Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-11, 12:59   #321
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg har FORTSATT de sokkene på pinnene (motivasjonen forsvant litt når jeg innså at jeg må strikke nye om jeg skal få noen selv...)
Og den puta som mamma skal få til jul, som vel egentlig skal bli tre puter, men jeg holder på med den første, og har heller ikke kjøpt garn til flere, in case...

Også har jeg, optimisten, lagt opp en kjole til Mikro. Som, vel, strengt tatt har jeg bare lagt opp delvis, for jeg mangler 100 masker, toget kom frem. (Ja, jeg HADDE blitt ferdig om jeg ikke hadd hatt for liten trådstump, så jeg måtte begynne på nytt etter de første 130) Og altså har jeg ingen reell oppskrift, jeg tar litt utgangspunkt i den kjolen i myk start, bare at jeg altså strikker den helt annerledes, ikke rillekant med dobbelt masketall nederst, men perlestrikk i stedet, med det masketallet jeg skal fortsette med, og vage planer om muligens noen fletter på skjørtet, og i alle fall rundstrikket, ikke todelt som oppskrifta sier (det er den første kjolen hun har inspirert av denne oppskriften også. Den fikk hun som nyfødt, hadde på seg den dagen hun var født!)

vi får se, den blir jo neppe ferdig ti jul, jeg skal jo strikke de der putene også. Og ja, helst det sokkeparet da, og egentlig er det altså JEG som trenger sokker.

Gammel 01-12-11, 22:09   #322
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har strikket en enkel lue til lillebror. 2 r, 2 vr. Men synes ikke den bli som jeg vil ha den. Guttungen ønsker seg også lue, jeg burde sikkert prøve å hekle en istedenfor, så den blir skikkelig kul, men jeg finner ingen oppskrift. Men da blir det nok mer riktig stil, tror jeg..

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 05-12-11, 12:37   #323
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blokker sjalet til niesen min og gleder meg til det er tørket ferdig Det virket litt smått før blokking, så jeg håper det hjelper å få det strukket litt.

Jeg fester tråder til slutt for jeg har hatt litt ugrei erfaring med festede tråder som enten løsner eller festet slikt at de "holder igjen" hullemønsteret på uønsket vis.

Dette er forøvrig Andrea´s shawl av Kristen Kapur. Min andre niese skal få Cladonia av samme damen, dette (ikke mitt bilde, jeg har ikke laget hennes enda...)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg andrea.jpg (137,8 KB, 551 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 05-12-11, 12:44   #324
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker uglevotter. Jeg hadde strikket halve den ene, før jeg innså at jeg glemte første fletterunde, og når jeg prøvde å rekke opp bare litt ble det bare tull. Så jeg begynnte på nytt.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 05-12-11, 23:29   #325
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Jeg har strikket en enkel lue til lillebror. 2 r, 2 vr. Men synes ikke den bli som jeg vil ha den. Guttungen ønsker seg også lue, jeg burde sikkert prøve å hekle en istedenfor, så den blir skikkelig kul, men jeg finner ingen oppskrift. Men da blir det nok mer riktig stil, tror jeg..

Jeg har heklet en sånn du tenker på tror jeg, men oppskriften var på et enslig ark som helt sikkert er borte for lenge siden. Startet i toppen og heklet halvstaver rundt med økning til diameteren ble passe stor og fortsatte med samme antall halvstaver rundt til den var passe lang. Minsten har brukt sin masse, den sitter bra og har holdt fasongen.

Gammel 05-12-11, 23:33   #326
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble ferdig med en nøstebarnhals til snuppa i kveld. Den ble veldig god!
Så nå må jeg bare kjøpe noen strømpepinner i str 6, så skal jeg strikke tovede votter til hele familien.

Gammel 05-12-11, 23:37   #327
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Strikker ullgenser til babyen min. Også skal jeg strikke ullgenser til storebroren etterpå.

