Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Farsen i Kongo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-09, 18:59   #301
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Jepp, jeg kjenner flere som har brukt en bestemt type malariamedisin på reiser i malariaområde og som har opplevd div bivirkninger som skremte vettet av dem (bokstavelig talt). Noe på L, om jeg ikke husker feil.

Lariam. Det inneholder mefloquine.

Gammel 22-10-09, 19:18   #302
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Jepp, jeg kjenner flere som har brukt en bestemt type malariamedisin på reiser i malariaområde og som har opplevd div bivirkninger som skremte vettet av dem (bokstavelig talt). Noe på L, om jeg ikke husker feil.

Vi fikk vite av en professor i tropemedisin at noen medisiner mot malaria burde man prøve i trygge, kontrollerte omgivelser. Sjansen for å høre stemmer osv. var visst ganske høy..

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 20:28   #303
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Utlendinger som blir tatt og eller dømt i Norge er alltid en trussel, veldig farlige og spesielt onde med et ekstremt utviklet kriminelt sinnelag

Men de slipper ihvertfall å bli dømt til døden og få malaria i fengselet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 21:24   #304
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Nordmenn som blir mistenkt for forbrytelser og eller dømt i utlandet er alltid uskyldige, om ikke så var det ihvertfall ikke meningen...
Utlendinger som blir tatt og eller dømt i Norge er alltid en trussel, veldig farlige og spesielt onde med et ekstremt utviklet kriminelt sinnelag

Haha, så festlig det er med slike sarkastiske innlegg som skal være et moroklump-svar på det en nesten mytisk klamrer seg til at er reelle holdninger i samfunnet. At du ikke ser at det er blitt en lettvint klisjé? Er det noen land i verden der kriminologiens formildende forbryterperspektiv og samfunnets generelle antirasistiske holdninger står som sterkest, så må det være Norge, Skandinavia eller det eller det aller vestligste Europa genetrelt. Det var jo derfor det var så umåtelig festlig å lese den såkalte kronikken til Ali Farah der det oste kulturell paranoia og skremmebilder. Da glemte han NAV, AP, SV, og 20 år med antirasistisk sosialisering av etnisk norske småbarn i barnehager og skoler. Kanskje en av de viktigste faktorene til at tradisjonell antisemittisme (ikke islams dog) er tilnærmet utryddet. Og takk og lov for det, men dessverre altfor lite verdsatt. Man skal alltid gnage på de små overtrampene som dessverre likevel sniker seg med i statistikkene, og gjøre seg den bjørnetjenesten det er å bortforklare statistikker man ikke liker. Jaja. Tar jakka mi..

Gammel 22-10-09, 22:44   #305
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Lariam. Det inneholder mefloquine.

Ah, det var det ja.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 23:43   #306
Frantzen
Passiv

Standard

Verdighet er et ord som slår meg her, ja. Den skal visst knuses for alt det er verdt. Ikke at Moland og French ikke har gjort ting de ikke burde, enten de nå er skyldige etter tiltale eller ikke.
Jeg syns de virker rimelig far out, om det som skrives skal tillegges noen som helst vekt.
Men dog. Debatten på Tabloid på TV2 i dag, forsiden på Dagbladet (beklage i ettertid - imponerende ), you name it.
Jeg blir bare matt.

Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 00:09   #307
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle prikket deg fnatten, jeg er helt enig i det du skriver.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 00:25   #308
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dønn enig med Fnatten og Rattata her. Enkelt og greit.

Gammel 23-10-09, 14:27   #309
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kjenner at det å holde fast en mann som er psykotisk for å holde ham på plass i rettssaken sin hvor han skal dømmes såpass kraftig er så sterk kost at selv jeg som mer enn gjerne rofler av disse utrolig usmarte og usmakelige karene faktisk kjenner at det er i overkant ja. Dog er dette da i Kongo. Det er faktisk i Norge Dagbladet sitter og skriver om det på førstesiden sin og slenger ut bilder. Det mener jeg igrunnen at Dagbladet burde få seg en smekk for kjenner jeg.

Rettssaken var jo en smule i overkant i forrige runde. Denne gangen er det bare vrøvl. Men jeg synes fremdeles det er uendelig mye tristere at dette er det de som er fra Kongo har. De har ikke valgt å fødes inn i et land med et slikt rettssystem. Moland og French ligger dårlig an nå - men de har nå fremdeles valgt å reise dit nettopp for å oppføre seg slik det ikke er greit i Norge da. Fullt vitende om hva som kan skje om de arresteres og skal straffes. Den jevne kongoleser har aldri hatt noe valg. Dette er det de har. Og kanskje ikke det engang. Jeg regner vel nesten med at Kongo faktisk viser seg fra sin beste side i den saken her kontra en sak hvor det ikke er presse tilstede.

Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 15:18   #310
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor akkurat denne saken skal få så mye oppmerksomhet i media. I tillegg kommer det fram at man prøver å få den overført til Norge slik at de kan sone 21 år her. Hva med disse ungjentene som sitter i Bolivia da? Får de den oppmerksomheten og hjelpen? Eller hva med andre nordmenn som sitter rundt om kring i verden? Hva er det som er så unikt med disse to her?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 15:21   #311
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor akkurat denne saken skal få så mye oppmerksomhet i media. I tillegg kommer det fram at man prøver å få den overført til Norge slik at de kan sone 21 år her. Hva med disse ungjentene som sitter i Bolivia da? Får de den oppmerksomheten og hjelpen? Eller hva med andre nordmenn som sitter rundt om kring i verden? Hva er det som er så unikt med disse to her?

