Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-14, 18:06   #321
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Har du hørt noe fra selger? Håper inderlig du får opphevet kjøpet.

Jeg har skaffet to julegaver til i dag. En til min mor og en til min svigermor.
Jeg satser på å finne litt når jeg er på sykehuset neste uke (blir nok mye trøing i gågata på ettermiddagen, tenker jeg).

Gammel 12-10-14, 18:12   #322
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hva gir dere til svigerforeldre?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 18:16   #323
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vips, så har jeg kjøpt 6 julegaver til. Herlighet, jeg elsker internettet altså!

På spm om gave til svigers overlater jeg det til mannen. Hadde det vært opp til meg kunne de fått i retur noen av de uåpna laken- eller håndklepakkene vi har fått av dem de siste årene.

Gammel 12-10-14, 18:18   #324
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Har du hørt noe fra selger? Håper inderlig du får opphevet kjøpet.

Jeg har skaffet to julegaver til i dag. En til min mor og en til min svigermor.
Jeg satser på å finne litt når jeg er på sykehuset neste uke (blir nok mye trøing i gågata på ettermiddagen, tenker jeg).

Har ikke hørt noe fra selger. Ingen krise om det ikke går å heve kjøpet, de blir fremdeles litt billigere enn vanlig pris her i Norge. Det sure er at de plutselig var på tilbud, når jeg trodde jeg hadde vært kjempelur.

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det fikser mannen! Det er hans foreldre, så der må han ta ansvar. (Og det skulle bare mangle, mener jeg. Jeg tar resten av julegavene.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 18:50   #325
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Har ikke hørt noe fra selger. Ingen krise om det ikke går å heve kjøpet, de blir fremdeles litt billigere enn vanlig pris her i Norge. Det sure er at de plutselig var på tilbud, når jeg trodde jeg hadde vært kjempelur.

Det fikser mannen! Det er hans foreldre, så der må han ta ansvar. (Og det skulle bare mangle, mener jeg. Jeg tar resten av julegavene.)

Nå var i grunn ikke det spørsmålet.

Gammel 12-10-14, 18:52   #326
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er svaret vet ikke.

Gammel 12-10-14, 18:59   #327
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Det er mannen sin jobb. Han kan godt spørre meg om idéer, men det er hans ansvar. De siste årene har han og broren ordnet gave sammen.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 19:03   #328
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Men det var ikke spørsmålet, Vind.

Gammel 12-10-14, 19:08   #329
Chablis
Drømmer

Standard

Spørsmålet var hva dere kjøper, ikke hvem som kjøper.

Gammel 12-10-14, 19:11   #330
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi pleier kjøpe forbruksvarer til våre foreldre, altså ender svigers opp med å få noe de kan spise og drikke. God kaffe, konfekt, spekemat osv.

Gammel 12-10-14, 19:43   #331
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigerforeldre: bøker, klær (ekstra gode sokker/skjerf/hansker), konfekt, kalender med barnebarna, opplevelser (gavekort på kinobillett, konsertbillett etc).

Gammel 12-10-14, 19:44   #332
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Spørsmålet var hva dere kjøper, ikke hvem som kjøper.

Men er det egentlig noen forskjell på om det er til svigers eller foreldre? Jeg spør fordi jeg ikke vet. Jeg traff aldri min svigermor fordi hun bor i en annen verdensdel, men jeg forestiller meg at dersom hun hadde bodd her i Norge så hadde vi kjøpt omtrent det samme, eller iallefall samme prisklasse til våre foreldre.

Gammel 12-10-14, 19:47   #333
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men er det egentlig noen forskjell på om det er til svigers eller foreldre? Jeg spør fordi jeg ikke vet. Jeg traff aldri min svigermor fordi hun bor i en annen verdensdel, men jeg forestiller meg at dersom hun hadde bodd her i Norge så hadde vi kjøpt omtrent det samme, eller iallefall samme prisklasse til våre foreldre.

Ikke noen forskjell her - vi kjøper i samem prisklasse til alle fire, men ikke nødvendigvis det samme, selvfølgelg, for de er ganske ulike mtp interesser.

Gammel 12-10-14, 19:51   #334
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

I know. Jeg har hatt noen sånn opp gjennom årene. Når man er litt hekta på Ebay, så er det av og til litt lett å gå i "åååå, det er jo så billig og jeg har IKKE sett noe lignende her. Og selv om det koster litt med frakt osv så BLIR det billigere enn det ville vært her om vi hadde fått tak i det da!"...for så og finne NØYAKTIG lik sak i butikken...billigere enn det man så på nettet. Det er sånn jeg har lært meg noen saftige uttrykk i årenes løp.

Jeg kjøper spiselige gaver til svigermor og svigerfar. I tillegg gir vi bok til svigerfar og noe litt unik pynt til svigermor. (Hun samler på annerledes julepynt.)

Gammel 12-10-14, 19:54   #335
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Det er samme prisklasse ja. Men siden svigermor og svigerfar er to, og min mamma er alene, så blir nok hennes gaver litt dyrere enn enkeltgavene til svigers. Men sett sammen ligger det ganske likt. (Vi gir ikke dyre gaver uansett da.)

Gammel 12-10-14, 19:59   #336
Chablis
Drømmer

Standard

For oss er det forskjell ja, vi kjøper langt i fra for samme pris til de alle.

Gammel 12-10-14, 20:00   #337
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Vi kjøper litt dyrere til svigers enn til mine foreldre. Grunnen til det er at svigers gir mer til oss enn mine foreldre gir, og da føler jeg at jeg må gi mer tilbake også. Dvs svigers synes det er så slitsomt å kjøpe gaver (de har hele 8 gaver å kjøpe ), så de gir både oss og ungene penger.

Gammel 12-10-14, 20:04   #338
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Hvor har du bestilt?

Jeg bestilte på deres egen nettbutikk, http://lakrids.nu/

Hadde den i fjor også, og elsket den!

Gammel 12-10-14, 20:08   #339
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg skjønner jo at man ikke kjøper det samme, men i mitt hode er det liksom logisk at man kjøper til omtrent samme sum dersom det ikke er noe spesielt. Jeg vil tro at grunnen til at jeg tenker sånn er at broren min gjør det og foreldrene mine gjorde det.

Gammel 12-10-14, 20:23   #340
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Budsjettet pr forelder er likt.

Mine er gift, og får somregel i hovedsak en fellesgave.
Mine svigerforeldre er skilt, og svigerfar etablert på nytt.
De får selvsagt ikke det samme, bortsett fra sånne ting som ungene har laget og bilder, der lager vi tre sett av alt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.