|
|
#301 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!I dag ble de hjemmelaget pizza, i morgen blir det lapskaus |
|
|
|
|
#302 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!I dag blir det svinefileet med grillet blomkål og rosenkål med sesam og soya |
|
|
|
|
#303 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Med mindre det kommer en middagslagende engel dalende ned fra himmelen, så blir det frossenpizza her i huset. Bill mrk mat- og kjøkkenlei.
|
|
#304 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Chicken cacciatore med grønn salat og amandinepoteter.
|
|
|
#305 |
|
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!I går hadde me enchiladas og salat. I dag skal me hå heimelaga biff stroganof og potetmos.
|
|
#306 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!I går kjøpte jeg blåskjell, men ingen av oss orket å lage middag. Så de skal til pers i dag.
|
|
#309 |
|
Superaktiv
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Stekt torsk med kokt potet, råkost til oss voksne, revet gulrot til bonusungen, makaroni og remulade. |
|
|
|
|
#310 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Det står en nord-afrikansk lammegryte og putrer i crock-poten nå. La kjøttet til marinering/tining i går kveld, og det luktet utrolig godt allerede da. Siden vi ikke kjører lavkarbo blir det vel en enkel salat og couscous til. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22735
|
|
#312 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Blir pizza i dag også. Hjemmelaget italiensk pizza. Kom over denne fristende pizza-siden i går og må jo bare kjøre pizzabuffet i dag.
|
|
#313 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!I dag blir det pasta med bacon og ostesaus (quatro formaggio). |
|
|
|
|
#314 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Boeuf Bourguignon laget i crock pot (lukter herlig!) og servert med hjemmelaget potetmos. Hjemmelaget snickerssjokolade til dessert.
|
|
#315 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Rester av hjemmelagd pizza.
|
|
#316 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Vi har ikke så ofte rester nei, jeg har blitt god på mengdeberegning med årene. En enkelt kokt potet eller en liten skvett igjen i en gryte må jeg innrømme at blir kastet. Enkelte ting lager jeg med vilje mye av nettopp for å fryse ned til en annen dag, gjerne dager det må gå raskt. Skriver jeg f.eks. pasta bolognese en dag kan det derfor like gjerne være restebolognesesaus fra fryseren som nylaget selv om jeg ikke skriver det spesifikt.
|
|
#317 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!
Vi lager alltid ekstra mye til middag, men bruker det til lunsj dagen etter. Ingen av oss er fan av de typiske norske gørre brødlunsjene, så vi bruker nesten alltid middagsrester til lunsj. Er det ekstra mye rester, spiser jeg det gjerne til kveldsmat også, om jeg vil ha eller er ekstra sulten.
|
|
#318 |
|
kamerat
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!
Vi har sjelden rester, og som regel ikke mer enn at noen kan ta det med seg til lunsj dagen etter. Vi har en grei fornemmelse av hvor mye som kommer til å gå med til middag hver dag, bare.
|
|
#320 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!Svineribbe med grønnsaker, poteter, saus og surkål. |
|
|
![]() |
|
|