|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Det holder lenge å starte til tirsdag.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?MINNER OM MELDINGEN FRA FINSK HUSMORFORBUND: Dersom man ikke skal feire jul INNI skap og skuffer så er det HELT UNØDVENDIG å vaske der før jul! Ha en fortsatt koselig førjulstid ![]()
|
|
|
|
#3 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
etterpåklokest
|
Mannen min erklærte en kveld at han måtte "rydde boden til jul" og skjønte ikke helt hvorfor jeg lo sånn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Gud hjelpe, jeg har glemt pepperkakehuset!!! Ifjor skyldte jeg på ettåringen, kan jeg i år skylde på toåringen? Tror det, alle andre vil skjønne hva jeg mener, ikke minst eldstesønnene...håpløst å ha noe fremme som han ikke kan herje meg- gleder meg SÅ til å få frem alle glassnissene.... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Einsam
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Stjerneskuddet: Du sier bare at ungene knuste det. De er jo for små til å forsvar seg lell |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Maxine; så kjekt, da fikk dere ryddet bort pepperkakene allerede |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg tror jeg har såpass oversikt nå at jeg ikke kan være medlem her lenger. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg henger fortsatt med en uke til. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Huset er ikke vasket. Det gidder jeg ikke heller.
|
|
|
#11 |
|
Einsam
|
Signerer vaskingen.. og pyntingen.. Jeg har ikke lyst på tre, men fikk beskjed fra ungene at jeg m å t t e.. Vel, de er borte mesteparten av jula lell, så jeg får nå se.. Jeg har sendt noen julekort, resten tas sikkert lille juleaften, kjenner jeg meg rett.. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mester Grønn har flotte, passe store juletrær i krukker. Kunne det vært noe?
|
|
|
#13 |
|
Einsam
|
Øh.. Njaa.. We'll see |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg har kjøpt noen gaver. Og nisselue til nissefest i barnehagen. Og så kjøpte jeg to, så Småtten får lik til neste år.
|
|
|
|
#15 |
|
Off the map.
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg er straks ferdig med gavene da, men en del er ikke pakket inn enda.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Men det er null stress her. Vi vasker litt hist og pist etter som vi gidder. I helga skal vi være litt julete sammen med gutta. Vi skal bake litt, lage litt julepynt, se på Julenatt i Blåfjell på DVD og kino, og bare slappe av. (Hvis det kan kalles avslapping) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Det er faktisk helt genialt å begynne en større oppussing i desember. Da er det bare helt åpenbart at jul blir det ikke.
|
|
|
#18 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Klokka er sju om morgenen fjerde søndag i advent og jeg har alt vært oppe over en time - vi er barnevakter og har besøk av små morgenfugler. Med barna plassert forat tvn med julekake og Gubben og katten og nissemaskinen, burde jeg gi meg i kast med spekesilda som ligger og venter på å bli sursild, men jeg tror jeg sjusker litt til i morgenkåpa. Hvis alt går etter planen, skal jeg ha bakt tre slag, laget sild og bygget fire poser pandurokalender før kvelden kommer. Med pepperkakene vi bakte sist helg, begynner det jo faktisk å ligne på noe, og hvis jeg kjøper julegavene i morgen, har jeg jo faktisk gjort unna det hele på to dager! Ingen grunn til å begynne i november.
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg er ferdig med 70`% av julegavene, resten tar jeg på torsdag siden jeg har fri da. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Egentlig burde jeg kastes ut av denne tråden, for mens jeg og guttungen var ute på shopping i går (nei, ikke julegaveshopping, det har mannen tatt siste innspurten på, men jeg trengte jo garn og div saker og ting til meg selv) overrasket datteren og mannen oss med at vi kom hjem til ferdigpyntet juletre, og jentungen ble så ivrig da hun så eskene med julepynt at hun sannelig har spredd det utover hele her og har erklært oss ferdigpyntet til jul.
|
![]() |
|
|