Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-09, 13:34   #301
Lita
Passiv

Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg kjenner at jeg hadde vært vettskremt av å ha en far til barna mine som jeg ikke kunne stolt hundre prosent på ville kunne tatt god hånd om hjem og barn dersom noe skulle skje meg. Skulle jeg falle fra er barna hans ansvar 100%.

Enig!!

c27: nei, klart man ikke gir hverandre klapp på skulderen når man har pusset tenner, jeg sier jo at jeg syns det er viktig å rose når litt større husarbeid, enn å rydde vekk tallerken fra middagsbordet, blir gjort.
Jeg gir ikke unødig skryt, men skryt der det passer seg! Hvorvidt jeg sier "Ja, nå var du flink" eller "tusen takk, så fint du gjorde det" er egentlig , for meg, helt uvesentlig. Poenget er at det blir gitt skryt. Han gjør det samme til meg.

Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 13:36   #302
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Hva får deg til å tro det?

Fordi mange av FP`s medlemmer kommer fra NM. Der var det noe som het modne mødre. Derfor innbiller jeg meg at de fleste er over 30 år på dette forumet. Mulig jeg tar feil.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 13:37   #303
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lita, her.

Enig!!

c27: nei, klart man ikke gir hverandre klapp på skulderen når man har pusset tenner, jeg sier jo at jeg syns det er viktig å rose når litt større husarbeid, enn å rydde vekk tallerken fra middagsbordet, blir gjort.
Jeg gir ikke unødig skryt, men skryt der det passer seg! Hvorvidt jeg sier "Ja, nå var du flink" eller "tusen takk, så fint du gjorde det" er egentlig , for meg, helt uvesentlig. Poenget er at det blir gitt skryt. Han gjør det samme til meg.

Helt klart!! Enig med deg!
Man skal vise at men setter pris på!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 13:37   #304
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Jeg ønsker ikke oppdra en mann som er min kjæreste. Han vil klare seg fint om jeg havner på sykehus ect.

Gammel 11-02-09, 13:44   #305
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Jeg ønsker ikke oppdra en mann som er min kjæreste. Han vil klare seg fint om jeg havner på sykehus ect.

Nei, du høres jo ut som om du er fornøyd med tingenes tilstand.
Det må du jo få lov til.
Det eneste jeg, og mange med meg, har sagt, er at jeg ikke kunne hatt det sånn over tid.
Og å unnskylde mannen din med at "Han og brødrene har aldri trengt å gjøre noe hjemme" og fortsette å bygge opp under det er egentlig å gjøre ham en bjørnetjeneste i det lange løp, men hver sin smak.
Jeg er bare veldig glad for at vi har kommet lenger her.
Tro meg, jeg er sikker på at mannen min også ble veldig overasket over å oppdage hvor lite vant jeg var med å bidra, men "oppdragelsen" var likefullt nødvendig og jeg innså noen veldig viktige ting etterhvert.

Gammel 11-02-09, 13:46   #306
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Unnskylder han ikke med det, men forklaringen ligger mest der. Har spurt han mange ganger hvorfor han ikke kan ta ei bøtte med vann i og vaske litt rundt. Svaret han gir sjokkerer meg ikke, han liker det ikke bare. Da han var i militæret måtte de jo vaske, men han betalte seg fri.

Gammel 11-02-09, 13:49   #307
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unnskylder han ikke med det, men forklaringen ligger mest der. Har spurt han mange ganger hvorfor han ikke kan ta ei bøtte med vann i og vaske litt rundt. Svaret han gir sjokkerer meg ikke, han liker det ikke bare. Da han var i militæret måtte de jo vaske, men han betalte seg fri.

Jeg absolutt hater husarbeid, så hvis jeg skulle praktisert at jeg bare utførte sånt husarbeid som jeg likte, hadde jeg nok vært skilt fra mannen min for flere år siden. Han er langt mer ordentlig enn meg og gjør en større del av arbeidet, men han har virkelig ikke lyst til å gjøre alt og forventer at jeg gjør mine ting, helt uavhengig av om jeg liker å gjøre dem eller ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 13:50   #308
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg liker det heller ikke.
Faktisk avskyr jeg både klut og bøtte og skulle gjerne hatt et hus som bare magisk ble rent av seg selv hver fredag.
Men det finnes ingen rettferdighet i at jeg skulle slippe å gjøre det av den grunn, og la alt falle på min mye mer huslige mann som faktisk trives med å pusle i huset.

