|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#321 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg har FORTSATT de sokkene på pinnene (motivasjonen forsvant litt når jeg innså at jeg må strikke nye om jeg skal få noen selv...)
|
|
#322 |
|
Einsam
|
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg har strikket en enkel lue til lillebror. 2 r, 2 vr. Men synes ikke den bli som jeg vil ha den. Guttungen ønsker seg også lue, jeg burde sikkert prøve å hekle en istedenfor, så den blir skikkelig kul, men jeg finner ingen oppskrift. Men da blir det nok mer riktig stil, tror jeg.. |
|
|
|
|
#323 |
|
|
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg blokker sjalet til niesen min og gleder meg til det er tørket ferdig |
|
|
|
|
#324 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg strikker uglevotter. Jeg hadde strikket halve den ene, før jeg innså at jeg glemte første fletterunde, og når jeg prøvde å rekke opp bare litt ble det bare tull. Så jeg begynnte på nytt. |
|
|
|
|
#325 |
|
snur
|
Sv: Hva strikker du nå III
Jeg har heklet en sånn du tenker på tror jeg, men oppskriften var på et enslig ark som helt sikkert er borte for lenge siden. Startet i toppen og heklet halvstaver rundt med økning til diameteren ble passe stor og fortsatte med samme antall halvstaver rundt til den var passe lang. Minsten har brukt sin masse, den sitter bra og har holdt fasongen.
|
|
#326 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg ble ferdig med en nøstebarnhals til snuppa i kveld. Den ble veldig god!
|
|
#327 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hva strikker du nå IIIStrikker ullgenser til babyen min. Også skal jeg strikke ullgenser til storebroren etterpå.
|
|
#330 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Hva strikker du nå IIIKatta, hvis det er en trøst, så kjøpte jeg garn til min i 2009 og gjorde den ferdig i 2011.
|
|
#332 |
|
www.bomulls.no
|
Jeg kjøpte også garn i 2009, men er enda ikke ferdig ...
|
|
#333 |
|
maler
|
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg er i det minste halvveis. Med strikkingen. Den er jo ikke vanskelig, det er bare så innmari prakkete, man må sitte fullt konsentrert og lese mønsteret linje for linje. For det er jo ikke akkurat noe system i galskapen, plutselig avviker de fra grunnmønsteret med en maske eller tre.
|
|
#334 |
|
|
Min utgave ble aldri ferdig. Da jeg endelig hadde kommet over skuffelsen over å måtte brodere og fikk begynt, tok det evigheter og bolen ble for liten... Endte med at jeg frogget hele greia og brukte garnet til noe annet. |
|
|
|
|
#335 |
|
maler
|
Sv: Hva strikker du nå IIIDet som driver meg er at det er snart jul. Hadde det vært på et annet tidspunkt, hadde jeg liksom ikke hatt noen motor tror jeg.
|
|
#336 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg har strikka ei sånn fin lue som Maxine viste fram tidligere i tråden. Jeg er så stolt! Og nå skal jeg strikke ei til søstra mi også.
|
|
#337 |
|
One of These Days
|
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg har bestemt meg for å starte 2012 med null prosjekter på pinnene, eller altså gjøre ferdig det jeg har på pinnene nå. Strikker for harde livet på Bella's New Moon Vest. Mønsterstrikk på vranga er kjedelig. |
|
|
|
|
#338 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva strikker du nå IIIStriket ferdig en klut, to tasker til å ha mobil eller annet i, strikker nå en sokk til gipsfoten min. |
|
|
|
|
#339 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva strikker du nå IIISokken til gipsfoten er ferdig og tatt i bruk, nå er det en kvikklunsjlue på pinnene(julegave) |
|
|
|
|
#340 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hva strikker du nå IIIEtter enda to blånisseluer har jeg nå en cupcake-lue på pinnen. Improviserer litt, så det kan jo bli spennende.
![]() |
|
|