|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Hatt meg et raid på senteret (varmt å gå mange timer med munnbind) og fått i hus det meste til ungenes kalender. Og litt pjask til mannens som trolig har rundt halvparten med sjokolade og andre halvparten er litt sokker og annet jeg finner på.
|
|
#2 |
|
bits and pieces
|
Sv: Juletråden 2021Utelysene er oppe. Skifta til julegardiner. Ikke at de er julete akkurat. Stjerner er hengt opp, men ikke tent.
|
|
|
#3 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Juletråden 2021Har ikke startet på julepyntingen, men skal sette fram adventstaken og henge opp stjernen i vinduet i løpet av uka. Mulig også bake litt. I helga er planen å pynte små pepperkakehus sammen med barnebarn på tre år, men med et oppmerksomhetsspenn som i minutter tilsvarer alderen hennes, så blir ikke dette noe heldagsprosjekt akkurat. Jeg skulle gjerne besøkt diverse arrangementer som julemesser, utstillinger, julegateåpning etc., men holder med borte pga smittetrykket her. |
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Juletråden 2021Vi har bytta ut litt av den heldekkende pappen med julepynt i gjestgiveriet, og gleder oss vilt til å pynte for fullt til neste år.
|
|
#5 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Juletråden 2021Vært på julemesse i dag. Kjøpt brente mandler og honning, spist svele, drukket gløgg og tatt lodd. Ville gjerne kjøpt ullsokker, men det var litt utplukket i størrelser, siden det var åpent i går, også. |
|
|
|
|
#6 |
|
bits and pieces
|
Sv: Juletråden 2021Effektiv altså. Tok ut juleboks 2 for da må jeg ut med alt på gulvet i boden. Tatt ut det jeg skal ha og puttet det i boks 1 og noe i skapet. Og putta det i hyllene som må bort ned i boks 2 og putta den tilbake i boden. Nå trenger jeg bare å ta ut boks 1 når jeg skal pynte. Og den kan jeg enkelt ta ut og inn. Veldig fornøyd.
|
|
|
#7 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2021Tatt ut utelysene idag.
|
|
#9 |
|
Ute på tur
|
Sv: Juletråden 2021Jeg hadde planlagt å få opp julelysene i helgen, men poff så var den over. Så det får vente til neste helg. To julekalendere i bok til gutta og jeg spanderte rituals på meg selv. Var på taxfree i oktober og fikk den da til halv pris.
|
|
#10 |
|
nju nja njo
|
Sv: Juletråden 2021Utelys i led - bruker de mye strøm? Strømmen er jo innimellom veldig dyr nå så jeg vet ikke om jeg skal henge opp de lysene.
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Juletråden 2021
Nei, ledlys bruker lite strøm.
|
|
#13 |
|
Sv: Juletråden 2021Her har ikke utelysene kommet opp denne helgen. Ikke så uventet. Bare de er oppe til neste helg er jeg happy. Jeg et bortreist torsdag - lørdag så mannen kan med fordel fikse til jeg kommer hjem.
|
|
#14 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Det er gangavstand ja, lite stykke er det jo men fullt mulig å gå vil jeg si.
|
|
#15 |
|
Så at google sier det tar 20 min å gå, det er helt overkommelig gå-avstand, bare det at vi har ikke så mange luker ser jeg av programmet. Vi får se hva jeg får til. Men det er ikke nødvendig, jeg skal få resten i havn uansett.
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Enig. Kan jo hende hotellet har noe transport bort.
|
|
#17 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Juletråden 2021Har laget medisterkaker tidligere i uka og Sarah Bernard i dag. Rundstykker til uka tenker jeg.
Nenne Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04) Sist redigert av Nenne : 22-11-21 kl 00:19. Årsak: La inn mellomrom. |
|
|
|
|
#18 |
|
lettere utlada
|
Sv: Juletråden 2021Nå har jeg bestemt meg for å gi billetter til forskjellige forestillinger til jul.
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Juletråden 2021Mye er på plass: Julekort, vinterlys, de fleste gavene, kalenderen begynner for alvor å fylles opp. Men utfordringen i år er at vi planlegger romjul på hytta. Og jammen er det mye vi ikke har tenkt på! Vi må rett og slett ta en transportrunde i forkant, for det er jo litt sånn at hvis man, for eksempel, vil ha pinnekjøtt på hytta, så må man ha jo ha en pinnekjøttgryte der.
|
|
|
#20 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Juletråden 2021Jeg skal lagr en plan for når vi baker kaker. Sånn at det blir gjennomført. Og finne på noe til min bror, jeg har panikkandlet pysj for mange ganger.
![]() |
|
|