Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2009

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-09, 21:42   #321
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.988
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Gunnar Staalesen: Kalde hjerter (krim)(veldig klassisk Varg Veum-bok - fin for å få opp leselysten, men lite nytt under solen. Terningkast 4.)
2. Tove Nilsen: Vingetyven (roman) (velskrevet, spennende og med fine tilbakeblikk på familie og oppvekst. Jeg liker dog ikke åpne slutter. 4.)
3. Levi Henriksen: Like østenfor regnet (roman) (tonen i boka er fin, men dessverre taper historien seg litt mot slutten, som så ofte hos Henriksen. 4.)
4. Simen Sætre: Hugo (dokumentarroman) (velskrevet og dessverre meget gjenkjennelig portrett av en heroinmisbruker. 4.)
5. Torkil Damhaug: Døden ved vann (krim) (god driv og aldri kjedelig, men et litt tynt plott. 4.)
6. Erlend Loe: Muleum (roman) (tidvis småmorsomt i kjent stil, men bikker over i kjedelig vas. 3.)
7. Vigdis Hjorth: Hjulskift (roman) (litt tynn historie, men komisk, gjenkjennelig og fint. 5.)
8. Ingeborg Arvola: Livet i et skilpaddeskall og andre historier (noveller) (Bisarre historier som stort sett gikk langt over hodet på denne leseren. 3.)
9. Tove Nilsen: Lystreise (roman) (Småsvulstig om et svangerskap, reiser og lyst. 3.)
10. Cecilie Enger: Nødvendigheten (roman) (fascinerende portrett av en forknytt kvinne og en rar reise. 4.)
11. Edvard Hoem: Mors og fars historie (roman) (litt sentimentalt portrett av et ektepar, en epoke og min besteforeldregenerasjon. 4.)
12. Frode Grytten: Popsongar (noveller) (litt vakkert, bittelitt morsomt og litt kjedelig. 4.)
13. Eva Fretheim: Rosa sukkerspinn (roman) (nokså intetsigende historie om mennesker på randen. 3.)
14. Håkan Nesser: Berättelse om herr Roos (krim) (nydelig, fengslende og morsom, men litt trekk for svak krim-intrige. 5.)
15. Gunnhild Øyehaug: Vente, blinke (roman) (småmorsom, men irriterende roman for, av og om litteraturstudenter. 3.)
16. Ellen og Heidi Linde: Resten av livet (roman) (lettvinn, tynn og uhyre forutsigbar historie om mammarollen. 3.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 23:35   #322
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Elinblu: Jeg har også lest boka til søstrene Linde: Men: ventet du deg noe mer enn det du fikk? Det gjorde ikke jeg, ergo var jeg ganske fornøyd.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 23:53   #323
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.988
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Elinblu: Jeg har også lest boka til søstrene Linde: Men: ventet du deg noe mer enn det du fikk? Det gjorde ikke jeg, ergo var jeg ganske fornøyd.

Nei, nei, jeg venta meg lett tidtrøyte, og det fikk jeg for så vidt. Noe av surheten kommer kanskje av ergrelse over at jeg ikke har gjort det samme sjøl - og bedre. Antakelig har jeg hengt altfor mye på prøver-, gravide- og mammafora de siste åra, for det var voldsomt lettkjøpte poenger, synes jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 23:56   #324
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Elinblu: haha skjønner. Jeg koste meg, da, samtidig som jeg var litt irritert til tider.
Forøvrig kan vi vel enes om at vi har hengt mye (om det er for mye, vet jeg ikke) på ulike mamma, gravide og foreldrenett.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 10:32   #325
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Håkan Nesser: En helt annen historie - Liker veldig godt Håkan Nesser sine bøker, og anbefaler bøkene sterkt!

2. Liza Marklund - En plass i solen - Jeg liker disse bøkene også, selv om jeg blir en smule forvirret på slutten..

3. Arnaldur Indridason - Røsten - Islandsk krim. Boka er ikke fantastisk, men jeg liker måten den skrives på. Lun på en måte.

4. Arnaldur Indridason - Vannet - Islandsk krim.

5. Kjell Eriksson - Steinkisten - Svensk krim. Denne var også ok! Kanskje litt vel mye skildringer, og ikke sjokkerende eller vanvittig spennende. Men grei lesing.

