Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 14:13   #301
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Camomilla: Hva er status på kjolen/tunikaen da?? Gitt helt opp?

Gammel 31-10-09, 14:15   #302
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Hvor mange er det egentlig som har satt igang med skjerf?
Så gøy. Må vi ha en egen skjerftråd kanskje? En skrytetråd.

Men jeg får ikke rare skjerfet med bare 80 masker. Skulle ikke det garnet hete Sandnes mini Palett?? Superwash er det også, og veldig tynt og deilig.
Har jeg tatt feil garn kanskje? Jeg fortsetter nå bare å strikke til det er bredt nok, går ikke det da?

Gammel 31-10-09, 14:39   #303
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Camomilla: Hva er status på kjolen/tunikaen da?? Gitt helt opp?

Ikke gitt helt opp, men tenkte å strikke denne julegaven før jeg fortsetter. Håper å bli ferdig med den i løpet av november JA ikke julegaven, men kjolen.

Gammel 31-10-09, 19:11   #304
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Men jeg får ikke rare skjerfet med bare 80 masker. Skulle ikke det garnet hete Sandnes mini Palett?? Superwash er det også, og veldig tynt og deilig.
Har jeg tatt feil garn kanskje? Jeg fortsetter nå bare å strikke til det er bredt nok, går ikke det da?

Sandnes mini palett, ja. Superwash. Bruker du pinne 8, da?

Jeg er i gang med mitt første nin-skjerf nå. I blått. Skikkelig TV-strikking

Gammel 31-10-09, 19:18   #305
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Sandnes mini palett, ja. Superwash. Bruker du pinne 8, da?

Jeg er i gang med mitt første nin-skjerf nå. I blått. Skikkelig TV-strikking

Jeg måtte jo gjøre noe feil ja... neida - jeg har vel pinne 3 eller noe sånt kanskje
Så tykk pinne tror jeg ikke jeg har en gang, men får kjøpe på mandag.

Gammel 31-10-09, 19:25   #306
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir fine skjerf på pinne 3 også. Her er ett jeg strikket i fjor:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 31-10-09, 19:32   #307
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Men da bruker du vel flere garnnøster, allium? Og øker mer kanskje?

Gammel 31-10-09, 19:33   #308
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men da bruker du vel flere garnnøster, allium? Og øker mer kanskje?

Jeg brukte ett 100-grams nøste Noro Silk garden sock. Og så tror jeg at jeg bare økte hver fjerde omgang.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 31-10-09, 19:40   #309
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg brukte ett 100-grams nøste Noro Silk garden sock. Og så tror jeg at jeg bare økte hver fjerde omgang.

Link til dette garnet?

Gammel 31-10-09, 19:46   #310
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Link til dette garnet?

Jeg kjøpte det fra USA, men her er en norsk forhandler:

http://www.pinnsvindesign.no/shop/no...rden-305p.html

allium er ikke aktiv  
Gammel 31-10-09, 21:33   #311
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det er søren meg mye lekkert i denne tråden, altså! Svigermor er veldig klar for strikkeprosjekter.

Gammel 01-11-09, 13:38   #312
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Endelig ferdig! Disse to var ikke spesielt spennende å strikke, men nå er de ferdige. Så da er det i gang med monsterbukser, Nin-skjerf, babyvotter og sokker. Nå skal det strikkes julegaver .

Ullsokk er ikke aktiv  
Gammel 01-11-09, 17:13   #313
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg kjøpte det fra USA, men her er en norsk forhandler:

http://www.pinnsvindesign.no/shop/no...rden-305p.html

Hjelpes, det var ganske dyrt for en som er på studentbudsjett. Men jeg kan kanskje finne det litt rimeligere på ebay.

Gammel 01-11-09, 17:20   #314
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Hjelpes, det var ganske dyrt for en som er på studentbudsjett. Men jeg kan kanskje finne det litt rimeligere på ebay.

Det kan du helt sikkert. Og siden du tydeligvis ikke er redd for å kjøpe fra utlandet, så kjøpte jeg mitt herfra:

http://www.yarnandfiber.com/

allium er ikke aktiv  
Gammel 01-11-09, 17:33   #315
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nå ferdig med denne kjøreposen til en baby. Den er strikket på bestilling, og etter planen går jeg nå løs på neste prosjekt, som er en gave. Et "nøstenbarnteppe".

Vedlagte bilder
Filtype: jpg PB010023-1.jpg (177,7 KB, 17 visninger)
Gammel 01-11-09, 17:48   #316
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på med flere prosjekter, bl.a. levinasjal, (gammelrosa) skjerf/sjal i estlandsk mønster (natur) og såvidt påbegynte lilla knestrømper i mønsteret waterfall:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg tre prosjekter november 2009.jpg (129,4 KB, 18 visninger)
Retz er ikke aktiv  
Gammel 01-11-09, 18:18   #317
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg er nå ferdig med denne kjøreposen til en baby. Den er strikket på bestilling, og etter planen går jeg nå løs på neste prosjekt, som er en gave. Et "nøstenbarnteppe".

Så fin den ble!

Hvis du ikke har strikket nøstebarnteppe vil jeg anbefale deg å strikke fra hjørne til hjørne. Jeg har strikket to versjoner og denne versjonen var absolutt minst kjedelig. . Synes det ble finest også.

Ullsokk er ikke aktiv  
Gammel 01-11-09, 18:31   #318
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Så fin den ble!

Hvis du ikke har strikket nøstebarnteppe vil jeg anbefale deg å strikke fra hjørne til hjørne. Jeg har strikket to versjoner og denne versjonen var absolutt minst kjedelig. . Synes det ble finest også.

Skal snart begynne på et nøstebarnteppe, bare skjerfene mine blir ferdige.
Tenkte å strikke et som er større enn babyteppene da jeg skal ha det til en fireåring. Har kjøpt tre hesper med garn.
Kan jeg strikke det fra hjørne til hjørne? Det blir helt firkantet da, sant?
Kanskje ikke så lurt å gjøre det når det er til en så stor unge? Bør det være avlangt liksom..eller..
Høres mye mer fristende ut å strikke fra hjørne til hjørne enn rett frem.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 01-11-09, 18:38   #319
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Skal snart begynne på et nøstebarnteppe, bare skjerfene mine blir ferdige.
Tenkte å strikke et som er større enn babyteppene da jeg skal ha det til en fireåring. Har kjøpt tre hesper med garn.
Kan jeg strikke det fra hjørne til hjørne? Det blir helt firkantet da, sant?
Kanskje ikke så lurt å gjøre det når det er til en så stor unge? Bør det være avlangt liksom..eller..
Høres mye mer fristende ut å strikke fra hjørne til hjørne enn rett frem.

Da blir det helt firkantet ja. Kanskje lurt med ett avlangt til ett så stort barn??? Eller så kan du strikke det veldig stort og brette det dobbelt når du skal bruke det :løsningsorientert:

Ullsokk er ikke aktiv  
Gammel 01-11-09, 18:40   #320
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

*kjedelig å strikke på tunikaen, men om 4 cm skal jeg begynne med mønsteret...iiihaa*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.