|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hva spiste du til frokost?Jeg trenger litt frokostinspirasjon så jeg drar denne tråden fram fra glemselen. To-tre kokte egg er ikke akkurat spennende, og metter ikke så veldig.
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiste du til frokost?Barna mine har blitt hekta på frokost som består av en banan i skiver, noen skjeer gresk yoghurt med vanilje oppå og så hjemmelaget granola på toppen før jeg ringler over litt akasiehonning.
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva spiste du til frokost?Jeg spiste havregrøt laget på mandelmelk i dag - det er enkelt og godt. Har en spiseskje cottage cheese oppå og gjerne noen fronte bringebær.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hva spiste du til frokost?
Nesten sånn lager jeg havregrøten min også. Forskjellen er at jeg i ulike kjerner og valnøtter, men ikke bringebær.
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva spiste du til frokost?To skiver rista brød med ovnsbakt leverpostei og paprikaringer, med et glass eple/bringebær-juice og en kopp te. Det er en ganske standard helgefrokost for meg, sjøl om det pleier å være rundstykker. Pålegget varierer litt med årstid, jeg kjenner at det snart er tid for brie med solbærsyltetøy og spekeskinke med jordbær.
|
|
|
|
#7 |
|
koko
|
Sv: Hva spiste du til frokost?Sov på hotell, så fikk min favoritt: lun leverpostei fra Idsøe. Herre min hatt, det er verdens beste!
|
|
|
#8 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hva spiste du til frokost?Hotellfrokodt er helt fantastisk, og jeg ender alltid opp med å forspise meg.
|
|
|
#9 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva spiste du til frokost?Et varmt rundstykke med manchego, blåost og chilimarmelade. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hva spiste du til frokost?Brødskive med Jarlsberg. I ovnen bittelitt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva spiste du til frokost?Jeg baker alltid rundstykker i helgen. Lager en langtidsheve-deig og har den stående kaldt, lager halvparten av rundstykkene på lørdag og resten på søndag. Steiker de på steinplata (pizzastein). Nam. Har ofte noe slags egg til også. I helgen har jeg prøvd den nye Salamien med lakris! Syns ikke det smakte så mye lakris…. Men sliter med litt manglende smaksløker etter kovid.
|
|
|
#12 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva spiste du til frokost?Jeg har min standardfrokost enten det er hverdag eller helg. Kun unntak for jule- og påskefrokoster og ferier på hotell. Den består av firkorn, pistasjnøtter, kokosflak, yoghurt naturell og to-tre ulike frukter eller bær. I dag var det blåbær, druer og pasjonsfrukt. ELSKER den frokosten og har faktisk spist den i 20 år nå. Gleder meg likevel hver morgen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hva spiste du til frokost?Jeg spiste to rundstykker med ovnsbakt postei, stekt bacon og masse agurk. Veldig godt.
|
|
|
#14 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva spiste du til frokost?idag 2 brødskiver med hjemmelaget eggesalat og et halv glass eplejuice
|
|
|
|
#15 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hva spiste du til frokost?Vanligvis spiser jeg jågurt naturell med frokostblanding, litt valnøtter og omtrent en kvart banan. Dette blandes og påføres en spiseskje plommesyltetøy oppå. Jeg blir aldri lei. Men akkurat i dag ble det en brødskive med kokossjokoladepålegg og oppå der grovt penøttsmør (helio sin tror jeg). Øverst hadde jeg bananskiver. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva spiste du til frokost?Jeg spiste to lomper med godt fyll: eggerøre, bacon, avokado og tomat.
|
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Sv: Hva spiste du til frokost?Varme rundstykker, roastbeef med remulade og sprøløk, og blåmuggost med honning og valnøtter. Og en stor cappucino. Er det søndag, så er det søndag.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva spiste du til frokost?To skiver brød med kyllingbacon.
|
|
|
#20 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hva spiste du til frokost?To skiver spiralloff med majones, salat, kokt skinke, gulost og rød paprika. Mer brunch enn frokost, men første måltid.
|
![]() |
|
|