6. Kjell Eriksson - Nattens onde stjerner - Svensk krim.

7. Arnaldur Indridason - Fjellet - Islandsk krim.

8. Kjetil Try - La de små barn komme til meg. Likte den! Skal finne flere av Kjetil Try kjenner jeg.

9. Arne Dahl - Dødsmesse. En bra bok! Er vel hans 6. bok på norsk. Anbefales!

10. Kjell Ola Dahl - Svart engel. En ok krimbok synes jeg!

11. Chelsea Cain - Ondskapens hjerte. En bra bok det!

12. Jorun Thørring - Tarantellen. Helt grei bok, men ikke sånn direkte nervepirrende.

13. Mo Hayder - Fuglemannen. En forfatter som klarer å krype under huden min.

14. W.E.B Griffin - Gisselet. En "agentroman". Både interessant og spennende egentlig, kanskje noe en del vil kalle "mannebok". Mye duppedittprat iallefall.

15. Kjetil Try - Stø kurs. Jeg er glad jeg ikke leste denne boka først av denne forfatteren, for da hadde jeg nok ikke lest "La de små barna komme til meg". Dette var en dårlig bok, platt og enkel. Men, han har tydeligvis blitt bedre da.

16. Linda Olsson - Jeg skal synge deg stille sanger. Ei fin, rar og rørende bok.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 21:48   #326
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Abid Raja: Talsmann. Interessant om minoritetssosiologi
2. Helene Uri: Den store faktaboka om språk (ungdomsbok) - Spennende!
3. Klaus Sonstad: Far på ferde. Morsom og lettlest
4. Hallgeir Opedal: Alltid på ein søndag : Opedal i utval. Tiddelibom leser nynorsk! Morsom
5. Astrid Lindgren: Pippi Langstrømpe (alle 3 bøker i en. Stor stas for mor og barna)
6. Eoin Colfer: Kaptein Kråkes hevn (barnebok)
7. Karin Alvtegen: Skyld. Krim, helt grei
8. Anne B. Ragde: Ikke gi meg mat (barnebok)
9. Tore Renberg: Farmor har kabel-TV. Veldig bra, flashback til 80 tallet og Sky Channel
10. Tore Renberg: Videogutten. Usj, likte den ikke. Ikke fordi den ikke var godt skrevet, men lite hyggelig handing.
11. Heidi Linde: Juggel. Likte godt!
12. Afshan Rafiq: Utfordringer og muligheter. Uinteressant, i alle fall etter å ha lest Talsmannen først.
12. Erlend Loe: Kurtby (barnebok. Men barna likte ikke, så jeg leste ferdig på egenhånd) Ingen barnebok, synes jeg
13. Ole Lund Kirkegaard: Sirkus Benito kommer til byen (barnebok)
14. Carl Magnus Palm: Abba (biografi) Morsom. Vi er helt på Abba-hakket hjemme
15. Yvonne C. Kuhn: Det er trikken i ditt liv. Irriterende hovedperson
16. Denise Rudberg: Søsteren. Lettlest og morsomt fra dekadent overklasse i Stockholm. Ingen litterær höjdare akkurat.
17. Jostein Gaarder: Appelsinpiken. (ungdomsbok). Veldig søt, veldig Gaardersk, filosofisk og klok.
18. Ole Lund Kirkegaard: Vesle Virgil (barnebok) Gjensyn med barndommens litteratur når 6-åringen er i rett alder. Jeg synes det er kjedeligere enn jeg husket, men hun synes de er morsomme.
19. Ellen og Heidi Linde: Resten av livet. Småmorsomt om småbarnstid. Til tider veldig gjenkjennelig.
20. Ole Lund Kirkegaard: Frode og de andre skøyerne. (barnebok)
21. Max Manus: Det vil helst gå godt. Måtte lese den etter å ha sett Max Manus på kino. Interessant, men preget av tidens tann, synes jeg.
22. Ole Lund Kirkegaard: Hodja fra Pjort (barnebok)
23. Unni Lindell: Kyss meg på tirsdag (barnebok) Lettlest for storesøster.
24. Peter Pan - tilbake til Drømmeland (barnebok)
25. Max Manus: Det blir alvor. Denne gikk litt treigere - tror jeg har fått min dose krigslitteratur for en stund.
26. Kjetil Indregard: Svingengutta møter sjokolademannen (barnebok). Spennende for førsteklasssingen.
27. Silje Kathrine Sviggum og Knut Egil Wang: Dum : og andre steder i Norge. Veldig morsom om rare stedsnavn i Norge. Med flotte fotografier. En kosebok etter min smak
28. Per Petterson: Jeg forbanner tidens elv. Mitt første møte med Petterson. OK, men kanskje litt hypet?
29: Linda Olsson: La meg synge deg stille sanger. Vakker, til ettertanke, flott, en virkelig god leseropplevelse.
30. Val McDermid: Sirenens sang. Litt grøssende, men god spenning.
31. Camilla Läckberg: Steinhuggeren. Mitt første møte med Läckberg - frister til mer lesing! Spennende og godt skrevet, synes jeg
32. Tormod Haugen: Georg og Gloria (og Edvard). Underfundig og søt og ettertenksom barnebok om den store forelskelsen.
33. Tormod Haugen: Hjerte og smerte (og Taj Mahal) - om det samme kjæresteparet. Veldig, veldig søt.
34. Jon Ewo: Mysteriet med bukken fra Baskerville (barnebok, leseløve) Småspennende for 6-åringen om rotteparet Guggen og Gine.
35. Selma Lønning Aarø: Venstre hånd over høyre skulder. Denne likte jeg veldig godt, trist, men veldig veldig fin.
36. Camilla Läckberg: Isprinsessen. Jeg synes hun skriver god krim. Den forrige jeg leste, Steinhuggeren, var mer creepy, men denne var også god.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 20-05-09 kl 12:11. Årsak: rettet skrivefeil
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:57   #327
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Har lest:
1. Markus Zusak - Boktyven. Likte den veldig godt.
2. Frank Schätzing - Svermen. Bra bok, spennende flere steder.
3. Åsa Linderborg - Meg eier ingen. Helt ok bok.
4. Jette A. Kaarsbøl - Den lukkede bok. En god bok. Sukk.
5. Ellen og Heidi Linde - Resten av livet. Småvittig og lettlest bok om en nybakt mor.
6. Per Petterson - Ute og stjæle hester. Skuffet. Syns den var kjedelig.
7. Unni Lindell - Mørkemannen. Spennende krim!
8. Marc Levy - I et annet liv. Snedig sak. Likte den godt.
9. Karin Fossum - Den som elsker noe annet. Ok krim.
10. Camilla Läckberg - Predikanten. Krim med driv i. Første jeg leser av Läckberg, likte den godt.
11. Camilla Läckberg - Steinhuggeren. OK/bra krim. Andre bok jeg leser av Läckberg, denne var noe forutsigbar.
12. Gert Nygårdshaug - Mengele Zoo. Likte denne veldig, veldig godt. Noen av partiene mot slutten ble litt langdryge, men alt i alt en god bok!
13. Helene Uri - Engel av nylon. Sannelig ikke sikker på om jeg likte denne noe særlig.
14. Benoîte Groult - Stjernetasten. Helt ok bok, tok seg opp litt mot slutten.