Gammel 11-02-09, 13:52   #309
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er av de jentene som ikke fikk noen særlig opplæring i vasking og rydding hjemme. Mamma gadd ikke ta kampen og gjorde alt selv (hun var alenemor). Derimot ble jeg en forholdsvis habil kokk så jeg hjalp til, men vasket altså ikke. Å vaske lærte jeg meg gjennom diverse jobber jeg har hatt, og har måttet tåle en del mobbing for at jeg ikke har lært det hjemme.

Men det ville ikke falle meg inn i måneskinn å si at jeg ikke gidder å gjøre det når jeg tilhører en husholdning. Dette på tross av at jeg ikke kan fordra å vaske.

Gammel 11-02-09, 13:53   #310
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som liker å vaske?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 13:54   #311
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har en venninne som støvsuger tre ganger om dagen og som vasker huset sitt hver eneste kveld. Hun synes det er terapi for sjelen.

Jeg tror hun tilhører unntaket.

Gammel 11-02-09, 13:56   #312
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Tviler på at det er noen som liker det. Men jeg liker at det er rent og pent rundt meg. Da må man jo vaske litt.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 13:58   #313
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg svarer kanskje ikke på det du egentlig spørr om men jeg liker å ha det rent og i den sammenheng kan jeg si at jeg liker å vaske!!
Hadde jeg kunnet slippe og huset hadde sett ut som nå, ja så ville jeg jo ikke mast om å få vaske!
Så svaret mitt blir kanskje "janei"

Gammel 11-02-09, 14:20   #314
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Ja jeg liker å vaske. Det gir meg energi og glede. Når jeg ser resultatet blir så bra, så er det ren glede.

Gammel 11-02-09, 14:31   #315
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Det er forskjell på å like og vaske og å like og ha det rent. (Har jeg rotet med og/å i denne setningen?)

Gammel 11-02-09, 14:36   #316
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er forskjell på å like og vaske og å like og ha det rent. (Har jeg rotet med og/å i denne setningen?)

Ja, det skal være "Det er forskjell på å like å vaske og å like å ha det rent".

Og det er det, også. Men det kan jo likevel godt hende at noen liker å vaske, jeg skal ikke utelukke det. :åpent sinn i dag:

Gammel 11-02-09, 14:40   #317
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det skal være "Det er forskjell på å like å vaske og å like å ha det rent".

Og det er det, også. Men det kan jo likevel godt hende at noen liker å vaske, jeg skal ikke utelukke det. :åpent sinn i dag:

Ville iallfall tro noen likte det, mange som jobber i vaksebransjen og alle dem kan vel ikke hate jobben sin??

Gammel 11-02-09, 14:42   #318
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes forøvrig ikke det er et problem om man har et såkalt "tradisjonell deling" på arbeidsoppgaver hjemme, så lenge man er enig om det, og det fungerer fint for begge parter.

Vi er vel sånn midt på treet. Frank gjør alt inne om det passer seg sånn (som nå når han er i permisjon), men jevnt over gjør nok jeg mer inne ift å lage mat og vaske klær. Men så gjør han mye mer enn meg ute. For det er litt hat-greie fra meg.

Men det handler om å gjøre ting som passer hverandre og familien synes jeg. Uavhengig av kjønn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 14:47   #319
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg synes forøvrig ikke det er et problem om man har et såkalt "tradisjonell deling" på arbeidsoppgaver hjemme, så lenge man er enig om det, og det fungerer fint for begge parter.

Vi er vel sånn midt på treet. Frank gjør alt inne om det passer seg sånn (som nå når han er i permisjon), men jevnt over gjør nok jeg mer inne ift å lage mat og vaske klær. Men så gjør han mye mer enn meg ute. For det er litt hat-greie fra meg.

Men det handler om å gjøre ting som passer hverandre og familien synes jeg. Uavhengig av kjønn.

Det er liksom sånn jeg har tenkt også! Helt til jeg leste alle svarene her inne!!
Da følte jeg meg skikkelig gammeldags og kanskje en smule "dum".
Men etter i dag, så har jeg fått et par gode tips om gode måter å få han til å gjøre litt mer på og jeg har også sett at det ikke er unormalt med litt "skjev" fordelig rundt om i de tusen hjem!!
Og har også fått bekreftet at han egentlig ikke gjør så lite som jeg fikk en følelse av når jeg leste svarene i tråden tidliger!!

Gammel 11-02-09, 14:48   #320
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Ville iallfall tro noen likte det, mange som jobber i vaksebransjen og alle dem kan vel ikke hate jobben sin??

Nei, hate jobben sin håper jeg jo ikke de gjør. Men det er forskjell på å gjøre en jobb fordi man får betalt for det og å virkelig like å holde på med noe.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.