Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-23, 17:12   #321
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.847
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Synes det var klare forskjeller på Trettebergstuen både i omfang og i penger (vervet Brenna skulle oppnevne i tror jeg ikke innebar økonomisk fordel??) men den viktigste forskjellen er likevel for meg at Trettebergstuen klart hadde blitt frarådet å gjøre det og deretter fant seg en omvei. Dvs. det var med forsett.

På samme måte er det viktigste for meg ikke solbrillene til Moxnes men at han løy om det. Innad og utad, fra skanse til skanse. Litt oppsiktsvekkende at han ga tillatelse til å frigi videoen fordi det ville vise at han sa sannheten. Men det så vel sånn ut i hodet hans.

Tror OBM var nødt til å gå, siden han hadde hatt samtaler med Vedum og Støre og fordi han gikk langt i å legge seg flat - også ved å straks gå ut av verv og si at han var uaktuell for gjenvalg til Stortinget. Hadde BM gjort det samme tror jeg han hadde spart seg selv for mye.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 17:24   #322
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Synes det var klare forskjeller på Trettebergstuen både i omfang og i penger (vervet Brenna skulle oppnevne i tror jeg ikke innebar økonomisk fordel??) men den viktigste forskjellen er likevel for meg at Trettebergstuen klart hadde blitt frarådet å gjøre det og deretter fant seg en omvei. Dvs. det var med forsett.

På samme måte er det viktigste for meg ikke solbrillene til Moxnes men at han løy om det. Innad og utad, fra skanse til skanse. Litt oppsiktsvekkende at han ga tillatelse til å frigi videoen fordi det ville vise at han sa sannheten. Men det så vel sånn ut i hodet hans.

Tror OBM var nødt til å gå, siden han hadde hatt samtaler med Vedum og Støre og fordi han gikk langt i å legge seg flat - også ved å straks gå ut av verv og si at han var uaktuell for gjenvalg til Stortinget. Hadde BM gjort det samme tror jeg han hadde spart seg selv for mye.

Den direkte økonomiske gevinsten er småtterier i forhold til makta de sitter og fordeler ut i form av verv. AP har i mange år vært med på galeien med "profesjonelle styrer", hvor man heller enn å fordele verv på en mengde ulike politikere, som byttes ut ved hvert valg, setter inn noen få mennesker som allerede har mye makt og høye stillinger. Dermed blir det færre og færre som får mer og mer makt. Eneste måten å komme inn i denne styre-galeien er å få et styreverv eller lederjobb, men er man først innafor så pakker det på seg. Og da får man både de godt lønna styreverva, og man kan gi tjenester tilbake til sine gode venner ved å gi dem styreverv.

Dette spillet er Brenna ekspert på. Ved å holde seg helt i nærheten av grensa, men jobbe strategisk, så klarer hun nok å klamre seg til makta helt til hun er i enda tryggere posisjon.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 23:45   #323
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Tror OBM var nødt til å gå, siden han hadde hatt samtaler med Vedum og Støre og fordi han gikk langt i å legge seg flat - også ved å straks gå ut av verv og si at han var uaktuell for gjenvalg til Stortinget. Hadde BM gjort det samme tror jeg han hadde spart seg selv for mye.

Jeg har spekulert litt på om han trekker seg helt ut også fordi han ikke slipper unna den smsen på hytteturen? Den historien henger ved ham. Den kommer med jevne mellomrom opp, faktisk ganske ofte. De som var der slipper egentlig ikke unna historien, selv om de ikke kommenterer og tilsynelatende ikke lar seg merke. Lar OBM seg merke allikevel? Men taper for mye om han etter så lang tid innrømmer at han vet mer, eller at andre vet? Hadde han trodd han kunne komme tilbake og frem i politikken igjen og så lå denne historien bak ham. Nå vil han på ett eller annet tidspunkt havne i værre uføre ved at smsen ikke er oppklart. Nå slipper han at den med hytteturhistorien konmer, er dette medfører mindre ille for ettermælet? Jeg bare lurer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-23, 00:14   #324
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.836
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har spekulert litt på om han trekker seg helt ut også fordi han ikke slipper unna den smsen på hytteturen? Den historien henger ved ham. Den kommer med jevne mellomrom opp, faktisk ganske ofte. De som var der slipper egentlig ikke unna historien, selv om de ikke kommenterer og tilsynelatende ikke lar seg merke. Lar OBM seg merke allikevel? Men taper for mye om han etter så lang tid innrømmer at han vet mer, eller at andre vet? Hadde han trodd han kunne komme tilbake og frem i politikken igjen og så lå denne historien bak ham. Nå vil han på ett eller annet tidspunkt havne i værre uføre ved at smsen ikke er oppklart. Nå slipper han at den med hytteturhistorien konmer, er dette medfører mindre ille for ettermælet? Jeg bare lurer.

