|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#321 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014
![]() |
#323 |
koko
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Vips, så har jeg kjøpt 6 julegaver til.
![]() |
#324 |
© All rights reserved
|
Har ikke hørt noe fra selger. Ingen krise om det ikke går å heve kjøpet, de blir fremdeles litt billigere enn vanlig pris her i Norge. Det sure er at de plutselig var på tilbud, når jeg trodde jeg hadde vært kjempelur.
Det fikser mannen! Det er hans foreldre, så der må han ta ansvar. (Og det skulle bare mangle, mener jeg. Jeg tar resten av julegavene.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Drømmer
|
Nå var i grunn ikke det spørsmålet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er mannen sin jobb. Han kan godt spørre meg om idéer, men det er hans ansvar. De siste årene har han og broren ordnet gave sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
koko
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Vi pleier kjøpe forbruksvarer til våre foreldre, altså ender svigers opp med å få noe de kan spise og drikke. God kaffe, konfekt, spekemat osv.
![]() |
#331 |
By the Sea
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Svigerforeldre: bøker, klær (ekstra gode sokker/skjerf/hansker), konfekt, kalender med barnebarna, opplevelser (gavekort på kinobillett, konsertbillett etc).
![]() |
#332 |
Tittel og tittel....
|
Men er det egentlig noen forskjell på om det er til svigers eller foreldre? Jeg spør fordi jeg ikke vet. Jeg traff aldri min svigermor fordi hun bor i en annen verdensdel, men jeg forestiller meg at dersom hun hadde bodd her i Norge så hadde vi kjøpt omtrent det samme, eller iallefall samme prisklasse til våre foreldre.
![]() |
#333 |
By the Sea
|
Ikke noen forskjell her - vi kjøper i samem prisklasse til alle fire, men ikke nødvendigvis det samme, selvfølgelg, for de er ganske ulike mtp interesser.
![]() |
#334 |
lettere utlada
|
I know.
![]() |
#335 |
lettere utlada
|
Det er samme prisklasse ja. Men siden svigermor og svigerfar er to, og min mamma er alene, så blir nok hennes gaver litt dyrere enn enkeltgavene til svigers. Men sett sammen ligger det ganske likt. (Vi gir ikke dyre gaver uansett da.)
![]() |
#336 |
Drømmer
|
For oss er det forskjell ja, vi kjøper langt i fra for samme pris til de alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Vi kjøper litt dyrere til svigers enn til mine foreldre. Grunnen til det er at svigers gir mer til oss enn mine foreldre gir, og da føler jeg at jeg må gi mer tilbake også. Dvs svigers synes det er så slitsomt å kjøpe gaver (de har hele 8 gaver å kjøpe |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
med mange baller i lufta
|
Jeg bestilte på deres egen nettbutikk, http://lakrids.nu/
![]() |
#339 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Ja, jeg skjønner jo at man ikke kjøper det samme, men i mitt hode er det liksom logisk at man kjøper til omtrent samme sum dersom det ikke er noe spesielt. Jeg vil tro at grunnen til at jeg tenker sånn er at broren min gjør det og foreldrene mine gjorde det.
![]() |
#340 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Budsjettet pr forelder er likt.
![]() |
|
|