|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2018
Her får ungene alltid en juletrepynt i julestrømpa på julaften morgen. Vi pynter treet om kvelden når de har lagt seg (har alltid vært tradisjon, og nå nekter de oss å pynte før, for de vil ikke se det før om morgenen julaften
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-11-18 kl 22:20. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Sv: Juletråden 2018Jeg har fått pyntet den 3,5 meter høye edelgrana vi har i hagen med masse små lys. Ikke mindre enn 98 meter ledning med små lamper på surret vi rundt den. Og den ble så fin å ha ute i mørket siden vi også ser den innenfra både fra stue og kjøkken. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Juletråden 2018Minstens puslespill-kalender er klar, jeg har begynt å pakke inn gaver, vi har merket juletre, og guttene fikk pynte pepperkakehus i går. Det begynner å ligne på jul.
|
|
|
|
#4 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Juletråden 2018Er også på utkikk etter kirkekonsert. Mitt faste adventskor har ikke de vanlige konsertene sine i år og det har blitt tradisjon for minstemor og meg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Juletråden 2018Jeg har funnet fram et rødt fat og et julete, hvitt kubbelys. Ja, og så står det et lite grantre med julelys ved ytterdøren. Gave fra min mor.
|
|
|
#6 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Juletråden 2018I år reiser vi bort store deler av jula, så da lager jeg kun noen få kakeslag, bare de jeg vet alle liker. Havreflarn, brente mandler, bountykuler og sandnøtter forsvinner fort her i huset, mulig jeg stopper der. Vi lager lammerull og sylterull også, og diverse sild. Ja, da tror jeg det rekker. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Juletråden 2018Vi reiser på ferie på kvelden 1. juledag og blir borte til etter nyttår, så det begrenser bakingen veldig. Vi kommer nok til å bake pepperkaker og litt annet småtteri tidlig i desember og heller kose oss med det før jul. Når vi kommer tilbake etter en ferie med mye god mat, så er fulle kakebokser det siste jeg trenger
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Juletråden 2018Jeg tipper litt jul kommer opp til helga. Jeg er liker å pynte til jul lille julaften, men eldste insiterer på at vi må få det opp nå. Men jeg nekter å ha juletreet oppe fra helga! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Juletråden 2018Vi har bestilt julekort og kjøpt et brett som adventsstaken kan stå på på det nye bordet vårt (veldig viktig!). Og så har jeg funnet julegaver til mannen, fra både meg og fra foreldrene mine, og mannen har funnet gave til Poden fra mine foreldre, og så har jeg avtalt en pepperkakebakedag (med barn) og en konfektseanse (uten barn) og bedt mamma om å få smultringoppskriften hennes.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Juletråden 2018jeg driver og ser på hvordan jeg kan pønte peisen. Vi har en diiiiger peis, mend schwær hvit murhette, og den vil jeg pynte. På peisehylla står det en juleby med lys i, men over der må jeg ha noe. Har sett mye på Pinterest, men det er mye amerikansk dill som til og med for meg blir litt over the top. Jeg heller mot noe kranse-aktig. Jeg har en som hang på døra før, men den blir nok litt for liten på peisen.
|
|
|
#12 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Juletråden 2018
Du har limpistol? (Ja, selvsagt alle på FP har vel det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Juletråden 2018Jeg har forresten alle mine 8 kalendergaver klar - her i huset kjøper jeg fire gaver til pøbelprinsessen og fire til mannen, han kjøper fire til meg og fire til pøbelprinsessen og hun kjøper fire til hver av oss.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#15 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Juletråden 2018Både jentene og jeg har Wakeup light, og den fungerer for meg mens det er veldig sjelden jentene våkner av den. Fatter ikke at det går an.
|
|
|
#16 |
|
Semiaktiv
Sv: Juletråden 2018Da har jeg sendt avgårde en stor julegaveeske til Sveits. Håper bare den kommer fram før jul!
|
|
|
#17 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Juletråden 2018Det er bare å manne seg opp til grøtfest for slekta på søndag.
|
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Sv: Juletråden 2018Tradisjon ass.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2018Tradisjon ja!
|
|
|
#20 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2018Julemusikk og klementin på kontoret tidligere idag.
|
![]() |
|
|