Eller at han frykter at han blir dømt for innsidehandel eller håper det ikke blir etterforskning om han trekker seg fra alt? Kan være mye annet også, håper på raskere comeback ved å trekke seg fra alt kanskje?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-23, 05:30   #325
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Eller at han frykter at han blir dømt for innsidehandel eller håper det ikke blir etterforskning om han trekker seg fra alt? Kan være mye annet også, håper på raskere comeback ved å trekke seg fra alt kanskje?

Ja, en veldig taktisk tilbaketrekning. Han sa jo at hvis han kunne hadde han trukket seg fra Stortinget også. Jeg tror det kun er taktikk, ikke fordi han synes det er så ille det han gjorde.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-23, 10:31   #326
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.529
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Må sitere Henning Warloe (husker dere han?) på Twitter:
"Hvis Moxnes er litt fornuftig, lar han være å avlyse all politisk fremtid nå. Se det an, to år (som han uansett har igjen på Stortinget) er lang tid i politikken. Som politiker har han hatt mange kvaliteter, som akkurat nå overskygges av disse solbrillene. Men ting går over!"
"Hilsen fra en som for 10 år siden selv fikk kansellert hele sin politiske fremtid. Heldigvis ble det ikke så ille!"

Kan jo være at Borte Moe har tatt til seg dette tipset?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-23, 10:34   #327
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ja, en veldig taktisk tilbaketrekning. Han sa jo at hvis han kunne hadde han trukket seg fra Stortinget også. Jeg tror det kun er taktikk, ikke fordi han synes det er så ille det han gjorde.

Nettopp, et par timer tidligere ville han jo fortsette.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-23, 09:44   #328
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.847
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Da var det et par saker i dag om Moxnes og Rødt.

Ikke så overraskende at Rødt har halvert oppslutningen, uten at det trenger å bli samme resultat i valget. Sto at dersom det hadde vært stortingsvalg ville Rødt mistet 7 av 8 plasser og bare Moxnes vært igjen.

Synes denne bakomsaken var mer interessant. Så utrolig vanskelig å få Moxnes i tale, og så idiotisk å si at han har omgangssyke samtidig som man legger ut bilder på Facebook av at man har vært rundt omkring ellers.


https://www.journalisten.no/journali...-moxnes/582386

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-23, 13:03   #329
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.251
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Synes denne bakomsaken var mer interessant. Så utrolig vanskelig å få Moxnes i tale, og så idiotisk å si at han har omgangssyke samtidig som man legger ut bilder på Facebook av at man har vært rundt omkring ellers.

Jeg vil aldri forstå at folk tør å lyge om ting hvor man lett kan bli avslørt. Det overgår min fatteevne (men kommer kanskje av at mye av min grunn til å ikke lyge, er at jeg ville taklet det veldig dårlig om jeg ble tatt i løgn ).

Så forstår jeg godt at Moxnes ikke hadde så lyst til å bli intervjuet, og at han derfor gjorde det vanskelig for Romerikes Blad. RB var jo på jakt etter en sensasjon, og det var tydeligvis ikke nok at Moxnes hadde stjålet. De ønsket å overrumple ham (og muligens også Rødts ledelse):

Sitat:

Romerikes Blad var forsiktige med å legge frem hele saken da de, etter å ha verifisert tipset, tok kontakt med Moxnes. De var ikke sikre på hvem som visste hva, og valgte å holde kortene tett til brystet, forteller Børrestuen.

Jeg forstår RBs ønske om å få maksimalt ut av saken. Men jeg forstår også Moxnes og hans behov for at minst mulig skulle komme ut og at han selv kunne kontrollere noe av informasjonsflyten. Han må jo ha vært helt sykt flau?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-23, 14:21   #330
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ikke så overraskende at Rødt har halvert oppslutningen, uten at det trenger å bli samme resultat i valget. Sto at dersom det hadde vært stortingsvalg ville Rødt mistet 7 av 8 plasser og bare Moxnes vært igjen.

