|
|
#322 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Kyllingfajiitas. Laget så mye at jeg har til i morgen også. Har mål om kjappe mandagsmiddager.
|
|
#323 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!
Vi lager som regel akkurat nok, ellers er det kanskje mye ris, |
|
|
|
|
#324 |
|
kamerat
|
|
|
#325 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
Vi har ofte litt rester så det blir gjerne en restemiddag ila. uken eller bruker middagsrestene sammen med en annen middag. Evt. så tar vi med på jobb til lunsj. Når jeg lager gryteretter lager jeg ofte store porsjoner og fryser. Ofte så lager jeg ekstra stor porsjon søndagsmiddag (typisk noe som putrer lenge i ovnen) slik at vi kan ha samme middag senere i uken.
|
|
|
#326 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Vi lager stort sett akkurat, men nå i helga hadde vi feks helstekt landkylling både lørdag og søndag. Og i gårhadde vi mos til som jeg lagde av det jeg hadde igjen i khøleskapet av grønnsaker.
|
|
#327 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Jamie Olivers Pasta carbonara med squash og timian.
|
|
#328 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Braisert svinenakke med noen slags grønnsaker, vet ikke helt hva ennå. |
|
|
|
|
#329 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Vel. Jeg er et matvrak. Jeg spiser til det er tomt, så det spiller egentlig ingen rolle hvor mye jeg lager. Jeg prøver derfor å ikke lage for mye, helt bevisst. Jeg vet sånn ca hvor mye vi spiser (eller bør spise) også, så jeg synes ikke det er vanskelig å beregne. Hvis vi skulle slumpe til å få rester, så blir det spist til kvelds (av meg) eller til lunsj dagen etter (hvis jeg greier å holde meg så lenge, da). To av fire her i huset spiser lite eller ingenting av brødmat, så middagsrester ville jo vært genialt. Jeg kan bare ikke holde på å lage for mye stadig vekk, for da ville jeg spist middag (og altfor mye) til alle dagens måltider. |
|
|
|
|
#330 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Grillet tandoorikrydrede kyllingvinger med ris og grønnsaker + litt soyasaus. |
|
|
|
|
#331 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Jeg er også matvrak men prøver å la være å spise middagsrestene til kvelds, heller ha de til en middag. Sper gjerne på med litt eller blander to middager for en restemiddag - ikkje blander som i at en og samme person får en fiskebolle og en halv kotelett altså, men slik at en tar fiskebollene og to tar kotelettene osv. Det lar seg lett løse i forhold til hvem som foretrekker hva. Synes det er litt vanskelig å beregne fordi både mann og ungene spiser så variabelt. Noen ganger spiser gutten som en voksen og Snuppa mer enn meg, andre ganger blir det nærmest bare pirka i.
|
|
#332 |
|
kamerat
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Fiskegrateng. Til glede for åtteåringen.
|
|
#333 |
|
Borte
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Jeg laget kjøttkaker i går, og det er nok til i dag også.
|
|
#334 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Squashspagetti/fullkornspagetti med bolognesesaus til |
|
|
|
|
#335 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Dypdykk i fryseren fører til fiskegrateng til middag idag. Med poteter, grønnsaker og smelta smør eller hvit saus.
|
|
#336 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Lakseburger med salat til. Venter på at mannen skal komme hjem med ukeshandlinga og ingrediensene nå (dvs laksen har tint i kjøleskapet over natta, men det er omtrent det eneste vi har av det vi trenger |
|
|
|
|
#338 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Her ble det egg og bacon til meg og mannen, fiskegrateng til resten. |
|
|
|
|
#339 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Skrapet sammen litt ymse fra kjøleskap og fryser idag, alle happy. I morgen blir det fiskekaker og laksefilet (fiksekakene til de kresne). Eldste spiser ikke fisk overhodet, så hun får lage seg ostesmørbrød eller ett eller annet selv. Tre retters driver jeg ikke med. |
|
|
|
|
#340 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!I dag hadde vi hjemmelaget fiskegrateng med potet, gulrot og smeltet smør. |
|
|
![]() |
|
|