Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-22, 11:20   #301
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Og denne klarer jeg nesten ikke å vente på oppskriften til!

https://www.instagram.com/p/CaNjBMSr...dium=copy_link

Jeg har også merket meg den.

Gammel 22-02-22, 11:42   #302
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker også den, i tillegg til at den deler navn med eldste. Så mulig jeg må strikke den til henne.

Gammel 22-02-22, 12:01   #303
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ja, det tviler jeg ikke på - men jeg bruker ikke fem pinner heller, bare magic loop. Har ikke en eneste settpinne i hus bortsett fra en som ligger i kjøkkenskuffa for å sjekke om kaker er ferdigstekt.

Er du meg?

Gammel 22-02-22, 12:04   #304
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er visst ikke helt der. Det er noe med disse stripene med forskjellige struktur som jeg ikke helt blir venn med. Men hun reklamerer jo noe voldsomt for den genseren om dagen.

Jeg har nok av nye prosjekter som jeg gleder meg til å sette i gang med, så jeg lider ingen nød.

Gammel 22-02-22, 12:50   #305
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er på Honey Pillow nummer 2. De blir så fine! Eller, det er delvis sant. De blir ujevne, men det synes ikke så godt!

Isa er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 12:55   #306
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg er på Honey Pillow nummer 2. De blir så fine! Eller, det er delvis sant. De blir ujevne, men det synes ikke så godt!

Jeg synes de putene er så vakre , men jeg hater "etterarbeid" med strikketøy så jeg mistenker at jeg blir sittende med en strikket forside og ellers ingenting som kan brukes hvis jeg forsøker meg.

Gammel 22-02-22, 12:58   #307
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Kan man ikke bare strikke samme to ganger? Blir mindre monteringsarbeid av det.

Gammel 22-02-22, 13:09   #308
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes de putene er så vakre , men jeg hater "etterarbeid" med strikketøy så jeg mistenker at jeg blir sittende med en strikket forside og ellers ingenting som kan brukes hvis jeg forsøker meg.

Ja, kjenner meg igjen der. Jeg brukte et putevar jeg hadde som jeg delte i 2, og selvom det var litt knot å få det rett så ble fint når puta kom i. Så mindre jobb enn jeg trodde.

Isa er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 13:15   #309
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ja, det tviler jeg ikke på - men jeg bruker ikke fem pinner heller, bare magic loop. Har ikke en eneste settpinne i hus bortsett fra en som ligger i kjøkkenskuffa for å sjekke om kaker er ferdigstekt.

Samme her. Jeg bruker bare magic loop eller to kortere rundpinner. jeg ser ikke poenget med å kjøpe crasy trio når to rundpinner gjør sammen nytten og er billigere.

Gammel 22-02-22, 17:32   #310
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er visst ikke helt der. Det er noe med disse stripene med forskjellige struktur som jeg ikke helt blir venn med. Men hun reklamerer jo noe voldsomt for den genseren om dagen.

Jeg har nok av nye prosjekter som jeg gleder meg til å sette i gang med, så jeg lider ingen nød.

Samme her. Jeg tror det for min del handler om at jeg har strikket endel gensere med striper i sånn variert struktur, må ha vært på 80-tallet, og tidlig 90-tall.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 17:57   #311
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Den har mange av de samme elementene som Sandnes garn sin gitt.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 18:41   #312
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men likevel temmelig forskjellig.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 19:01   #313
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Vrangbord med 2 vridd rett og 1 vrang er foresten djevelens verk.

Frøy er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 21:57   #314
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Uten at jeg kjenner til genseren, er det ikke bare å tre to pinner, klippe tråden mellom, strikke det du mangler og maske sammen igjen? Det har jeg gjort på både ermer og boler.

Og der var Stompa kjappere enn meg....

Jeg har brukt en liten evighet på å stikke pinne gjennom en gang. Vurderer å rekke opp og strikke ny ribbkant (og ny italiensk felling), for den maske sammen hadde jeg sikkert klart å kløne til….

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 23-02-22, 09:28   #315
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Jeg har herved tomme pinner og er uten plan for noe nytt.

Frøy er ikke aktiv  
Gammel 23-02-22, 09:50   #316
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg har herved tomme pinner og er uten plan for noe nytt.

Tomme pinner og ingen plan?

Gammel 23-02-22, 09:54   #317
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Tomme pinner og ingen plan?

Ja, det er jo komplett krise.

Eller jeg vet at det går modellstrikk til meg i posten i dag, men det går jo nesten en uke før det er her, rekker jo nesten en genser på den tiden.

Liker detaljene på denne og jeg tror det skal gå å strikke den i Drops Flora, med kanskje litt justering på størrelse.

Frøy er ikke aktiv  
Gammel 23-02-22, 09:55   #318
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Den var fin da Frøy.
Splitter i sidene?

Gammel 23-02-22, 09:56   #319
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Den var fin da Frøy.
Splitter i sidene?

Fant mindre bilder og la inn et bilde til, så ja splitt i siden.

Frøy er ikke aktiv  
Gammel 23-02-22, 12:47   #320
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Bregnegenser ferdigstilt, og garn innkjøpt til spot sweater. Eller delvis innkjøpt, for planen er å bruke en god del restegarn. Jeg er spent på om det blir fint eller bare rart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.