|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)Dette må være en av de beste sjokoladekakene jeg noen sinne har smakt. Fantastisk. Tusen takk for deling av flott oppskrift.
![]() |
#2 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)Jeg fikk mye ros for denne, hadde med en rest på foreldremøte. Den hadde vært fryst etter barnedåp, men ble jammen meg like god som tint !
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)Denne skal jeg prøve. Er lei av de "tørre" sjokoladekakene som en får i selskaper. Sønnen min vil ha sjokoladekake i selskapet sitt og jeg syter med tanken på å lage ei "tørre". Men denne hørtes lovende ut med all denne skrøyten |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)Forresten kan brukes til å lage "sjørøverskip"?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)Jeg vet ikke. Det er jo meningen at glasuren skal trekke ned i kaka, så da må du eventuelt bruke en smørkrem el for å ha på selve sjørøverskipet. Kaka blir ikke like saftig uten glasuren nedi, selv om den virket god og fuktig da også.
![]() |
#6 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)
Takk for svar. Tenkte å ha glasuren på som skrevet i oppskriften og så ha noe for å "pynte" skipet. Men det blir kanskje for mye....? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
Hvis du skal bygge skipet i høyden, så funker det ikke. Glasuren må helles over kaka mens den er helt varm, for at den skal trekke inn, og da rekker du ikke å bygge skipet.
![]() |
![]() |
#8 |
Aktiv
![]() |
Tenkte å gjøre som "Ivars mamma" nevnte å kutte kaken når den er kald. Så bygge den i høyden. Smørre/lime med mer glasur ev. sjokoladekrem. Men hvis den er "bløt" "synker" kansje hele skipet?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)Nå har jeg laget en slik, andre forsøk, men glasuren min blir tykk og trekker ikke ned. Etter en prøveklatt som ikke lot seg smøre utover, tok jeg mer melk i resten og da ble den mer rennende, men kaken ser ikke særlig pen ut. Kan jeg, æææh, lage mer glasur og ha litt ekstra på når den er nedkjølt, for å få den til å bli penere, eller blir det overkill?
![]() |
#10 |
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oh my, den ble så god! Jeg har fremdeles litt igjen av de du satte igjen her og har akkurat spist et lite stykke. Den er nå 3 dager gammel og nesten like saftig. Mmmm! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Metallica!!
|
Den skal ikke være pen. Det blir overkill tror jeg. Del den heller opp i biter når den er kald og server som konfektstykker.
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)Hvor mange munner kan jeg mette med denne? Skal ha med kake på jobben og lurer litt på om jeg må bake to kaker for at det skal holde.
![]() |
#14 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor mange munner skal du mette da? Jeg får ca. 30 stykker ut av ei kake. Den er mektig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)Ja, jeg har laget den flere ganger og vet at den er mektig og tenkte å skjære små stykker. 30 altså? Hmm.. må hjem og måle langpanna.
![]() |
#16 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)Gud, jeg savner denne!! #lavkarbo
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)Nå står denne i ovnen, gleder meg til å smake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)Kjempegod kake. Tror jeg fikk det til, for kaka ble gjennomtrukket av glasur og smakte himmelsk (veldig mektig, dog). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Klar
|
Sist redigert av Timar : 04-03-13 kl 09:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|