Jeg tror faktisk ikke jentene i Bolivia bor under så ille forhold som disse. Og hun ene har nå faktisk kommet ut mot kausjon, de har fått både oppmerksomhet og hjelp der nede de også. Det skjer også mye som ikke skrives i avisen, på bakrommet med UD.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 15:41   #312
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Skjønner du ikke hva som er unikt? Det som er unikt er sirkuset rundt og selve røverhistorien i dette.

Om en nordmann blir arrestert for narkotikabesittelse på et bordell i Thailand er det ikke en story som folk kjøper avis på avis for å lese om.

Denne historien har derimot så mye at den kan selge i det uendelige.
Det er da vitterlig ganske unikt at Norge får krav om milliarder og at kongen blir trukket inn i en rettsak i Kongo, samt hele greia om selve "jobben" de to skulle gjøre i Kongo.

True.. Du har helt rett Hattifnatten.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 16:50   #313
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Igjen - amen til Hattifnatten!

Gammel 24-10-09, 00:20   #314
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Skjønner du ikke hva som er unikt? Det som er unikt er sirkuset rundt og selve røverhistorien i dette.

Om en nordmann blir arrestert for narkotikabesittelse på et bordell i Thailand er det ikke en story som folk kjøper avis på avis for å lese om.

Denne historien har derimot så mye at den kan selge i det uendelige.
Det er da vitterlig ganske unikt at Norge får krav om milliarder og at kongen blir trukket inn i en rettsak i Kongo, samt hele greia om selve "jobben" de to skulle gjøre i Kongo.

Det som er unikt er at de er kristne og ville trene opp pygméene i Kongo til å forsvare seg selv mot geriljagrupper som hadde for vane å grille dem over bålet til middag etter at kvinnene deres var voldtatt. Selv i Thailand er det relativt drøyt å spise andre mennresker. Det går mest på bikkjer og sånn. Dersom det å ta et menneske av dage for å unnslippe motstanderens klør i et slikt menneskefiendtlig univers, blir det litt søkt å sette Norske briller på når man vurderer. Et drap er universelt like forkastelig uansett hvor det utføres, sett med våre monokler. Men i Kongo kan det bli et sirkus ut av ett drap, mens tusen andre glemmes. Og et drap utført av en hvit med adresse i Nord-Europa er med ett en økonomisk mulighet av uante dimensjoner.

Gammel 24-10-09, 13:09   #315
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jøss, Brutus, du er den første jeg har hørt om som tror på pygméhistorien til M&F. Jeg trodde seriøst ikke det gikk an.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 12:25   #316
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det som er unikt er at de er kristne og ville trene opp pygméene i Kongo til å forsvare seg selv mot geriljagrupper som hadde for vane å grille dem over bålet til middag etter at kvinnene deres var voldtatt. Selv i Thailand er det relativt drøyt å spise andre mennresker. Det går mest på bikkjer og sånn. Dersom det å ta et menneske av dage for å unnslippe motstanderens klør i et slikt menneskefiendtlig univers, blir det litt søkt å sette Norske briller på når man vurderer. Et drap er universelt like forkastelig uansett hvor det utføres, sett med våre monokler. Men i Kongo kan det bli et sirkus ut av ett drap, mens tusen andre glemmes. Og et drap utført av en hvit med adresse i Nord-Europa er med ett en økonomisk mulighet av uante dimensjoner.

Åh, det visste jeg ikke, at Moland og French var så opptatt av pygmeene! De bittesmå pygmeene! Så snille de er! Da var det ekstra urettferdig at de blir så misforstått altså. Ajajaj. Altså, nå mener jeg at kongen bør reise ned til Kongo og ta med de aller fineste glassperlene vi har og få M&F tilbake til Norge. Hadde vi latt Nansen sitte i et kongolesisk fengsel? Nei!

Gammel 26-10-09, 00:50   #317
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle vet jo at kannibaler koker folk i gryter, så den derre pygmehistorien tror jeg IKKE noe på.

Gammel 26-10-09, 01:33   #318
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

D'ække pygmeene som griller folk, Poly - pygmeene skulle læres opp til å forsvare seg mot kannibaler som vil grille dem!

Er det da ikke vakkert at M&F kom på banen for å redde pygmeene, liksom.

Nuh... kjenner fremdeles at det eneste jeg klarer komme opp med som likner sympati, er at de er blitt utsatt for en farse av en rettssak, som ikke er noe menneske verdig, uansett hva de nå måtte ha gjort eller ikke gjort, og uansett om det så er nordmenn, kongolesere, pygmeer eller kannibaler.

Gammel 26-10-09, 10:08   #319
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Åh, det visste jeg ikke, at Moland og French var så opptatt av pygmeene! De bittesmå pygmeene! Så snille de er! Da var det ekstra urettferdig at de blir så misforstått altså. Ajajaj. Altså, nå mener jeg at kongen bør reise ned til Kongo og ta med de aller fineste glassperlene vi har og få M&F tilbake til Norge. Hadde vi latt Nansen sitte i et kongolesisk fengsel? Nei!

Hahaha

Nansen var nazist forresten, og homo.

Gammel 26-10-09, 10:20   #320
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Nansen var nazist forresten, og homo.

Ingen er perfekt. Selv homser kan bli nazister.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.