Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-13, 00:57   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Da jeg var avdelingssykepleier, prøvde jeg å tilpasse ferien til folk. Det var en helvetes jobb, det er heftig å sørge for 24/7-drift og prøve å oppfylle flest mulige ønsker samtidig. Man har jo ikke krav på tilpasninger i og med at arbeidsgiver har styringsrett på ferie, og mange steder rullerer de uten unntak tre 3-ukersperioder fra 15, juni for å få kabalen til å gå opp. Det er dessuten ofte veldig mange ansatte på slike steder som har barn i barnehage- og skolealder, så det er ikke så mange andre å spille på.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 01:10   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis de har legeerklæring på at de trenger seng på skolen, men selger pølser midt på natten har de lurt en lege for å si det sånn. Det er fullt mulig. Og når skolen krever legeerklæringer for helt logiske tilpasninger på noe som for legen er kul umulig å finne ut av, så er det ikke så rart at det kommer endel dusteerklæringer heller tenker jeg.

Gammel 25-09-13, 01:22   #3
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med seng og pølsesalg på Esso var sjølvsagt eit konstruert eksempel sett saman av elementer frå verkelegheita, bare sånn viss de er bekymra for teieplikta mi. Men eg har vore borti situasjonar som liknar.

Det er enormt mykje unødvendig papirarbeid i skulen. Eg har aldri tenkt at eg som lærar har behov for legeerklæring når ein elev kjem og fortel at ho har vore til samtale på DPS og kjem til å vere borte kvar onsdag klokka 11. Men viss eleven skal få sletta fråveret på vitnemålet, må eg som kontaktlærar få papir på dette, fylle ut eit skjema og sende det vidare til leiinga, som ordner vitnemålet. Desse elevane som har kroniske sjukdommar og behov for tilrettelegging kunne fått mykje igjen for det, viss vi hadde brukt noko av denne tida på dei. (Samtidig ser eg jo som langtidssjuk sjølv at det er eit enormt krav til dokumenting i samfunnet elles og. Eg har komme humpande på krykker og fått spørsmål om eg har dokumentasjon på at eg er funksjonshemma og har behov for å bruke heisen i ein offentleg bygning, og på passkontoret må ein ha legeerklæring viss ein vil be om å sleppe kø, der er det heller ikkje nok med krykker. Fastlegen min himler med augene når eg ber om slike legeerklæringar, men dette gjeld på ingen måte bare skulen).

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 01:23   #4
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Om man ser eleven selge pølser midt på natta, men må ha seng på skolen må det da virkelig være lov å stille spørsmålstegn ved situasjonen?

I slike tilfeller lover eg deg at eg tar det opp, ja.

The glass is refillable.
Gammel 25-09-13, 01:14   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man ser eleven selge pølser midt på natta, men må ha seng på skolen må det da virkelig være lov å stille spørsmålstegn ved situasjonen?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 01:20   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og seniordager kan ikke arbeidsgiver styre.

Gammel 25-09-13, 01:33   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg har skrevet legeerklæring på at det er viktig at barnet får gå på do når hun må på do fordi hun blæretrener pga ustabil blære. Jeg fatter ikke at ikke foreldre kan tas på ordet. Alle vet jo at småskolebarn ikke alltid kan holde seg til neste friminutt?

Gammel 25-09-13, 01:38   #8
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har skrevet legeerklæring på at det er viktig at barnet får gå på do når hun må på do fordi hun blæretrener pga ustabil blære. Jeg fatter ikke at ikke foreldre kan tas på ordet. Alle vet jo at småskolebarn ikke alltid kan holde seg til neste friminutt?

Det er ganske far out, ja!

The glass is refillable.
Gammel 25-09-13, 07:39   #9
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rine...selvsagt tror jeg foreldres holdninger har noe med saken å gjøre. Jeg tror bare ikke at det å kjøre rigid linje på permisjonsreglement er en god løsning for å endre holdninger.
Jeg tror ikke at det øker respekten, heller motsatt.
Når en "lydig" elev får et avslag på søknad om fri til en viktig begivenhet mens de som skulker og lyver på seg sykdom kommer seg gjennom skolen med putesying og lite konsekvens øker det ikke respekten for reglementet.