Holder på med:
Sue Monk Kidd - Bienes hemmelige liv
Erik Fosnes Hansen - Løvekvinnen

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 12:08   #328
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Jan Mehlum: Det ingen vet - Spennende bok, men det gikk litt tråttere å lese etterhvert synes jeg. Handlingen er mest fra Tønsberg og siden jeg er oppvokst like i nærheten så kjenner jeg igjen steder, noe som på en måte gjorde den litt ekstra bra å lese.

2. Elizabeth Rossiter: Sitronhavens hemmelighet - Denne boka leste jeg for første gang for mange år siden. Den er skrevet en gang på 80-tallet. Jeg husket ikke noe av handlinga, bare at jeg har lest den 2 ganger tidligere og at den var spennende. Og spennende var den fortsatt.

3. Liza Marklund: En plass i solen- Jeg har lest en bok tidligere av denne forfatteren og likte den ikke. Derfor har det ikke fristet å lese noen flere av henne. "En plass i solen" glemte jeg å avbestille fra bokklubben. Ganske irriterende. Men, så hørtes den jo litt spennende ut da jeg leste hva den handlet om og jeg tenkte at jeg fikk gi den en sjanse. Og det er jeg glad for. En utrolig spennende bok! Hvert ledige øyeblikk måtte brukes til lesing av denne boken. Anbefales!

