Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-16, 11:46   #321
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Etter konfirmasjon er det tradisjon her med etterlag, så etter konfen må eg nok ta med meg heim.

Gammel 16-09-16, 09:25   #322
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avreise til konfirmasjonsleir i ettermiddag, stemningen er elektrisk!

emm er ikke aktiv  
Gammel 25-09-16, 15:08   #323
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Da er presentasjonsgudstjenesten unnagjort!

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 25-09-16, 19:49   #324
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vurderer å lage maten selv. Tapas. Vi hadde voksenfest nå i april og 20 gjester.
Hjemme.
I 2017 blir vi flere ca 35 og har leid lokale.
Er det helt galskap å lage maten selv?
Gjester hjelper til med kaker så det er liksom bare hovedretten på en måte

Gammel 25-09-16, 20:10   #325
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er galskap, Pesten. Men det er nok fordi jeg synes det eeer så k j e d e l i g å stå på kjøkkenet og lage mat.
Jeg synes det er mer en nok å rydde opp etter festen. :enda kjedeligere:

Gammel 25-09-16, 21:54   #326
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg t r o r det blir en kombo av tapas og koldtbord, med kjøpt tapas og hjemmelaget koldtbord. Svigermor fikser karbonader, mye kan kjøpes ferdig (og relativt rimelig) i Sverige. Jeg tenker følgende:

Karbonader
Røkelaks og eggerøre
Påsmurte lefser:
Snøfrisk og røkelaks
Snøfrisk og røkt kalkun
Vårruller ?
Kyllingspyd
Potetgreier fra Sverige
Lakseside (bestille, ev fikser mamma det)
Roastbeef
Tapaskjøttboller
Devils egg
Gratinerte Tortillachips m/kjøttdeig
Børek ? (Tyrkisk kollega fikser muligens det, og kanskje en tyrkisk rett til)

Ost og kjeks

Tilbehør

Potetsalat
Eggerøre
Grønn salat
Pastasalat
Couscoussalat
Remulade
Rømme
Majones
Løk/rødløk
Aioli

Focaccia
Spiralloff
Baguetter

Og så bestille noen tapasretter fra et cateringsted

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 25-09-16, 23:12   #327
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har betalt kurs-pengene for konfirmasjonen i dag, Human-Etisk forbund. Jeg synes det er dyrt med 4200 kr. Men hva vet jeg egentlig. Uansett så er human-etisk konf mye dyrere enn kristen her jeg bor.

Sist redigert av Anne C : 25-09-16 kl 23:18.
Anne C er ikke aktiv  
Gammel 25-09-16, 23:16   #328
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har betalt kurs-pengene for konfirmasjonen i dag. Jeg synes det er dyrt med 4200 kr. Men hva vet jeg egentlig. Uansett så er human-etisk konf mye dyrere enn kristen her jeg bor.

Er det for konfirmasjon i kirken eller borgerlig?

Gammel 25-09-16, 23:18   #329
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er det for konfirmasjon i kirken eller borgerlig?

Ungen har valgt borgelig.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 25-09-16, 23:28   #330
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ungen har valgt borgelig.

Borgerlig er mye dyrere her også enn i kirken. Tror kirken koster rundt 2300 kr her.

Gammel 25-09-16, 23:30   #331
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 59
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Kirka mottar en god del midler til trosopplæring, det gjør ikke HEF. Mulig det utgjør en forskjell?

Gammel 25-09-16, 23:32   #332
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Kirka mottar en god del midler til trosopplæring, det gjør ikke HEF. Mulig det utgjør en forskjell?

I tillegg er vi ikke medlem av HEF, så da blir det rundt 1000 kr mer på oss. Jeg har ingen planer om å melde ungen ut av statskirken og inn i HEF. Det får han evt ordne selv når han blir gammel nok.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-09-16, 03:54   #333
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Vi betaler kr 2400,-. Filosofisk, gjennom Barne- og Ungdomsfilosofene.

Gammel 26-09-16, 08:33   #334
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betaler ingenting tror jeg. Har ikke hørt noe om det, men vi må være med å hjelpe på noen av arrangementene og bake kake til kafeer de skal ha ol. - Konfirmeres i kirken.

Jeg syntes 4.300,- var dyrt Anne C.

