|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TORO på sporet!
Hmm... tror jeg må forske litt på dette.
![]() |
#302 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TORO på sporet!Smak deg frem underveis. Det gjør jeg, for å komme frem til den rette smaken. Krydre i vilden sky, tilsett masse gode grønnsaker. Det er så gøy å eksperimentere.
![]() |
#303 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: TORO på sporet!Jeg er kanskje rar (men basert på utbredelsen av posesauser så tror jeg egentlig det er jeg som er "vanligst"), for jeg har aldri fått klumper i posesaus, men rett som det er så skjærer noe seg akkurat når man sper ut mel/smør. Sjelden nå, da, men det har krevd litt øvelse. Og det krever mye mer intens røring. Kan ikke gjøres med barn på armen, slik man kan med posesausrøringen, for å si det sånn.
![]() |
#304 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn: viske, viske, viske, nesten lydløst! Viske, hviske, vispe... ss...
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008) Sist redigert av Fru Snurp : 28-08-08 kl 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TORO på sporet!Hmm, noe galt her... innlegget kom to ganger?
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008) Sist redigert av Fru Snurp : 28-08-08 kl 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: TORO på sporet!Jeg er enig med Polyanna at det er vanskeligere å ødelegge en posesaus enn en man lager selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ke? Stavlandglass? Tell me more!
![]() |
#309 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TORO på sporet!Vi spiser en del Dolmio tomatsaus og så bruker vi Bali kyllinggryte i ny og ne. Det slumper vel til at vi har tomatsuppe fra Toro også, men jeg er ingen stor fan (i motsetning til ungene) Av fiskesupper synes jeg faktisk den der frosne fiskesuppen er rimelig god, i hvert fall om man hiver oppi litt ekstra fisk og grønnsaker |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
frakoblet
|
Okei. Jeg tenkte det kanskje var noe med innholdet eller produksjonen som ikke var bra. Heinz har i alle fall ganske rene produkter, så jeg holder meg til det.
![]() |
#314 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
En teskje eller to med hvitløk gjør seg også |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#316 |
Skal rømme
|
![]() Sv: TORO på sporet!Syns denne tråden var bra jeg, så kan jeg finne ut av hva av toro som er uunværlig egentlig. Jeg tror grunnen til at jeg og flere bruker en del toro er at da slipper vi å lære oss så mye om matlaging. Jeg tror liksom at det er litt vanskelig å lage selv, i allefall når man må finne oppskrifter, prøve seg fem, lete etter diverse mer eller mindre sære ingredienser som man ikke bruker noe særlig osv. Om man ikke er så interessert i å lære å lage mat blir det litt tiltak.
![]() |
#317 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg har også Tuppershaker, og alle sier den er uunværlig. Men hva skal jeg egentlig bruke den til? Den står bare der i skapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Epikur
|
Altså; du må ikke ha for høy varme og du må konse litt- i kanskje 2 minutter- mens du smelter sammen smør og mel, og så må du røre kraftig mens du har i melk. Og så må du bare passe på til den har passe konsistens, og så tar du den nesten av platen og skrur ned og krydrer. Men det er kun snakk om minimal tid der du følger med.
Det er røringen som er greien. Uansett.
![]() |
#320 |
Epikur
|
Nei, hun bare svir melet og bruker margarin og har i svidd melk som hun har kokt opp i en fei i en annen gryte, og så blander hun alt mens hun glemmer det litt og har for høy varme og så er alt bare klumper, svidd og fryktelig.
![]() |
|
|