|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#321 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Etter konfirmasjon er det tradisjon her med etterlag, så etter konfen må eg nok ta med meg heim.
|
|
|
#322 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Konfirmant 2017Avreise til konfirmasjonsleir i ettermiddag, stemningen er elektrisk! |
|
|
|
|
#324 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Vurderer å lage maten selv. Tapas. Vi hadde voksenfest nå i april og 20 gjester.
|
|
|
#325 |
|
TittelTøs
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg synes det er galskap, Pesten. Men det er nok fordi jeg synes det eeer så k j e d e l i g å stå på kjøkkenet og lage mat.
|
|
#326 |
|
trøtt
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg t r o r det blir en kombo av tapas og koldtbord, med kjøpt tapas og hjemmelaget koldtbord. Svigermor fikser karbonader, mye kan kjøpes ferdig (og relativt rimelig) i Sverige. Jeg tenker følgende:
|
|
#327 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Konfirmant 2017Jeg har betalt kurs-pengene for konfirmasjonen i dag, Human-Etisk forbund. Jeg synes det er dyrt med 4200 kr. Men hva vet jeg egentlig. Uansett så er human-etisk konf mye dyrere enn kristen her jeg bor. Sist redigert av Anne C : 25-09-16 kl 23:18. |
|
|
|
|
#328 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Konfirmant 2017
Er det for konfirmasjon i kirken eller borgerlig?
|
|
#332 |
|
I tillegg er vi ikke medlem av HEF, så da blir det rundt 1000 kr mer på oss. Jeg har ingen planer om å melde ungen ut av statskirken og inn i HEF. Det får han evt ordne selv når han blir gammel nok. |
|
|
|
|
#333 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Konfirmant 2017Vi betaler kr 2400,-. Filosofisk, gjennom Barne- og Ungdomsfilosofene.
|
|
|
#334 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Konfirmant 2017Vi betaler ingenting tror jeg. Har ikke hørt noe om det, men vi må være med å hjelpe på noen av arrangementene og bake kake til kafeer de skal ha ol. - Konfirmeres i kirken.
|
|
#335 |
|
Glamorøs
|
Ja, i tillegg har ikke HEF egne lokaler, og de som er lærere er ikke allerede fulltidsansatte av HEF.
|
|
#336 |
|
Men først, kaffe!
Ligner ganske mye på listen jeg jobber med (Har bare bruschetta og saltbakte poteteter i tillegg) . Tanken var å bestille alt, men det blir mye billigere å lage selv, og jeg fikset det til egen 40-årsdag, så jeg tror jeg skal få det til greit igjen. |
|
|
|
|
#337 |
|
|
Det utgjør en forskjell, men hvis man sammenligner timetall på de ulike med tilskudd så er ikke forskjellen så stor. |
|
|
|
|
#338 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Konfirmant 2017Tror HEF sitt her i byen koster mellom 4000 og 5000 kr. Hørt flere si det er dyrt. Kommer kanskje an på hva man legger i det?
|
|
#339 |
|
maler
|
DNK og andre trossamfunn hadde ikke fått til i nærheten av det tilbudet de har uten frivillig innsats både fra ansatte og andre. det er en helt formidabel innsats fra frivillige i slike sammenhenger, mange som jobber tilsvarende en stor stillingsprosent gratis. Derfor går det. At det ligger en del penger til trosopplæring er nok underordnet. Min gutt har sin konfirmasjonsundervisning i et kirkesamfunn som får tilsvarende støtte som HEF. Det hadde aldri gått rundt uten svært mange timer frivillig innsats fra mange personer.
|
|
#340 |
|
Jeg trodde jo hele tiden at ungen skulle velge å konfirmere seg i kirken, og hadde sjekket ut opplegg der. Prisen er er ca 3000 kr som inkluderer en leir på 2-3 dager. I opplegget til HEF som unge har valgt er det en overnattingssak på en natt. Har ikke helt forstått hva det er. I tillegg er det kurs fra mars. |
|
|
![]() |
|
|