|
|
|
|
#1 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Gruffetråden #11
Guttungen er helt fornøyd med ordningen, da. Han vet at det er jobben min å ikke stole fullt på ham som tenåring, men at han for det meste ikke har gitt meg noen grunn til å mistro ham. Men samtidig vet både han og jeg at det er mye alkohol og rus i ungdomsmiljøet her, og at til tider skal det ryggrad til å holde seg unna når han samtidig vil være med der ting skjer. Han er så åpen med meg at han ringer og sier fra når det skjer ugreier, og han forteller om det meste. «Russjekken» skjer med glimt i øyet og en klem. |
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, litt samme her. Gjelder både 14-åringene og 17-åringen, som alle tre har hver sine ulike grunner til at jeg er veldig glad når de faktisk er ute sent. I tillegg til at jeg selv er B-menneske, og holder ut greit med å sitte oppe ut over. For jeg venter også til de har kommet hjem, stort sett. Ikke av redsel for at de skal drikke, de må ikke puste på meg, men fordi jeg liker å se dem trygt i hus, på denne tiden av året hvor det skjer mye rart. Unntaket er når 17-åringen er hos venninnen som bor rett nedi bakken. Da kan jeg legge meg før hun er hjemme.
|
|
#3 |
|
Drømmer
|
Enig med deg. Vel og merke er en av oss våken til han kommer hjem innen kl 1, men han får nå nyte det vanlige ungdomslivet og det er goft. |
|
|
|
|
#4 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Det hørtes skikkelig hyggelig ut. Her er de nærmeste kompisene bortreist, og 15-åringen mener det er heeeeelt unaturlig å spørre andre han kjenner om feks bading eller annet - bortsett fra gaming. Han har liksom mistet 2 år med naturlig utvikling av hvordan man fikser seg et normalt sosialt liv. Så da sitter han inne alene dagen lang, da. Går seg kanskje en tur alene på senteret og kjøper en smoothie og går hjem igjen. *sukkegruff*
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Gruffetråden #11Her har vi forhandlet oss frem til en tid som passer for begge parter. Det er ingen av kompisene hans som får være ute til lenger enn halv ett-ett, så da holder vi oss der. Men han han trenger ikke å være ute så lenge HVER ENESTE kveld hele sommeren synes jeg. Eller håper jeg da. |
|
|
|
|
#6 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Gruffetråden #11Jeg er på linje med deg Anne.
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Gruffetråden #11Han lider ingen nød han ungen min altså, som stakkars har innetid klokka ett. Jeg bare håper at han ikke skal være ute til ett hver dag hele sommeren, DA kommer jeg til å bli gal. All den tid det er jeg som har lang ferie blir det jeg som må sitte oppe. Men jeg får eventuelt snu døgnet mitt sammen med han. |
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Godt mulig toleransen hadde blitt litt tæret på om det ble hver kveld i ukesvis, altså.
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Ja. Jeg holder meg våken og tenker jeg får tåle det, men ikke hver kveld.
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Gruffetråden #11Jeg har en nesten 14 - åring som heller ikke evner det med å ha et sosialt liv, utenom gaming, stort sett med fetteren. Ingitere noen hjem? bli med noen hjem? Avtale å møtes et sted? Nei, går et an da??? Åpenbart ikke. Bosatt i senga si dagen lang.
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Sv: Gruffetråden #11Hadde det vært hver kveld i ukevis hadde også behovet for å kompensere for koronaisolasjon og andre desosialiserende forhold gradvis avtatt, og jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å kreve at avkommet skulle holde seg hjemme en kveld eller to.
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Sv: Gruffetråden #11Måkeforeldre!
|
|
#13 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Noen jeg kjenner fikk en måke med reir på sin kjempestore terrasse. Det er forbudt å fjerne den, man kan visst få store bøter, så de endte opp med terrasse de ikke kunne bruke i det hele tatt helt til ungene var ute av redet. Selv om det var snakk om 20 meter fra reiret til der hvor de pleide å sitte, var måken så aggressiv at det var skikkelig skummelt å gå der. |
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det kan jo være mange grunner til at man bor som man bor. Det er nok bare de mest privilegerte måkene som har mulighet til å bo i skogen. |
|
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Gruffetråden #11Sånn ellers har jeg blitt forfulgt av en aggressiv måke i nærmere en kilometer. Det var skikkelig ekkelt. |
|
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Sv: Gruffetråden #11Enig. Jeg måtte ta en omvei på veg til jobb en periode i fjor, fordi en måkeunge stadig gikk og vaset rundt på fortauet og en rabiat måkeforelder jagde bort alt som kom i nærheten.
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Sv: Gruffetråden #11Her. Rett ved min arbeidsplass:
|
|
#19 |
|
|
Sv: Gruffetråden #11Hvorfor er det ikke lov å flytte måkereir? Det er jo helt absurd. De er farlige.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Gruffetråden #11det burde i alle fall være lov å flytte dem før det kom egg i dem, men reir med egg/unger er vel generelt relativt "vernet" her i landet.
![]() |
|
|