Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du latt håret bli grått?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du latt håret blir grått?
Ja, og eg er under 40 5 4,59%
Ja, og eg er over førti 8 7,34%
Nei. Ikkje enno 53 48,62%
Nei, erru gærne? 43 39,45%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-15, 18:24   #301
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Har vært hos frisøren og har endelig fått riktig fargenyanse på håret. Har hatt den riktige lysheten, men har vært grusomt gulblond, og nå har jeg fått dempet gulfargen. Ikke hver dag frisører farger hår kommunegrått, altså. Har gått over til minicolorasjon nå, så de grå hårene dekkes ikke på samme måte som med farging. Blir spennende å se når etterveksten blir mer tydelig, om jeg klarer å leve med det grå.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:09   #302
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Krever ikke slike utsagn bilde, egentlig?

Gammel 03-08-15, 19:23   #303
Albertine

Albertine sin avatar

Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Ok, da sjø.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2015-08-03 18.15.19.jpg (27,5 KB, 181 visninger)
Gammel 03-08-15, 19:30   #304
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser bra ut Albertine.

Mitt har også blitt mindre gult i løpet av sommeren og med hjelp av sølv/lilla-shampoo. Men når jeg ser på bildet nå, så har det jo blitt litt rosaaktig...

Er fremdeles ikke helt sikker på om jeg liker å være så lys, men jeg får mange positive tilbakemeldinger.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 00:22   #305
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Albertine: det ble bra! Og servilt som en lett farge å enten holde vedlike eller fade ut.

LaBanga: du er jo vant til å være mye mørkere, så jeg skjønner at det er uvant. Men jeg syns du ble utrolig fin, og "mykere" på et vis med den lysere deg.

Gammel 04-08-15, 00:27   #306
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blondes HAVE more fun, eller hva, LaBanga?

Jeg har vent meg til å være blondish, tror jeg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 00:41   #307
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke merka noe til at det er blitt gøyere ennå, men får vel gi det litt mer tid.

Gammel 04-08-15, 00:48   #308
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Blondes HAVE more fun, eller hva, LaBanga?

Jeg har vent meg til å være blondish, tror jeg.

Jeg også. Who woulda thunk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 09:30   #309
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skvetter hver gang jeg ser bilde av LaBanga. Eller så myser jeg på bildet for å finne henne, hvis hun legger ut noe på face fra arrangementer hun har vært på. Uvant.

Selv tviholder jeg på mitt og har bestilt ny fargetime hos frisøren. Fremdeles for å dekke det grå.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 10:59   #310
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Så fint. Den fargen Albertine viser kunne jeg godt tenke meg, dempe litt ned/lysne litt. Er nok på vei mot den når jeg bruker fargekode 6
Jeg har prøvd hjemmestriping etpar ganger. Denne

Blir ikke så lyse striper på mitt hår, heldigvis for det men en lysere sjattering i håret. Tynne striper. Blir bra nok.

Gammel 04-08-15, 14:28   #311
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Den nye frisøren jeg sjekker var (liksom...) helt enig i at det er ok å ha grått hår. Meeeen... jeg kunne jo bruke lilla sjampo, sa hun. Jeg skjønte ikkke helt hvorfor. Men hvis håret blir rosa?!?!? Er det noe vits, da? Heller grått en rosa, lizzom?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 14:52   #312
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den lilla sjampoen skal vel forhindre at det grå blandes med gult, slik at det bli jevnt kaldt. Men enig i at skal det bli rosa i stedet bør det være tilsiktet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 15:18   #313
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ser at det er litt rosa i stripene, LaBanga. Men ikke så mye at det gjør så veldig.

Er ingen ekspert altså men er det ikke noe med at når man bruker sånn lilla shampoo så er det for å forhindre gulskjær i lysnede/lysere striper? Og at om det blir rosa så har du brukt den lilla shampooen for ofte.

Har lest noe om at man må være forsiktig med det også...
Ikke så lett å vite alt. Hør med en ekspert.
Mulig du burde la den lilla shampooen hvile litt og bruke den en vask innimellom?

Uskikker på hvordan sånn lilla shampoo da vil oppføre seg på grått ordinært hår? Mulig frisøren mener at håret da blir hvitere av en sånn shampoo?

Gammel 04-08-15, 15:32   #314
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Tror naturlig grått hår også kan gulne. Det har visst noe med hvor lenge man lar shampooen sitte i også, er ikke så lett å ta tiden når man står i dusjen. I speilet ser det mer sølvaktig ut, men det kan bli litt for grått også. Går sikkert an å vaske med vanlig shampoo også. Får høre med søsterfrisør hva hun mener.

Gammel 04-08-15, 16:46   #315
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vurderer helt alvorlig å farge håret i denne fargen. Tenk så enkelt med ettervekst.

Gammel 04-08-15, 17:51   #316
Albertine

Albertine sin avatar

Standard

Rålekkert, Pasta!

Gammel 04-08-15, 18:01   #317
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Veldig stilig farge Pasta, men i følge min frisørsøster så er det veldig vanskelig å farge en sånn farge med mindre man har helt lyst hår fra før. Men hvis du finner noen som klarer det, så hadde det vært veldig interessant å vite hvordan de gjør det.

Gammel 02-12-15, 20:01   #318
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Nå er jeg endelig i mål med å få håret i en kul gråfarge. Jeg ble jo til slutt ganske så blond, selv om det var en kald blondfarge. Fordelen var jo at etterveksten ble veldig grei å leve med. Men jeg følte meg ikke helt vel som blondine, selv om mange mente jeg kledde det godt.

Så i går bar det til min søsterfrisør for justering. Hun satte i mørkere striper i ask med litt lilla blandet i. Og resultatet ble veldig bra synes jeg. Nå er jeg grå, men ikke altfor lys.

Gammel 02-12-15, 20:52   #319
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det ble en veldig fin farge!

Gammel 02-12-15, 21:10   #320
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lekkert LB!!!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.