|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#302 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Blomstershopping på nett?
|
|
|
|
#304 |
|
Epikur
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Fine blomster, Salt!
|
|
|
#305 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Vi er så heldige at vi har en vgs med jordbrukslinjer i nærheten, så vi har god tilgang til relativt billige sommerblomster. Jeg har byttet ut pelargoniene i år, de er alltid på de fineste når vi drar på ferie, og så må jeg plukke dem helt ned når vi kommer hjem. |
|
|
|
|
|
#306 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Vi kjøpte en rips- og en blåbærbusk i går, men så fikk vi høre at en ikke kan ha bare en blåbærbusk, men at en må ha to, fordi de krysspollinerer eller noe? Stemmer det?
|
|
|
|
#307 |
|
Epikur
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?
De kommer i små plastposer med litt tørr torv. De er barrotsplanter, så du må bare få plantet dem med en gang, enten i potter eller ute.
|
|
|
#308 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Rakk å gjødsle halve plenen i dag, før regnet, men har som vanlig vært for raus med gjødselet og gikk tom.
|
|
|
#309 |
|
Dårlig husmor
|
Det stemmer. Og gjett om jeg har ertet mannen, naturfagslæreren, for at han ikke visste det. Vi har nå to. Og de bærer godt. |
|
|
|
|
|
#310 |
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg kan ikke biologien, men vi har bare en ensom ripsbusk og får rips hvert eneste år. |
|
|
|
|
|
#312 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Det er vel få ripsbusker som er enslige rundt i Norges land, dvs ute av flygeavstand fra andre ripsbusker.
|
|
|
#314 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har vært vill og gal og sådd to sorter reddik, ruccula, gulrøtter, spinat, persille og koriander. Til mitt forsvar er jorda i pallekarmene mye varmere enn jorda på bakkenivå, og alt er dekket til med fiberduk. |
|
|
|
|
|
#315 |
|
Har bakt søte kaker
|
Pøh, er vel ikke komisk å gå for en enkelt farge eller to vel.
|
|
|
#316 |
|
Søt og rar
|
|
|
|
#317 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Det gjorde jeg for en uke siden :vill og gal:, og det har begynt å spire.
|
|
|
#318 |
|
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Handymannen min har laga to store blomsterkasser til meg i dag. Jada, meininga var at eg skulle laga dei, men han var nesten ferdig med den første då eg kom heim frå gartneriet.
|
|
|
#319 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har vært ute og plukket to snegler. |
|
|
|
|
|
#320 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg driver virkelig med ting jeg ikke kan. Fikk god hjelp på Plantebørsen (må jo bare like det navnet, og pluss for at de både har lekeplass OG karpedam), og har planta i hele dag!
|
![]() |
|
|