Jeg fant SINTEF rapporten om holdninger til fravær i skole og arbeidsliv (får ikke til å linke til PDF med phonen) og den var interessant å lese.
Der kom det fram at skulk er et problem og det ble pekt på årsakssammenhenger.

I arbeidslivet er det vanlig å gi permisjon til viktige ting og jeg tror ikke man reduserer for eksempel problem med sykefravær og skulk ved å ikke innvige velferdsperm annet enn ved sorg.

Jeg tror det er viktig fra barna er bittesmå at de ikke skal oppleve at sykdom og vondt er en
måte å slippe ubehageligheter på. Holdning hos foreldre her er kjempeviktig. Jeg har flere ganger opplevd å snakke bort magesmerter og hodepine hos tenåringer som egentlig gruer seg eller er giddalause.

Gammel 25-09-13, 08:32   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var på foreldremøte i går og fikk vite at innstramminger i fraværsreglene skal gjennomføres hos oss også. Spesielt ble det nevnt at langhelger og billige sydenturer var hyppig fraværsgrunn i hele kommunen og at det ikke lenger ble innvilget ferier utenom skoleferiene. Det ble også sagt at de ikke hadde noen sanksjonsmetoder og at det egentlig var opp til oss, men at feriefravær ikke lenger ville bli innvilget av skolen og dermed registeres som ureglementert. Jeg vet ikke helt om det blir like strengt som i Oslo og at bare begravelser innvilges som reglementert fravær.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 25-09-13 kl 09:04.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 09:06   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Ja, kva er eigentleg forsinka søvnfasesyndrom? Det har eg og vore borti i ein liknande situasjon som den Rine beskriv.

Eg har tenkt litt på denne diskusjonen i natt. Nokre av dei endringane som er foreslått er gode forslag, men dei krev ei omorganisering av ein enorm institusjon på systemnivå. I mellomtida må dei einskilde skulane gjere sitt beste for å møte dei problema som er.

Det er eit kjempeprosjekt nå på nasjonalt plan, som heiter NY GIV, som går på å følgje opp elevar som heng etter i basisfag, i overgang mellom u-trinn og vgs. Dette er ei satsing på systemnivå som handler om å forebygge for dei elevane mrd høg risiko. Ei anna satsing er revidering av læreplan for mindre teori på yrkesfag. Det er og gjort i år, det var klart same dag som "ferien" begynte i juni og skulle tre i kraft neste arbeidsdag. Eit tredje område er denne regelverkinnstrammiga i nokre kommunar. Og ein rope høgt om stråmenn, men det er faktisk sydenferiar og langhelger som er skuleeigarane si begrunning her, så akkurat det er ikkje ein stråmann.

Eg skulle ønske foreldre såg på skulen som så viktig at dei kunne forvalte den friheita det er med litt slack. Nå er jo tilfelle at det gårde enormted tid og ressursar for å følgje opp feriefråver utføre feriane, den ordninga vi har, fungerer ikkje. Og i påvente av ein revolusjon på systemnivå må ein kunne ta tak i problem på lokalt plan.

The glass is refillable.
Gammel 25-09-13, 12:22   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ja, kva er eigentleg forsinka søvnfasesyndrom?

Forsinket søvnfasesyndrom er nå kroppen ikke er helt i vater med døgnet. Det er overhodet ikke det samme som å snu døgnet, det er et reelt problem som i stor grad rammer tenåringer og som faktisk kan måles. Bør derfor ikke sammenlignes med ME og andre utelukkelses-diagnoser man ikke vet årsaken til.

