Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-16, 19:24   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2016

Mannen har montert lys i kirsebærtreet ved innkjørselen og i to små furuer utenfor kjøkkenvinduet, veldig koselig.
Vi bor innerst i en blindvei hvor det er ganske mørkt, så vi har allerede tatt lysene i bruk.
Julepynt og forberedelser starter om en uke! Gleder meg.
I fjor var vi nyinnflyttet i et hus som skulle pusses opp, nå gleder jeg meg til å ha det fint rundt meg med all julepynten.
En gave er kjøpt, men har flere planer om gaver i hodet.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 19:45   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lokalisert adventpynten (), og ungene har skrevet ønskeliste. Jeg er superfornøyd med at de ønsker seg annet enn penger, og at de har nøkterne ønsker. De er i alderen 13-22, så det er ikke alltid så enkelt å kjøpe til dem.
Ellers har vi landet på at vi mest sansynlig dropper julekortene, for andre år på rad. Det ser ut til at de fleste av vennene våre lander på det samme, det har i alle fall vert lite kort i postkassen de siste årene.
Og så har vi bestemt at vi skal feire med svigers, enten hos oss eller hos dem. Det har vi ikke gjort siden 2009, så det blir koselig. Jeg tipper mamma blir med som nissen på lasset, hun er preget etter et hjerneslag i 2010, og vil helst være sammen med sykepleierdatteren. (Altså meg.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 20:48   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har vært på julemarked i kirken i dag, utrolig hyggelig tradisjon. Mange kjente fra skole og ulike fritidsaktiviteter og nydelig suppe og grøt.

Nå produserer barna julegaver å kjøkkenbordet og koser seg.

Gammel 20-11-16, 09:57   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hengt opp litt lys ute nå, det er så mørkt og grått så jeg fant ut at det var innafor. Det ble så koselig!

Gammel 20-11-16, 10:05   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Ungene har overtalt meg til å lage en julekrybbe av en diger pappeske, doruller og diverse. Bilder følger.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 22:49   #6
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vært på kino med alle guttene i klassen og sett Snekker Andersen og Julenissen i dag. Skikkelig koselig julefilm.

Gammel 20-11-16, 23:06   #7
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi var også og så Snekker Andersen og julenissen i går, veldig koselig! Jeg stusset litt over at settingen så ut til å være 60-tall, men de hadde blinkende lys utendørs, fantes det da?

Gammel 20-11-16, 23:06   #8
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi var også og så Snekker Andersen og julenissen i går, veldig koselig! Jeg stusset litt over at settingen så ut til å være 60-tall, men de hadde blinkende lys utendørs, fantes det da?

Du sier noe? Tviler vel på at det fantes da.

Gammel 20-11-16, 23:19   #9
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

6 kg drops er kokt, det ble 29 poser, bare 11 igjen til mål

Lista er klar, og det blir en god del gavekort i år for å gjøre det enkelt.

Første gaven er kjøpt, klatrestativ til kattene. Ungenes ønskelister er neste punkt.
Kalender er på plass, vi løser dette enkelt med en pose hver dag med fire små godisting.

Gammel 21-11-16, 12:08   #10
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Kjøpt 5 Music Angel på Elkjop.no nå, så ferdig med alle kompisgavene. 70 kr per stk og ungene roter de fort bort er min erfaring. Godt å ha en i reserve om man har en fra før. Jada. Det har jeg bestemt. Ferdig med de gavene.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 12:28   #11
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gjorde ferdig en god del av julegavene på lørdag da kjøpesenteret hadde kupongtilbud i butikkene, type 20-30 % på en valgfri vare. Da tok jeg for meg butikk for butikk. Nå følger jeg med på om det kommer noen goder tilbud til Black Friday, kanskje jeg kan få tatt resten da? Det er lov å håpe...

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 13:52   #12
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Har kjøpt røde julegardiner i dag! Jeg gir meg selv en hel haug med voksenpoeng!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 15:49   #13
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ikke verst Daisy. Jeg gidder ikke styre med gardinbytte bare for en måned så her er det samme gardiner året rundt. Derimot har jeg juleputer til sofaene.

Gammel 21-11-16, 17:00   #14
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ikke verst Daisy. Jeg gidder ikke styre med gardinbytte bare for en måned så her er det samme gardiner året rundt. Derimot har jeg juleputer til sofaene.

Her er det den gangen i året de vanlige gardinene får seg en vask og stryk mens julegardinene henger oppe.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 16:29   #15
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke gardiner ellers, så julegardiner gidder jeg ikke. Har pynt i vinduene til jul da.

Gammel 21-11-16, 18:57   #16
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, jeg vet det er tidlig. Jeg pleier å vente til 1. oktober, men jeg kjeder meg så veldig. Folk som ikke liker julesnakk før i desember er som vanlig velkomne til å delta da.

Jeg har kjøpt et par julegaver, og jeg har kikket på Pinterest etter ting jeg kan lage til årets julemarked. Jeg tror jeg skal prøve på tags og små skilt i hvit trolldeig. Når jeg bare orker å gjøre noe igjen.

Kjør på med julesnakk!

Hvordan får du hvit trolldeig?

Gammel 21-11-16, 19:20   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bland hvit akrylmaling i trolldeigen.

Gammel 21-11-16, 19:27   #18
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Bland hvit akrylmaling i trolldeigen.

Okei, bare sånn passe mye da?

Gammel 21-11-16, 20:48   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til den er hvit. Det blir ganske mye, så lurt å lage deigen med lite vann først.

Gammel 22-11-16, 18:55   #20
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan anbefale denne jule-teen http://no.m.iherb.com/Harney-Sons-Bl...-oz-40-g/52809
Nydelig på smak og fin boks til å gi vekk i gave.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.