Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-16, 21:57   #321
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2016

Susse; Om de som kjenner deg og dere "forventer" drops i år fortjener de de absolutt ikke, enhver burde utmerket forstå og til og med foreslå at du kunne ta det litt mer easy i år.

Vi har ikke tradisjon for å ta spesielle julekortmotiver osv men jeg har brukt mange timer på å se gjennom alle bildene fra året som har gått og plukket ut ett utvalg. De er nå plassert i en collage på ett julekort fra nettopp omtalte optimalprint. Tenk det, bestilt allerede!

En god del av julepresangene er også ferdige. Målet er å ikke stresse så i desember i år som i fjor selv om bonusen av det ble at jeg hadde gått ned i vekt etter jula(som jeg jo virkelig trenger).

Gammel 15-11-16, 22:44   #322
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hele julekalenderen klar, de fleste pakkene er pakket inn. Etter tips i denne tråden blir den nye Doktor Proktor-boka gave 1. desember. Så kan vi lese den sammen i adventstida.

Jeg har kjøpt 2 julegaver til også, en veske og en bok. Det vanskeligste er å kjøpe til bror (27) og bror (24). De ønsker seg ingen ting.

Gammel 16-11-16, 07:14   #323
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har kjøpt og pakket inn neste hele adventskalenderen til begge ungene, og jeg er over halvveis med julegavene.

Gammel 16-11-16, 07:38   #324
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nesten alle julegavene i boks, appelsinlikøren står på kjøkkenbenken og godgjør seg, chilimarmeladen er ferdig og nå holder jeg på med litt småstrikk som også skal bli gaver. Tenker bare å bake to sorter, må i hvert fall ha biscotti. Noen med mandler og tranebær, og noen med hvit sjokolade og aprikos.

Vi skal feire jul på fjellet i år, det blir full hytta med ni mennesker og fire hunder. Jeg drar oppover to, tre dager før jul, så kommer resten lille julaften og julaften. regner med det blir tid til noen skiturer også, med påfølgende kakao på terrassen. Eventuelt espresseo med Sambuca. Litt puslespill blir det mtp hvem skal sove hvor og med hvem, men vi lander nok på den biten også uten for mye stress.

Forhåpentligvis slipper vi å dra ut på truger i snøstorm for å finne juletre, slik vi måtte for to år siden. I et terreng som nesten er kjemisk renset for grantrær. Men vi fant en liten raring av et tre til sist:

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 09:12   #325
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Artig juletre Retz. Det ble nok fint med pynt uansett. Det minner meg om at Pappa ofte kjøpte juletre som allerede hadde strømpe på slik at man ikke visste hva man fikk. Det var noen år vi måtte skjule halve treet mot veggen for å si det slik. Det var en del av sjarmen rett og slett.

Gammel 16-11-16, 11:55   #326
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Så artig tre, Retz.

Bestefaren min borra hol i stammen og flytta rundt på greiner til han var sånn passe nøgd med treet. Og eitt år forsvann vårt juletre i ein storm. Da måtte pappa hogge eit i ein skog på julafta. Det var så stygt at mamma og me ungane gret da me såg det.

Eg er jo ikkje så glad i jul, eller denne årstida for den del. Men forsøker å gjennomføre utan å la det påvirke ungane. Dei siste åra har me fått for oss at dess meir glorete treet vårt er dess betre. Det har gått sport i å kjøpe dei mest glorete julekulene. Så no har me julekuler med Kypros-motiv, ei grøn ei frå Guinnes bryggeri, ei sånn som i avantaren min, eit par frå Disneyland i Paris etc.

Gammel 16-11-16, 12:21   #327
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Så artig tre, Retz.

Ja, artig er ordet.

Det minner om den første julen jeg og min mann feiret i nytt hus, og jeg insisterte på å ha furu, slik det var i min barndoms julehus. En pen furu var umulig å oppdrive - vi var sent ute, så vi endte opp med et 'artig' tre, vi også.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 13:48   #328
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Stilig tre Retz!