http://helse-bergen.no/omoss/avdelin...0mennesker.pdf

Gammel 25-09-13, 08:53   #13
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Han duden med gips på armen eller foten, han som kommer til legen for legeerklæring - den situasjonen kan jeg se for meg, for den har jeg opplevd noen ganger. Det går omtrent sånn:
Gipselev: Jeg kan ikke ha gym, jeg har gipset ankelen.
Gymlærer: Det går fint, du kan gjøre alternative øvelser fram til gipsen er av og du kan trene vanlig igjen.
Gipselev: Må jeg ha gym, med gipset fot?
Gymlærer: Ja, vi tilpasser gymmen til det du kan gjøre.
Gipselev er lite fornøyd, går til kontaktlærer, f.eks. meg.
Gipselev: Jeg må ha gym, men du ser jo at jeg har skadet foten?
Kontaktlærer: Ja, men det er sikkert noe du kan gjøre i gymmen? Har du fått opplegg av gymlærer? Hvis du ikke kan ha gym i det hele tatt, da må du ha legeerklæring. Vi mener at du har restevne som du kan bruke i gymmen.
Gipselev går til legen, og vi vet hva gipselev kommer ut fra legekontoret med.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 09:07   #14
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Darth, du skjemmer deg ut nå, jeg mister totalt respekten for deg og dine argumenter i denne diskusjonen sånn som du holder på med elevutdritingen din.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 09:07   #15
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Han duden med gips på armen eller foten, han som kommer til legen for legeerklæring - den situasjonen kan jeg se for meg, for den har jeg opplevd noen ganger. Det går omtrent sånn:
Gipselev: Jeg kan ikke ha gym, jeg har gipset ankelen.
Gymlærer: Det går fint, du kan gjøre alternative øvelser fram til gipsen er av og du kan trene vanlig igjen.
Gipselev: Må jeg ha gym, med gipset fot?
Gymlærer: Ja, vi tilpasser gymmen til det du kan gjøre.
Gipselev er lite fornøyd, går til kontaktlærer, f.eks. meg.
Gipselev: Jeg må ha gym, men du ser jo at jeg har skadet foten?
Kontaktlærer: Ja, men det er sikkert noe du kan gjøre i gymmen? Har du fått opplegg av gymlærer? Hvis du ikke kan ha gym i det hele tatt, da må du ha legeerklæring. Vi mener at du har restevne som du kan bruke i gymmen.
Gipselev går til legen, og vi vet hva gipselev kommer ut fra legekontoret med.

Og hva er poenget med at jeg nå retter skytset mot legene?
Den første grunnen er at det ble stilt spørsmålstegn ved om skolen ikke foretar seg noe når elevere er mye syke og har stort fravær, og det har jeg da besvart.
Den andre grunnen, og den er mye viktigere, det er at den type argumentasjon - å bare skyte løs på andre for å finne "den store forklaringen" der - det fører lite med seg. Det er mye som skolen har ansvaret for, men foreldre, helsevesen, venner, politikere, ledelse i kommuner og fylkeskommuner, etc. - de tar avgjørelser som betyr noe for skolehverdagen og barna som går der, og det kan ikke lærerne ordne opp i alene.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 09:24   #16
Guava

Guava sin avatar

Standard

Darth.. Står det da i legeerklæringen at duden med gips ikke kan ha gym i det hele tatt og ikke er bevegelig? I så fall tenker jeg at det må være mulig for skolen å stille spørsmålstegn med legeerklæringen. I SINTEF-rapporten stod det noe om potensiale i bruk av skolehelsetjenesten. Kan det være noen å spille på i den sammenheng?
Jeg tenker at legeerklæring ikke er å betrakte som et absolutt, som ikke kan diskuteres eller stilles spørsmål ved.

Jeg har også hatt foreldre som har kommet med liste av begrensninger i forhold til hva ungene kan delta på begrunnet i diagnose og legeutsagn. Utgangspunktet er gjerne at det ønskes fritak fra hele aktiviteten hvor alternativet er å sitte og se på.
Da hender det at det trass alle diagnoser er ok å spørre hva ungdommen faktisk kan. "Jeg ser at Per deltar i lek og moro i pausene. Kan dere gi meg en oversikt over hva han kan utføre av aktivitet." Det er ofte mer relevant enn hva Per ikke kan.

