Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[SKAM] Innlegg 2003-3000

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-16, 22:07   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Drøy var kanskje ikke helt riktig begrep. Men jeg himlet litt av Draaama-tendensene som fulgte etter bildet av Andems svar ble lagt ut. Jaja, neinei. Og, ja, det er andre ting som er viktigere å ta tak i. Moddene der inne gjør en kjempejobb!

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 13-12-16, 22:25   #2
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Kult at hun gidder å svare!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 13-12-16, 22:50   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fokalisering har jeg lært der inne!

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-12-16, 22:50   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kan dere se Portkode-maraton på nrk3. Den er ganske bra og lignende Skam-tematikk.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-12-16, 23:47   #5
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

2017 skal bli Linns år, sier Eskild. Blir sesong fire hennes, tro?

Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 13-12-16, 23:56   #6
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

2017 skal bli Linns år, sier Eskild. Blir sesong fire hennes, tro?

Eg tenkte det same.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 14-12-16, 00:09   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Tenkte det samme, men synes ikke det passer. Hun går ikke på Nissen og er for gammel.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 14-12-16, 00:13   #8
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Hm. Da holder jeg fortsatt en knapp på Sana.

Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 14-12-16, 00:21   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg har begynt å tro Vilde.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 14-12-16, 00:27   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg binget de to siste sesongene av SKAM i helgen og de to siste dagene. Og for en serie. Venter i spenning på siste episode.

Blå er aktiv nå  
Gammel 14-12-16, 00:33   #11
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Nå har jeg binget de to siste sesongene av SKAM i helgen og de to siste dagene. Og for en serie. Venter i spenning på siste episode.

Pass på at du får med deg chattene inni mellom klippene også. Venter også spent på siste episode, og jeg håper at det er en lengre episode denne gangen. Synes historien om Isak og Even fortjener en lengre episode.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 14-12-16, 00:39   #12
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes vel egentlig at de fortjener en serie til. Jeg elsket scenen der han kom ut til vennene.

Blå er aktiv nå  
Gammel 14-12-16, 01:18   #13
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes vel egentlig at de fortjener en serie til. Jeg elsket scenen der han kom ut til vennene.

Ja, det synes i grunnen jeg også. Det er så mange scener i sesong 3 som jeg har likt eller har syntes har vært viktig.

Bånder-klippet hvor de dro på hvert sitt skjegg og fikk øyekontakt, og da de nesten kysset på slutten.

Bassengklippet hvor de kysset, og det var så utrolig fint.

Hjernen er alene hvor det liksom var helt naturlig at de lå og kysset og skravla, og det er jo helt naturlig at to gutter skal kunne gjøre det.

Pride-klippet hvor det Isak sa også var viktig, at det er kjipt at alle skal forbinde homser med det å være sånn, siden han ikke er sånn homse. Og selvfølgelig det Eskild sa.

Pause-klippet hvor pusten til Isak på starten og hvor han gnir hodet inntil Even, men også fordi de var i garderoben på skolen og kysset i fare for å bli oppdaget.

Komme ut til kompisene hvor panfil og bifil ble nevnt. Komme ut til Jonas, som bare er rørende og veldig gjenkjennbart.

O helga natt, som var veldig rørende og vakkert.

Minutt for minutt som var skjørt, mørkt og rørende.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 14-12-16, 09:21   #14
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir ikke Linn ass. Bare Andem som føkker med oss. Serr.

Sist redigert av Olifant : 14-12-16 kl 11:23.
Olifant er ikke aktiv  
Gammel 14-12-16, 12:36   #15
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Ny beroligende chat. Jeg elsker kollektivet.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg er medlem der, men tror du jeg får med meg noe som helst der? Nope, det er jo en aktivitet som er helt utrolig, så gudene må vite hva Julie Andem har skrevet.

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Enig. Einaste den gir meg er klipptråden som gir varsel ved noko nytt.

Dere to summerer egentlig opp mitt forhold til den gruppa. Jeg har helt sluttet å lese de trådene der inne, for det blir bare for mye for meg. Folk har de villeste teoriene.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Den diskusjonen er altså så drøy. Spesielt snurtingen etter at Andem har kommet med fasiten. Har det noe å si om han sier bby eller eivy?

(Jeg følger med, men jeg orker rett og slett ikke være (så) aktiv, med over 10K medlemmer.)

Hva betyr "eivy" egentlig? Er det i det hele tatt et ord?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Hehe, ja det er en del folk der inne som er en smule koko syns jeg. Men det er også mange reflekterte fine folk, jeg syns det har vært interessant å lese en del av analysene. Det er mye i klippene jeg ikke hadde fått med meg hadde det ikke vært for FB-gruppene, når det gjelder alt fra bruk av klær, frempek, speilinger, musikken, fokalisering, referanser osv.

Det vet jeg at det er, for jeg får jo med meg når venner av meg kommenterer på tråder der (da kommer det jo opp i feeden min), og jeg har jo bl.a. noen gamle kolleger som er psykologer og slikt som kommer med noen bra og faglig godt forankrede betraktninger der inne innimellom ser jeg. Sånn sett er det jo praktisk at Facebook er laget slik at man kan se slike kommentarer i feeden.

Gammel 14-12-16, 14:06   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Dere to summerer egentlig opp mitt forhold til den gruppa. Jeg har helt sluttet å lese de trådene der inne, for det blir bare for mye for meg. Folk har de villeste teoriene.

Hva betyr "eivy" egentlig? Er det i det hele tatt et ord?

Det vet jeg at det er, for jeg får jo med meg når venner av meg kommenterer på tråder der (da kommer det jo opp i feeden min), og jeg har jo bl.a. noen gamle kolleger som er psykologer og slikt som kommer med noen bra og faglig godt forankrede betraktninger der inne innimellom ser jeg. Sånn sett er det jo praktisk at Facebook er laget slik at man kan se slike kommentarer i feeden.

Eivy skal være kosenavn for Even, da vøtt.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 14-12-16, 16:11   #17
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Eivy skal være kosenavn for Even, da vøtt.

Takk for oppklaringen.

Gammel 14-12-16, 13:23   #18
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SKAM har øydelagt meg. Eg går inn på Netflix og blir glad for å oppdage mye episoder i serier.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 14-12-16, 16:12   #19
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

SKAM har øydelagt meg. Eg går inn på Netflix og blir glad for å oppdage mye episoder i serier.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 14-12-16, 16:13   #20
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Synes det er lite klipp fra sesong 3, og håper fortsatt på en lengre episode til fredag. Sammenlignet med de to andre sesongene har sesong 3 fått lite tid, og det med det jeg anser som den sesongen med viktigst tema.

amylin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.