Det må være stusselig for et parti å være så personavhengig for oppslutningens del.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-23, 14:41   #331
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det må være stusselig for et parti å være så personavhengig for oppslutningens del.

Litt trist ja. Jeg stemmer ikke Rødt (Rødt!!), og har aldri forstått spelle Moxnes har, han har på meg virket lite folkelig og moralsk snørrhoven. Men jeg har stor sans for Mimir Kristjansson (fikk ikke til å skrive navnet riktig på telefonen. ) og kunne sikkert funnet på å gi ham en slenger ved valg. Jeg forstår at personer kan bety mye for et parti.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-23, 17:22   #332
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.529
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Interessant, den saken fra Journalisten.
Rødt er langt flere personer enn Moxness, så jeg tror de kan sanke en god del stemmer likevel. Ikke minst siden Ap la ut et digert selvskudd idag.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-23, 09:14   #333
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Rødt er langt flere personer enn Moxness,

Beklager, jeg glemte Mímir.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-23, 10:39   #334
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.670
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Marie Sneve Martinussen er en utrolig dyktig politiker, og utvilsomt Rødts beste kort. Hun er mye flinkere enn både Moxnes og Kristjánsson. Det er sikkert mange andre flinke politikere i partiet også, men den største utfordringen de har er at de har vokst veldig, veldig raskt og derfor har mange lokallag bygget opp av folk med null politisk erfaring og uten et ordentlig støtteapparat rundt seg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-23, 11:07   #335
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

RB var jo på jakt etter en sensasjon, og det var tydeligvis ikke nok at Moxnes hadde stjålet. De ønsket å overrumple ham (og muligens også Rødts ledelse):

Jeg kjenner ikke til journalistene i RB så det kan jo hende du har rett, men jeg tenker ikke nødvendigvis at de har vært ute etter en sensasjon på grunn av dette. Det er jo et problem at journalister sjelden får snakke med folk selv, men heller møter et ferdig regissert opplegg fra kommunikasjonsfolk (gjerne skriftlig), og sånn sett tenker jeg det kan være veldig gode og saklige grunner til å ville "overrumple" ham.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-23, 11:16   #336
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.199
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Klart, journalister har gode grunner til å ville overrumple folk, det er jo deres jobb å finne ut mest mulig og ikke bare ta ferdigtygde uttalelser som folk styrer selv. Og Moxnes har selvsagt gode grunner til å ikke ville la seg overrumple. Både personlig (hele saken må jo være en kjempebelastning for ham) og av hensyn til partiet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-23, 09:47   #337
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.028
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Det er fint at Moxnes frasa seg lederposten når han bedriver tyveri. Det jeg ikke forstår er hvorfor Erna kunne fortsette som leder etter å ha brutt regler hennes egen regjering hadde laget. Høyrefolka har ingen rett til å snakke ned andre partiers politikere som begår ulovligheter etter det. Denne minnet meg på det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-23, 12:52   #338
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.847
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det er fint at Moxnes frasa seg lederposten når han bedriver tyveri. Det jeg ikke forstår er hvorfor Erna kunne fortsette som leder etter å ha brutt regler hennes egen regjering hadde laget. Høyrefolka har ingen rett til å snakke ned andre partiers politikere som begår ulovligheter etter det. Denne minnet meg på det.

Den var bra, Strå! Takk!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-23, 13:50   #339
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Men nå er det ikke tyveriet som gjorde at han måtte gå av som leder, men løgnene og håndteringen i etterkant.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-23, 14:44   #340
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men nå er det ikke tyveriet som gjorde at han måtte gå av som leder, men løgnene og håndteringen i etterkant.

Jeg tror det skulle godt gjøres å håndtere den saken på en måte som gjorde at han kunne bli sittende. Den ar på en måte for enkel og banal til å bortforklares. Hvis han hadde stått frem som kleptoman, kanskje. Men usikker da også.

Ja, det er altfor tøft å være politiker og altfor krevende å alltid skulle gjøre alt rett. Men å la være å stjele merkesolbriller og kjøpe våpenaksjer samtidig som du behandler våpenkjøp, det er ikke vanskelig. Jeg er mest skuffet over de politikerne som jeg gjerne skulle hatt med videre. Borten Moe skulle gjerne ha blitt tatt med buksene nede før for min del.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no