Gammel 05-12-11, 23:39   #328
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortsatt Eliasgenser.

Gammel 06-12-11, 13:29   #329
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler med deg, Katta. Jeg har strikket en Sabeltanngenser.

Gammel 06-12-11, 13:31   #330
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Katta, hvis det er en trøst, så kjøpte jeg garn til min i 2009 og gjorde den ferdig i 2011.

Jeg strikker bukse til mariusgenseren jeg har strikket, og helt vanlige raggsokker i julegave. Etter det er jeg F E R D I G med julegaver!!!

Gammel 06-12-11, 14:08   #331
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Katta, jeg har garn og oppskrift til Eliasgenser, men har aldri startet å strikke den.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 06-12-11, 14:11   #332
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Katta, hvis det er en trøst, så kjøpte jeg garn til min i 2009 og gjorde den ferdig i 2011.

Jeg kjøpte også garn i 2009, men er enda ikke ferdig ...

Gammel 06-12-11, 14:33   #333
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i det minste halvveis. Med strikkingen. Den er jo ikke vanskelig, det er bare så innmari prakkete, man må sitte fullt konsentrert og lese mønsteret linje for linje. For det er jo ikke akkurat noe system i galskapen, plutselig avviker de fra grunnmønsteret med en maske eller tre. Hvis det ikke hadde vært for pluttens intense begeistring for den genseren hadde den utgått med høye kneløft. Jeg kan forresten ikke si hvor mye jeg gleder meg til å brodere på alle fargene etterpå.

Gammel 06-12-11, 15:00   #334
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er i det minste halvveis. Med strikkingen. Den er jo ikke vanskelig, det er bare så innmari prakkete, man må sitte fullt konsentrert og lese mønsteret linje for linje. For det er jo ikke akkurat noe system i galskapen, plutselig avviker de fra grunnmønsteret med en maske eller tre. Hvis det ikke hadde vært for pluttens intense begeistring for den genseren hadde den utgått med høye kneløft. Jeg kan forresten ikke si hvor mye jeg gleder meg til å brodere på alle fargene etterpå.

Min utgave ble aldri ferdig. Da jeg endelig hadde kommet over skuffelsen over å måtte brodere og fikk begynt, tok det evigheter og bolen ble for liten... Endte med at jeg frogget hele greia og brukte garnet til noe annet.

Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 06-12-11, 15:02   #335
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Det som driver meg er at det er snart jul. Hadde det vært på et annet tidspunkt, hadde jeg liksom ikke hatt noen motor tror jeg. Og så har jeg en deadline til - termin 15. januar. Da bør helst denne genseren OG et nøstebarnteppe (= enda et hatprosjekt) være ferdig.

Gammel 06-12-11, 16:07   #336
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har strikka ei sånn fin lue som Maxine viste fram tidligere i tråden. Jeg er så stolt! Og nå skal jeg strikke ei til søstra mi også.

Gammel 06-12-11, 16:23   #337
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bestemt meg for å starte 2012 med null prosjekter på pinnene, eller altså gjøre ferdig det jeg har på pinnene nå. Strikker for harde livet på Bella's New Moon Vest. Mønsterstrikk på vranga er kjedelig.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 06-12-11, 16:50   #338
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Striket ferdig en klut, to tasker til å ha mobil eller annet i, strikker nå en sokk til gipsfoten min.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 08-12-11, 11:24   #339
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sokken til gipsfoten er ferdig og tatt i bruk, nå er det en kvikklunsjlue på pinnene(julegave)

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 08-12-11, 11:39   #340
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Etter enda to blånisseluer har jeg nå en cupcake-lue på pinnen. Improviserer litt, så det kan jo bli spennende.

Jeg har fortsat 198 yards of heaven-sjal også, det er jo veldig kjapt å strikke, men har blitt bortprioritert de siste ukene. Ja, og pulsvarmere samt enda en strikkedukke. Og en haug UFO-er, men de snakker vi ikke om!

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.