Jeg hadde det nesten som Myria da jeg var liten men tror kanskje at min pappa kjøpte de rimeligere variantene, eller at bare utvalget var på et annet nivå på 70 tallet da jeg var liten . Jeg har nemlig minner fra lille julaften at pappa borrer hull i stammen og setter inn grener for å "fylle på" et glissent tre. Rare,gode juleminner!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 14:16   #329
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Rare,gode juleminner!

Ja, det er nettopp det. Og pynten vi hadde på treet var også slik. Der var den spesielle og fine julekulen vi kjøpte da vi var på ferie. Der er de intrikate flettede julehjertene pappa og mamma laget sammen sene kvelder lenge før de fikk barn. Der er den søte julemusen som egentlig hører til en tavle, men som endte som juletrepynt. For ikke å snakke om den skjeve og rare julestjernen i toppen som det tok årevis før vi hadde hjerte til å bytte ut (og som fremdeles ikke er kastet). De fineste juletrærne er de som er pyntet med en blanding av kjøpt, hjemmelaget, gammelt, nytt, annerledes, fargerikt og med historie.

Gammel 16-11-16, 14:33   #330
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Denne tråden er så fin og får meg i godt humør. I går fikk jeg kjøpt innpakningspapir, bånd, merkelapper og juleservietter. Har ikke så mye å pakke inn enda, men det får komme etter hvert. Tror jeg vet sånn cirka hva som skal kjøpes, det eneste jeg ikke har landet på er hva slags veldedig gave jeg skal gi i år. Har pleid å gi til Unicef men nå vurdere jeg Kreftforeningen. Kanskje litt av hvert!

Gammel 16-11-16, 15:07   #331
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt fimo(?)-leire og skal lage slike små hjerter. Ga opp å lage egen leire, formen er ikke helt der. Tror det blir bra med kjøpt leire og jeg. Eneste er vel at man ikke kan blande inn kanel.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 15:13   #332
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg har kjøpt fimo(?)-leire og skal lage slike små hjerter. Ga opp å lage egen leire, formen er ikke helt der. Tror det blir bra med kjøpt leire og jeg. Eneste er vel at man ikke kan blande inn kanel.

Fimo-leire blir veldig fint.

Gammel 16-11-16, 15:29   #333
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Fimo-leire blir veldig fint.

Det var dyrt nok, så satser på det.

Tåler fimo-leire mye, i forhold til å henge utenpå pakker etc. Knekker det lett?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 21:28   #334
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sendt avgårde de første julegavene i dag.

Gammel 17-11-16, 22:16   #335
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt en del gaver

Gammel 17-11-16, 23:29   #336
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg har kjøpt miljøvennlig julepapir, men ingen gaver. Har skrevet ned oppskrift på to varianter av julegodt, men ikke laget de enda. Men ungene(og jeg) har laget masse pakkelapper med tegninger av nisser, snømenn, engler, Rudolf, juletre osv., og pyntet med glitterpenn, paljetter, blonder og stoffrester.

Gammel 17-11-16, 23:40   #337
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

En julegave kjøpt på nettet nå. Tilbud på lego på lekmer.no og fri frakt. Lettere blir det ikke.

Gammel 18-11-16, 09:30   #338
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Fikk bestilt julekort i går. Droppet å ta egne bilder til formålet denne gangen. Bestilte fra Nfoto, som også hadde et tilbud som bare gjaldt en dag..

Gammel 18-11-16, 10:13   #339
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestilte på Optimalprint nå, og fikk 50 % rabatt. Jeg gikk inn fra en rabattside, og da får du tydeligvis rabatten i to døgn uansett når du går inn.
Valgte glosset forside, så får vi se hvordan det blir.

Gammel 18-11-16, 10:52   #340
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk sendt med ungene de julegavene jeg skulle ha sendt til Tromsø. Har kjøpt en del julegaver, bl.a noen glasskrukker jeg skal fylle med et eller annet. Litt usikker på om jeg skal lage noe selv, eller sende det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.