Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-18, 20:31   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det skal jeg gjøre neste år. De får en kule hver i kalendere n den dagen vi pynter treet.

Ikke helt gjennomtenkt med tre unger i mange år, vi hadde bare en unge a tradisjonen begynte for 7 år siden... Men neste år siden yngste ikke har eget rom denne jula

Her får ungene alltid en juletrepynt i julestrømpa på julaften morgen. Vi pynter treet om kvelden når de har lagt seg (har alltid vært tradisjon, og nå nekter de oss å pynte før, for de vil ikke se det før om morgenen julaften men jeg får lov til å sette det på fot, og til nød feste på lysene da, før de legger seg, de legger seg jo stadig senere). De har hver sin pose med juletrepynten de har fått tidligere, og dette + den nye henger de selv på det ellers ferdigpyntede treet på julaften.

Sist redigert av My : 27-11-18 kl 22:20.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 14:18   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått pyntet den 3,5 meter høye edelgrana vi har i hagen med masse små lys. Ikke mindre enn 98 meter ledning med små lamper på surret vi rundt den. Og den ble så fin å ha ute i mørket siden vi også ser den innenfra både fra stue og kjøkken. Og den lyser opp når en kommer bortover gata hos oss.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 14:44   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minstens puslespill-kalender er klar, jeg har begynt å pakke inn gaver, vi har merket juletre, og guttene fikk pynte pepperkakehus i går. Det begynner å ligne på jul.

Gammel 26-11-18, 14:47   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Er også på utkikk etter kirkekonsert. Mitt faste adventskor har ikke de vanlige konsertene sine i år og det har blitt tradisjon for minstemor og meg.

Jeg nyter julestemning og frost ute nå. Så fint med utelys og grønn pynt fra skogen. Til helga er det meldt regn, men det gjør ingenting for da skal vi bake pepperkaker. I trappa har kalenderne kommet opp, og jeg synes jeg så ryggen av rampenissen vår da jeg snudde meg fort i sted. Kanskje han flytter inn i år også? Ungene håper veldig på det, mens jeg synes han rotet og rampet litt for mye i fjor.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 17:00   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har funnet fram et rødt fat og et julete, hvitt kubbelys. Ja, og så står det et lite grantre med julelys ved ytterdøren. Gave fra min mor.
Jeg har begynt å tenke at jeg burde begynne å tenke litt mer på julegaver,og har kjøpt en liten gave. Lenger har jeg ikke kommet enda.
Men 1. desember finner jeg fram julepynten.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 18:34   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

I år reiser vi bort store deler av jula, så da lager jeg kun noen få kakeslag, bare de jeg vet alle liker. Havreflarn, brente mandler, bountykuler og sandnøtter forsvinner fort her i huset, mulig jeg stopper der. Vi lager lammerull og sylterull også, og diverse sild. Ja, da tror jeg det rekker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 18:41   #7
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi reiser på ferie på kvelden 1. juledag og blir borte til etter nyttår, så det begrenser bakingen veldig. Vi kommer nok til å bake pepperkaker og litt annet småtteri tidlig i desember og heller kose oss med det før jul. Når vi kommer tilbake etter en ferie med mye god mat, så er fulle kakebokser det siste jeg trenger

Gammel 27-11-18, 00:05   #8
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Pepperkakehuset står. Håper det står imorgen også.

Gammel 27-11-18, 07:45   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tipper litt jul kommer opp til helga. Jeg er liker å pynte til jul lille julaften, men eldste insiterer på at vi må få det opp nå. Men jeg nekter å ha juletreet oppe fra helga!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 12:01   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bestilt julekort og kjøpt et brett som adventsstaken kan stå på på det nye bordet vårt (veldig viktig!). Og så har jeg funnet julegaver til mannen, fra både meg og fra foreldrene mine, og mannen har funnet gave til Poden fra mine foreldre, og så har jeg avtalt en pepperkakebakedag (med barn) og en konfektseanse (uten barn) og bedt mamma om å få smultringoppskriften hennes.

Gammel 27-11-18, 12:06   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg driver og ser på hvordan jeg kan pønte peisen. Vi har en diiiiger peis, mend schwær hvit murhette, og den vil jeg pynte. På peisehylla står det en juleby med lys i, men over der må jeg ha noe. Har sett mye på Pinterest, men det er mye amerikansk dill som til og med for meg blir litt over the top. Jeg heller mot noe kranse-aktig. Jeg har en som hang på døra før, men den blir nok litt for liten på peisen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 13:09   #12
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg heller mot noe kranse-aktig. Jeg har en som hang på døra før, men den blir nok litt for liten på peisen.

Du har limpistol? (Ja, selvsagt alle på FP har vel det. ) I så fall kjøper du en naken krans som er akkurat passe stor for peisen din, og dekorerer den selv.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 13:13   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har seff limpistol!

Tenker å lage noe selv, ja.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 17:52   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten alle mine 8 kalendergaver klar - her i huset kjøper jeg fire gaver til pøbelprinsessen og fire til mannen, han kjøper fire til meg og fire til pøbelprinsessen og hun kjøper fire til hver av oss.

Jeg har kjøpt et par gaver, har tatt frem vinterputene til sofaen, og jeg øver masse til julekonserten koret vårt skal ha.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 17:53   #15
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Både jentene og jeg har Wakeup light, og den fungerer for meg mens det er veldig sjelden jentene våkner av den. Fatter ikke at det går an.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 00:40   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg sendt avgårde en stor julegaveeske til Sveits. Håper bare den kommer fram før jul!

Gammel 28-11-18, 00:44   #17
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det er bare å manne seg opp til grøtfest for slekta på søndag.

Gammel 28-11-18, 08:37   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Tradisjon ass.

Gammel 28-11-18, 13:43   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Tradisjon ja!

Hos oss pynter familien treet sammen, sånn jeg og mannen også er vokst opp med, og ungene får altså en pynt hver som det er meningen de på sikt skal ta med seg til sitt eget hjem når de flytter, men i mellomtiden har vi altså tre flere pr år da... Så derav at de skal få sine egne små trær å ha det på når bare yngstemor har eget rom, det er ikke plass til det på vårt rom der hun altså enda sover.

Nissen kommer også på julekvelden hos oss, og vi drar det frem og går rundt det før nissen kommer, så havner alle gavene under der etter at han har gått. For han har ikke med ALLE gavene altså, bare noen i en sekk før han må gå videre, så får ungene lov til å lese opp og dele ut resten som han satte fra seg nede i gangen så vi bærer opp og legger under treet når han har gått. (tja, altså, sånn delvis, for ungene vet jo at gavene har stått på gjesterommet i noen dager, de er med på gaveutvekslings-fest noen dager før jul, og skjønner jo at gave fra mormor, den kommer faktisk fra mormor, så det er greit. Men nå er det jo bare yngste igjen som EGENTLIG tror på nissen, men de store TROR på ham de også, for som vi sier Nissen finnes for alle som tror på ham. Og det vil de enda. Selv om det er opp og avklart at morfar har en ekstrajobb som nissens hjelper.

Gammel 28-11-18, 14:17   #20
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Julemusikk og klementin på kontoret tidligere idag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.