Gammel 26-09-16, 09:35   #335
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har betalt kurs-pengene for konfirmasjonen i dag, Human-Etisk forbund. Jeg synes det er dyrt med 4200 kr. Men hva vet jeg egentlig. Uansett så er human-etisk konf mye dyrere enn kristen her jeg bor.

Ja, i tillegg har ikke HEF egne lokaler, og de som er lærere er ikke allerede fulltidsansatte av HEF.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 26-09-16, 10:49   #336
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg t r o r det blir en kombo av tapas og koldtbord, med kjøpt tapas og hjemmelaget koldtbord. Svigermor fikser karbonader, mye kan kjøpes ferdig (og relativt rimelig) i Sverige. Jeg tenker følgende:

Karbonader
Røkelaks og eggerøre
Påsmurte lefser:
Snøfrisk og røkelaks
Snøfrisk og røkt kalkun
Vårruller ?
Kyllingspyd
Potetgreier fra Sverige
Lakseside (bestille, ev fikser mamma det)
Roastbeef
Tapaskjøttboller
Devils egg
Gratinerte Tortillachips m/kjøttdeig
Børek ? (Tyrkisk kollega fikser muligens det, og kanskje en tyrkisk rett til)

Ost og kjeks

Tilbehør

Potetsalat
Eggerøre
Grønn salat
Pastasalat
Couscoussalat
Remulade
Rømme
Majones
Løk/rødløk
Aioli

Focaccia
Spiralloff
Baguetter

Og så bestille noen tapasretter fra et cateringsted

Ligner ganske mye på listen jeg jobber med (Har bare bruschetta og saltbakte poteteter i tillegg) . Tanken var å bestille alt, men det blir mye billigere å lage selv, og jeg fikset det til egen 40-årsdag, så jeg tror jeg skal få det til greit igjen.

emm er ikke aktiv  
Gammel 26-09-16, 11:18   #337
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det utgjør en forskjell, men hvis man sammenligner timetall på de ulike med tilskudd så er ikke forskjellen så stor.
Kirkelig konfirmasjonsundervisning er veldig ofte basert på dugnadsinnsats og innsamlede midler i tillegg. Det er nok der den store forskjellen ligger.

De fleste steder betaler man også husleie for kirkelig konfirmantundervisning. Unntaket er der hvor det undervises i kirkene. En del steder er det rimeligere å leie lokale enn å varme opp kirkebygg vinterstid.

Andre trossamfunn som får identisk støtte med Hef har også ofte billigere undervisning Pga innsamlede midler og dugnad. Det er noe HEF også har påpekt selv.

Jeg synes 4000 høres mye ut, men om det dekker et bra opplegg er det ikke mer enn mange andre fritidsaktiviter.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-09-16, 11:21   #338
millact

Standard

Tror HEF sitt her i byen koster mellom 4000 og 5000 kr. Hørt flere si det er dyrt. Kommer kanskje an på hva man legger i det?

Gammel 26-09-16, 11:40   #339
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I tillegg er vi ikke medlem av HEF, så da blir det rundt 1000 kr mer på oss. Jeg har ingen planer om å melde ungen ut av statskirken og inn i HEF. Det får han evt ordne selv når han blir gammel nok.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, i tillegg har ikke HEF egne lokaler, og de som er lærere er ikke allerede fulltidsansatte av HEF.

DNK og andre trossamfunn hadde ikke fått til i nærheten av det tilbudet de har uten frivillig innsats både fra ansatte og andre. det er en helt formidabel innsats fra frivillige i slike sammenhenger, mange som jobber tilsvarende en stor stillingsprosent gratis. Derfor går det. At det ligger en del penger til trosopplæring er nok underordnet. Min gutt har sin konfirmasjonsundervisning i et kirkesamfunn som får tilsvarende støtte som HEF. Det hadde aldri gått rundt uten svært mange timer frivillig innsats fra mange personer.

Gammel 26-09-16, 12:40   #340
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tror HEF sitt her i byen koster mellom 4000 og 5000 kr. Hørt flere si det er dyrt. Kommer kanskje an på hva man legger i det?

Jeg trodde jo hele tiden at ungen skulle velge å konfirmere seg i kirken, og hadde sjekket ut opplegg der. Prisen er er ca 3000 kr som inkluderer en leir på 2-3 dager. I opplegget til HEF som unge har valgt er det en overnattingssak på en natt. Har ikke helt forstått hva det er. I tillegg er det kurs fra mars.

Anne C er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.