveller's wife: Sippefilm. Nesten like fin som boka

Gammel 24-04-10, 23:50   #339
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Januar:
1. The Wire, sesong 5. Ikke akkurat en film, men jeg tar den med allikevel. Super serie, men slutten var skikkelig antiklimaks. Dvd.
2. Seven Pounds. Med Will Smith. Gripende og fantastisk. Dvd.
3. Død Snø. Har sett den tidligere, men syns den er fantastisk morsom. Mannen ble derimot ikke imponert. Dvd.
4. It's complicated. Fantastisk morsom! Kino.
5. Alvin og gjengen 2. Forferdelig bråkete, men ungene elsket den. Kino.
6. X-men origins Wolverine. Jeg er litt nyfrelst på sjangeren og likte filmen. Dvd.
7. Avatar. Har nettopp sett den på kino. Er helt utslitt og tror det er den beste filmen jeg noensinne har sett. Storslått og fabelaktig eventyr. Kino.
8. Nims hemmelige øy. En helt grei familiefilm. Dvd.
9. Livet med Helen. Enkel og amerikansk, men jeg lo litt innimellom. Tv.
10. Som små barn. En litt underlig film, men forsåvidt med et godt budskap. Mulig jeg ikke skjønte den helt. Dvd.
11. Varg Veum - Falne Engler. Har sett den før. Helt grei tidsfordriv, men jeg liker ikke Varg som etterforsker i Suv med fancy kontor og speilreflekskamera. Han burde vært litt mer lurvete. Tv.
12: Orkestergraven. Også et greit tidsfordriv. Tv.
13. Det regner kjøttboller. Jeg lo så jeg nesten ramla ut av kinosetet. Kino.
14. X-men 1,5. Jeg likte den. Dvd.
15. The Jane Austen book club. Søt film om relasjoner. Dvd.
16. The Borne Supremacy. Faktisk ganske spennende. Jeg har kun sett den første filmen tidligere, og syns ikke noe særlig om den. Tv.
17. X.men 2. Den dårligste hittil, men helt ok. Dvd.
18. Hjelp vi må på ferie til Las Vegas. Gjesp! Tv.
19. Karate Kid. Det var morsomt å se filmen igjen, og å oppdage at jeg fortsatt likte den. Tv.
20. Antichrist. Drittfilm. Dvd.
21. Varg Veum - Kvinnen i kjøleskapet. Tv.

Februar:
22. Jawbreaker. Tullefilm i mangel av noe bedre. Tv.
23. Karamell. Søt film. Dvd.
24. Honningfellen. Denne har jeg nå brukt tre mandagerpå, og nå som den er slutt sitter jeg med mange ubesvarte spørsmål. Tv.
25. Den lille prinsen. Boken er fantastisk. Filmen var rar og kjedelig. Dvd.
26. Must love dogs. Veldig amerikansk, men jeg lot meg litt sjarmere. Tv.
27. Varg Veum - Begravde hunder. Tv.
28. Min nabo Totoro. Fantastisk film for hele familien. Anbefales på det varmeste. Dvd.
29. Vegas. En god, gripende og dessverre alt for realistisk film. Dvd.
30. Prinsessen og Frosken. Søt film. Lillesøster på 4 syns den var gørrkjedelig. Kino.
31. The wedding date. Enkel, amerikansk underholdning. Tv.
32. MIB2. Litt morsom, men den første er bedre. Tv.

Mars:
33. Golden Eye: Gjesp. Tv.
34. Chihiro og heksene. Litt skummel for ungene, men veldig søt og spennende. Dvd.
35. I love you, man. Joda, litt morsom var den. Dvd.
36. Music and lyrics. Jeg ser forbausende mye dritt for tiden. Tv.
37. The hurt locker. En veldig god film. Dvd.
38. Upperdog. Denne likte jeg veldig godt. Dvd.
39. En shopoholikers bekjennelser. En tullefilm, sett i mangel av noe bedre nå som jeg er hjemme med sykt barn. Dvd.
40. Kollisjonen. Helt grei påskekrim på NRK.
41. Mordene i Whitechapel. Påskekrim på NRK.

April:
42. Titanics ti liv. Spennende barnefilm. Tv.
43. Hellig død. Kjedelig påskekrim på tv.
44. Mordrommet. Enda mer kjedelig påskekrim på tv.
45. Miss Marple:Brevet som drepte. Heller ikke særlig bra påskekrim på tv.
46. Inglorious Basterds. Denne likte jeg, morsom og fengslende. Dvd.
47. Bienes hemmelige liv. Nydelig film og perfekte skuespillere i alle rollene. Dvd.
48: District 9. Ikke noe for meg, selv om enkelte av effektene var spesielle. Dvd.
49. A serious man. Største dritten jeg har sett på evigheter. Dvd.
50. Rottenetter. Kjedelig film med skuespillere vi har sett alt for mange ganger.

Gammel 25-04-10, 01:25   #340
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Januar:

Februar:

Mars:

April:
39. Rocky. Jau, jau. Nå har jeg i alle fall sett den.
40. Shutter Island. Endelig en film som klarte å skremme meg. Psykologisk thriller av beste sort.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.