Kan man be elever om å få legen til å beskrive hva eleven har mulighet til i en erklæring tro? Jeg synes det blir veldig feil om leger alene skal vurdere om elever som er friske nok til å være på skolen kan delta i aktiviteter.
Legen har gjerne lite oversikt over den enkeltes skolehverdag, lærers mulighet til å finne alternativt opplegg og tilrettelegging.
Hvordan kan en lege uttale at elev X med brudd i ankel overhodet ikke kan ha gym?
Legen kan si noe om ankelen og hva som ikke skal belastes.

Jeg blir ofte matt av voksne og ungdommer som tolker legeerklæringer og ting leger sier som "jeg får ikke lov av legen". Jeg tror ikke leger egentlig sier så mye om hva folk får liv til og ikke. Mitt inntrykk er at leger kommer med anbefalinger relatert til tilstand, men at folk lett kan slutte å bruke huet og tolke det som "lov/ikke lov".

"Legeerklæringen sier at du ikke kan ha gym. Hva tenker du? Hvilke deler av kroppen går det bra å bevege?"

Mange vil nok si at det er feil å legge seg opp i andres sykdom. Det er det, men det er lov å fokusere ganske sterkt på det ved en person som ikke er sykt og på muligheter for tilrettelegging.

Gammel 25-09-13, 09:52   #17
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil bare minne om at det er ikke "Skolen" som endrer permisjonsreglementet. Dette behandles politisk i de aller fleste tilfeller, og mange steder er det også initiert politisk. Det betyr at det er lokalpolitikerne dine (foreløpig) som er rette instans for å komme med innspill og ønsker om skoleårets organisering og tolkning av opplæringslovas permisjonsreglement. Ta saken gjennom FAU, snakk med dine kommunestyrerepresentanter og sett saken på kartet før lokalvalget. Forhåpentligvis blir det etter hvert løftet på nasjonalt nivå, og vi får en felles tolkning. Men inntil videre er ikke skolelederne (eller lærerne!) rette instans for å endre dette, de får gjort fint lite annet enn å evt. la være å håndheve det politikerne har bestemt.

Gammel 25-09-13, 09:39   #18
Guava

Guava sin avatar

Standard

Apan... Jeg tolker deg som enten veldig arrogant eller uvitende når du lettvint hevder at man bare kan foreta grep i slutte i jobb. For en del er alternativet flytting (noe som definitivt ikke alltid er en god løsning for en presset familie) og det å få inntekt fra nav. Sistnevnte mener jeg ikke skal være en måte å fikse sånt med.
Nyetablerte i dag har ofte låneutgifter som gjør at det å redusere stilling ikke bare kan gjøres enkelt. Mange i vår alder har nytt godt av prisstigning, noe unge familier nå betaler en høy pris for.

Jeg ønsker for øvrig virkelig ikke at Esme og Katta med sin kompetanse skal ta seg deltidsjobb på Best fordi de ikke klarer å få jobb og barn til å gå opp. Jeg tenker at det da er viktig å kunne se på strukturer og få inn samfunnsperspektivet.

Gammel 25-09-13, 09:42   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Apan... Jeg tolker deg som enten veldig arrogant eller uvitende når du lettvint hevder at man bare kan foreta grep i slutte i jobb.

Jeg har ikke sagt at noe er lettvint, men jeg mener alvorlig at man selv, ikke staten, har ansvar for at hverdagen skal gå opp.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 09:58   #20
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har ikke sagt at noe er lettvint, men jeg mener alvorlig at man selv, ikke staten, har ansvar for at hverdagen skal gå opp.

Ja bevares, men det er veldig berettiget å samtidig jobbe for at for eksempel skolen kan bevege seg i takt med samfunnet for øvrig. Samfunnet (og de som sørger for nok penger inn i systemet for å finansiere skole) trenger at kompetente mennesker jobber med det de er kvalifisert for.

Når da en systemendring kommer (som rigid permisjonsreglement) er det ikke noe som man bare trenger å si takk og amen til. Det er også noe man kan påvirke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.