4. Håkan Nesser: Skyggene og regnet - Jeg likte boka. Det eneste som var litt irriterende var at det var litt vel mye hopping i tid, fram og tilbake og hit og dit hele tiden.

5. Andrea Maria Schenkel: Drapsgården - Litt skuffet. Siden den hadde fått så gode kritikker og ble tildelt krimprisen for beste tysk krimroman i 2007 hadde jeg nok for store forventninger. Jeg kjedet meg litt mens jeg leste den.

6. Mo Hayder: Fuglemannen - Veldig spennende!

7. Camilla Läckberg: Stenhuggaren - Spennende. Foreløpig den beste av de 4 bøkene jeg har lest av henne.

8. Camilla Läckberg: Tyskungen - Nok en spennende bok fra denne forfatteren

9. Arto Paasilinna: Harens år - En annerledes bok enn det jeg pleier å lese. Har hørt mye bra om denne forfatteren så jeg måtte prøve en bok. Jeg vet ikke om jeg kommer til å lese flere. Den var en blanding av kjedelig og litt underholdende. Måtte trekke på smilebåndet en gang i blant av denne underlige mannen.

10. Camilla Läckberg: Sjöjungfrun - Veldig spennende. Og for en slutt. Hvordan skal jeg klare å vente på neste bok? 19. september kommer den ut i Sverige.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 12:58   #329
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Her går det mest i kalkulus, fysikk med mekanikk, fluider og den slags, men noe skjønnlitteratur har jeg da fått i meg..

Mengele zoo
Himmelblomsttreet
Afrodites basseng Gert Nygaardshaug alle tre, herlig annerledes, engasjerende

Vi, de druknede Carsten Jensen. Tung, tung, og veldig god

Forbrytelse og straff Fjodor Dostovjevskij. Leser nå, så ikke mye å si ennå.

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 12:03   #330
Koiane
hullteppe
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 23
Koiane har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Jeg slutter her og sletter derfor alle mine 21 innlegg


Sist redigert av Koiane : 20-08-10 kl 13:02.
Koiane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 12:11   #331
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Håkan Nesser: En helt annen historie - Liker veldig godt Håkan Nesser sine bøker, og anbefaler bøkene sterkt!

2. Liza Marklund - En plass i solen - Jeg liker disse bøkene også, selv om jeg blir en smule forvirret på slutten..

3. Arnaldur Indridason - Røsten - Islandsk krim. Boka er ikke fantastisk, men jeg liker måten den skrives på. Lun på en måte.

4. Arnaldur Indridason - Vannet - Islandsk krim.

5. Kjell Eriksson - Steinkisten - Svensk krim. Denne var også ok! Kanskje litt vel mye skildringer, og ikke sjokkerende eller vanvittig spennende. Men grei lesing.

6. Kjell Eriksson - Nattens onde stjerner - Svensk krim.

7. Arnaldur Indridason - Fjellet - Islandsk krim.

8. Kjetil Try - La de små barn komme til meg. Likte den! Skal finne flere av Kjetil Try kjenner jeg.

9. Arne Dahl - Dødsmesse. En bra bok! Er vel hans 6. bok på norsk. Anbefales!

10. Kjell Ola Dahl - Svart engel. En ok krimbok synes jeg!

11. Chelsea Cain - Ondskapens hjerte. En bra bok det!

12. Jorun Thørring - Tarantellen. Helt grei bok, men ikke sånn direkte nervepirrende.

13. Mo Hayder - Fuglemannen. En forfatter som klarer å krype under huden min.

14. W.E.B Griffin - Gisselet. En "agentroman". Både interessant og spennende egentlig, kanskje noe en del vil kalle "mannebok". Mye duppedittprat iallefall.

15. Kjetil Try - Stø kurs. Jeg er glad jeg ikke leste denne boka først av denne forfatteren, for da hadde jeg nok ikke lest "La de små barna komme til meg". Dette var en dårlig bok, platt og enkel. Men, han har tydeligvis blitt bedre da.

