|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Juletråden 2023Jeg lurer på om vi skal lage en tradisjon av å tørke støv av juletreet vi henter i kjellerboden. Med flere allergikere i hus er det ikke mulig med ekte tre.
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Juletråden 2023
Helt innafor tenker jeg. Vi har også fått ut noen hvite lys nå og flere kommer etter hvert.
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2023Hvorfor pynter folk på trass?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-11-23 kl 15:16. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2023Å pynte på trass kan kanskje ha noe å gjøre med at en del mennesker blir voldsomt provoserte av de som pynter til jul tidlig. På en del andre fora ser jeg med undring på til dels svært hissige diskusjoner hvor mange uttrykker sinne overfor de som pynter tidlig og mener at de ødelegger julen ved å ha juletreet framme eller tenne julelysene ute i november. Jeg kan virkelig ikke med beste vilje forstå hvorfor det er mulig å bli sint over noe andre gjør i sine private hjem.
|
|
|
#6 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Og særlig ikke når det dreier seg om noe så uskyldig som julepynt og litt ekstra lys i mørketida. Noen mennesker er virkelig bare sure og uspiselige, noen ordentlige grincher! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Juletråden 2023Jeg kommer inn i tråden og ber om at litt flere om å melde seg til julekalender-bloggen her på FP. Det synes jeg er en veldig koselig juletradisjon som akkurat nå trenger litt flere bidragsytere.
|
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Dette!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Juletråden 2023Hvor er den julekalenderblogg?
|
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Sv: Juletråden 2023Ja, regnet med det ikke var veldig alvorlig ment altså.
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Sv: Juletråden 2023Det er sikkert de samme som vil ha halloween ut og julebukkene inn.
|
|
|
#13 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2023Det tror jeg og.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2023Jeg har vært og blakket meg i smykke/perle - avdelingen på Panduro så nåntror jeg at det skal bli kalender på alle tre ungene. Får ta og rydde av den delen av spisebordet som ikke brukes og alltid gror igjen, så vi får ta løs på kalender-pakking en kveld. Det er ikke uoverkommelig, det er bare merkelig nok et lager for div frokostblandinger, saftflasker, brlsfjøl, smultringer og kjekspakker, godteri etc og diverse som er ryddet bort fra den delen vi spiser på når vi skal spise, tegnesaker, donaldkslender og blader, er diadel, såpebobler og tusen andre ting.
|
|
|
#15 |
|
ctrl+z
|
Sv: Juletråden 2023Vi får seks gjester på julaften, jeg vet ikke helt hvor de to siste skal sitte.
|
|
|
#16 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2023Fått pakket inn alle gavene som skal ut av huset, kalender er ferdig pakket inn. Pinnekjøttet er i hus. Holder på å tømme fryseren så jeg kan fylle opp med litt bakst. Og det ramler inn gaver på posten og i postkassen til barn og mann. Det hørtes voldsomt ut, men det er snakk om ting som behøves, blant annet tynne ullsokker og slikt.
|
|
|
|
#17 |
|
WF: BNBE
Sv: Juletråden 2023I går pakket jeg inn 48 kalendergaver og hang dem opp på kalenderne til ungene. Jeg syns faktisk det er ganske koselig, og håper at de liker det de får. Jeg pleier å spørre dem om de vil ha mamma-kalender eller annen ferdig-kalender, og til nå har de begge valgt mamma-kalender. Så får vi se etterhvert.
|
|
|
|
#18 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Juletråden 2023Nå er alle julegavene i boks. Ikke alt er kommet i hus ennå, men alt er på vei i hvert fall.
|
|
|
#19 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2023Alle julegaver unntatt to er i boks. Jeg har så vidt begynt å pakke litt. Pakking av julegaver er jo noe av det beste med førjulstiden. Julemusikk i bakgrunnen og gavepapir, bånd, sløyfer og pynt i skjønn forening utover stuebordet.
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Sv: Juletråden 2023Vi begynner å bli ferdige med gavene. Svigers får filmer (Barbie, Asteroid City og den hittil nyeste sesongen av The Crown), niesen som flyttet på hybel med kjæresten sin i høst får et pent sushisett til to, til Datteren har vi som vanlig kjøpt en haug ting som skal være fra ymse familie: ekstern harddisk, elektrisk tannbørste, fine spisepinner, Doctor Who-Magic-kort, pengebidrag til ny gaming-PC. Kanskje en ny pysj eller ulltrøye også. To kompiser får begge novellesamlingen The Thing Around Your Neck av Chimamanda Ngozi Adichie. Mannen får noen bøker han ønsker seg (Pratchett-biografi, den nyeste til Frode Grytten) og så skal jeg finne en del ullsokker i ymse tykkelser, og så er vi egentlig enige om at en planlagt helgetur skal få være hovedgaven til hverandre.
|
![]() |
|
|