16. Linda Olsson - Jeg skal synge deg stille sanger. Ei fin, rar og rørende bok.

17. Mo Hayder - Kuren. Veldig bra!
Den var unnagjort på 2 dager... utrooooolig spennende, velskrevet, provoserende og grusom bok. Anbefales, men ikke til de med "sarte sjeler". Barn og grusommheter er innvolvert.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 14:29   #332
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1) Morten Hesseldahl: Drager over Kabul
2) Åsa Linderborg: Meg eier ingen
3) Sophie Kinsella: En shopoholiker med baby
4) Anne B. Ragde: Berlinerpoplene
5) Chelsea Cain: Hjerterdame
6) Anne B. Ragde: Eremittkrepsen
7) Anne B. Ragde: Ligge i grønne enger
8) G.D. Roberts: Shantaram
9) Camilla Läckberg: Havfruen
10) Arnaldur Indridason: Myren
11) Hanne R. Bech: Om så det gjelder
12) Kader Abdolah: Huset ved moskeen

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 11:43   #333
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Abid Raja: Talsmann. Interessant om minoritetssosiologi
2. Helene Uri: Den store faktaboka om språk (ungdomsbok) - Spennende!
3. Klaus Sonstad: Far på ferde. Morsom og lettlest
4. Hallgeir Opedal: Alltid på ein søndag : Opedal i utval. Tiddelibom leser nynorsk! Morsom
5. Astrid Lindgren: Pippi Langstrømpe (alle 3 bøker i en. Stor stas for mor og barna)
6. Eoin Colfer: Kaptein Kråkes hevn (barnebok)
7. Karin Alvtegen: Skyld. Krim, helt grei
8. Anne B. Ragde: Ikke gi meg mat (barnebok)
9. Tore Renberg: Farmor har kabel-TV. Veldig bra, flashback til 80 tallet og Sky Channel
10. Tore Renberg: Videogutten. Usj, likte den ikke. Ikke fordi den ikke var godt skrevet, men lite hyggelig handing.
11. Heidi Linde: Juggel. Likte godt!
12. Afshan Rafiq: Utfordringer og muligheter. Uinteressant, i alle fall etter å ha lest Talsmannen først.
12. Erlend Loe: Kurtby (barnebok. Men barna likte ikke, så jeg leste ferdig på egenhånd) Ingen barnebok, synes jeg
13. Ole Lund Kirkegaard: Sirkus Benito kommer til byen (barnebok)
14. Carl Magnus Palm: Abba (biografi) Morsom. Vi er helt på Abba-hakket hjemme
15. Yvonne C. Kuhn: Det er trikken i ditt liv. Irriterende hovedperson
16. Denise Rudberg: Søsteren. Lettlest og morsomt fra dekadent overklasse i Stockholm. Ingen litterær höjdare akkurat.
17. Jostein Gaarder: Appelsinpiken. (ungdomsbok). Veldig søt, veldig Gaardersk, filosofisk og klok.
18. Ole Lund Kirkegaard: Vesle Virgil (barnebok) Gjensyn med barndommens litteratur når 6-åringen er i rett alder. Jeg synes det er kjedeligere enn jeg husket, men hun synes de er morsomme.
19. Ellen og Heidi Linde: Resten av livet. Småmorsomt om småbarnstid. Til tider veldig gjenkjennelig.
20. Ole Lund Kirkegaard: Frode og de andre skøyerne. (barnebok)
21. Max Manus: Det vil helst gå godt. Måtte lese den etter å ha sett Max Manus på kino. Interessant, men preget av tidens tann, synes jeg.
22. Ole Lund Kirkegaard: Hodja fra Pjort (barnebok)
23. Unni Lindell: Kyss meg på tirsdag (barnebok) Lettlest for storesøster.
24. Peter Pan - tilbake til Drømmeland (barnebok)
25. Max Manus: Det blir alvor. Denne gikk litt treigere - tror jeg har fått min dose krigslitteratur for en stund.
26. Kjetil Indregard: Svingengutta møter sjokolademannen (barnebok). Spennende for førsteklasssingen.
27. Silje Kathrine Sviggum og Knut Egil Wang: Dum : og andre steder i Norge. Veldig morsom om rare stedsnavn i Norge. Med flotte fotografier. En kosebok etter min smak
28. Per Petterson: Jeg forbanner tidens elv. Mitt første møte med Petterson. OK, men kanskje litt hypet?
29: Linda Olsson: La meg synge deg stille sanger. Vakker, til ettertanke, flott, en virkelig god leseropplevelse.
30. Val McDermid: Sirenens sang. Litt grøssende, men god spenning.
31. Camilla Läckberg: Steinhuggeren. Mitt første møte med Läckberg - frister til mer lesing! Spennende og godt skrevet, synes jeg
32. Tormod Haugen: Georg og Gloria (og Edvard). Underfundig og søt og ettertenksom barnebok om den store forelskelsen.
33. Tormod Haugen: Hjerte og smerte (og Taj Mahal) - om det samme kjæresteparet. Veldig, veldig søt.
34. Jon Ewo: Mysteriet med bukken fra Baskerville (barnebok, leseløve) Småspennende for 6-åringen om rotteparet Guggen og Gine.
35. Selma Lønning Aarø: Venstre hånd over høyre skulder. Denne likte jeg veldig godt, trist, men veldig veldig fin.
36. Camilla Läckberg: Isprinsessen. Jeg synes hun skriver god krim. Den forrige jeg leste, Steinhuggeren, var mer creepy, men denne var også god.
37. Camilla Läckberg: Predikanten. Jepp. Liker henne.
38. Tor Åge Bringsværd: Ruffen og den flygende hollender (barnebok). Likte ikke Ruffen som liten, men nå ble jeg riktig sjarmert.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 25-05-09 kl 08:25. Årsak: la til litt.
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 21:45   #334
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.130
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. "Venstre hånd over høyre skulder" av Selma Lønning Aarø
2. " Drep ikke en sangfugl" av Harper Lee
3. "Skogen" av Tana French
4. "Ondskapens hjerte" av Chelsea Cain
5. "Tyskerungen" av Camilla Läckberg
6. "Ligger i grønne enger" av Anne B. Ragde
7. "Boktyven" av Markus Zusak
8. "Meg eier ingen" av Åsa Linderborg.
9. "Fuglemannen" av Mo Hayder.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 22:10   #335
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.730
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Håkan Nesser: En helt annen historie Helt grei krim!
2. Johan Falkberget: Den fjerde nattevakt Denne har jeg lest mange ganger og den slutter aldri å fascinere meg. Det er en av de beste bøkene jeg vet om. Dybden, realismen, symbolbruken og språket i boka er fantastisk.
3. Håkan Nesser: Svalen, katten, rosen, døden Grei krim som jeg nok ikke kommer til å huske lenge.
4. Håkan Nesser: Menneske uten hund Denne ble for langdryg for meg og den var også alt for forutsigbar.
5. Tore Renberg: Kompani Orheim Jeg likte boka veldig godt selv om den ble langdryg en stund med mye Vemork og Rjukanprat. Boka grep meg veldig i starten og på slutten.
6. Johan Falkberget: Nattens Brød, Ann Magritt Denne boka liker jeg godt. Jeg har lest noe av den tidligere. Språket med rørosdialekten er tungt, men Falkbergets måte å skrive på er nydelig og boka bringer fram både latter og tårer hos meg.
7. Johan Mjønes: Terminalhastighet. Denne boka var vanskelig å gripe i starten, men jeg er glad for at jeg valgte å lese videre. Sterk roman.
8. Henning Mankell: Brannvegg God og spennende underholdning som jeg nok vil glemme fort. Veldig gjenkjennelig Mankell.
9. Gunnar Stålsett: Som deg selv Fin bok
10. Håkan Nesser: Førstebetjenten og tausheten. Grei og spennende krim
11. Markus Zusak: Boktyven Jeg likte denne.
12. Tove Nilsen og Edvard Hoem: Jordmor Dette er to romaner i en bok. Det er to ulike fortellinger. Denne anbefales virkelig! Jeg likte best Hoem.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 22:50   #336
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.624
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Ute og stjæle hester - Per Petterson
2. Snømannen - Jo Nesbø
3. Livstid - Liza Marklund
4. Marekors - Jo Nesbø
5. Blodsbånd, bok nr 40 i serien Ingebjørg Olavsdatter av Frid Ingulstad
6. Frelseren - Jo Nesbø
7. Boktyven - Markus Zusak
8. Sorgenfri - Jo Nesbø
9. Menn som hater kvinner - Stieg Larsson- Veldig spennende, litt treg de første sidene men så klarte jeg nesten ikke å legge boken fra meg.
10. Jenta som lekte med ilden - Stieg Larsson - Måtte straks ut å kjøpe neste bok. Nå må jeg bare få tid til å få tak i siste bok
11. Tyskerungen - Camilla Läckberg
12. Sorte løgner, bok 41 i serien Ingebjørg Olavsdatter av Frid Ingulstad
13. Huset ved moskeen - Kader Abdolah. Likte ikke denne boken så godt.
14. Det vil helst gå godt - Max Manus
15. Det blir alvor - Max manus

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 00:12   #337
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1) Morten Hesseldahl: Drager over Kabul
2) Åsa Linderborg: Meg eier ingen
3) Sophie Kinsella: En shopoholiker med baby
4) Anne B. Ragde: Berlinerpoplene
5) Chelsea Cain: Hjerterdame
6) Anne B. Ragde: Eremittkrepsen
7) Anne B. Ragde: Ligge i grønne enger
8) G.D. Roberts: Shantaram
9) Camilla Läckberg: Havfruen
10) Arnaldur Indridason: Myren
11) Hanne R. Bech: Om så det gjelder
12) Kader Abdolah: Huset ved moskeen
13) Harlan Coben: Den siste du møter

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 17:06   #338
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.624
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Ute og stjæle hester - Per Petterson
2. Snømannen - Jo Nesbø
3. Livstid - Liza Marklund
4. Marekors - Jo Nesbø
5. Blodsbånd, bok nr 40 i serien Ingebjørg Olavsdatter av Frid Ingulstad
6. Frelseren - Jo Nesbø
7. Boktyven - Markus Zusak
8. Sorgenfri - Jo Nesbø
9. Menn som hater kvinner - Stieg Larsson- Veldig spennende, litt treg de første sidene men så klarte jeg nesten ikke å legge boken fra meg.
10. Jenta som lekte med ilden - Stieg Larsson - Måtte straks ut å kjøpe neste bok. Nå må jeg bare få tid til å få tak i siste bok
11. Tyskerungen - Camilla Läckberg
12. Sorte løgner, bok 41 i serien Ingebjørg Olavsdatter av Frid Ingulstad
13. Huset ved moskeen - Kader Abdolah. Likte ikke denne boken så godt.
14. Det vil helst gå godt - Max Manus
15. Det blir alvor - Max manus
16. Skumringstimen - Johan Theorin

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 08:38   #339
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Bok nr 18 i Rosehagen
2. Min kompetente familie - Jesper Juul.
3. Bok nr 19 i Rosehagen
4. Jordmoren 1-5
5. Tokyo av Mo Hayden- Spennende bok, anbefales.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 08:44   #340
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.896
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Markus Zusak: The Book Thief. Jeg er enig med det Skilpadda sier i sin spoilertag.
2. Is-nostalgi. Morsom-nostalgisk, men dårlig språkvasket.
3. Pondus 8. divisjon. Ja, tegneserier i bokform teller vel, det også?
4. Jean-Dominique Bauby: The Diving-Bell and the Butterfly. Rørende, og fantastisk beskrevet med tanke på at forfatteren måtte memorisere alt i hodet før han fikk kommunisert innholdet videre.
5. Nini Roll Anker: Den som henger i en tråd. Nyttig lesing om hvordan livet var for "vanlige" folk for bare 70 år siden. Gripende.
6. Dawn French: Dear Fatty. Dawn French' memoirer. Jeg liker dama, så det var morsom lesing. Ikke høyverdig litteratur, men underholdende og interessant.
7. Khaled Hosseini: The Kite Runner. Jeg leste A Thousand Splendid Suns i fjor, og var overbegeistret, så jeg trodde ikke helt på mannen min da han sa at The Kite Runner var enda bedre. Men det var den.
8. Harper Lee: To Kill A Mockingbird. Dette har blitt min nye favorittbok. For et mesterverk. Jeg er helt betatt.
9. Stephen King: The Shining. Jeg hadde ikke lest den før, så det var jaggu på tide. Jeg er ikke lettskremt, men denne var skummel.
10. Henning Mankell: Hundene i Riga. Ikke den helt store leseopplevelsen. Det tok 150 sider før boka ble noe som helst interessant, så ble den ganske spennende en stund før den dabbet av på slutten.
11. Harlan Coben: The Woods. Oh yes! Selv om skrivestilen til fyren ga meg noen Dan Brown-vibber, så er dette en av de mest spennende bøkene jeg har lest. Nesten så jeg måtte snike meg til å lese på jobb.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no