|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En enslig mor som sliter med økonomien
Ja. Huslånet var jo bare på noe over 9000, så de sitter igjen med mye penger til andre ting, mer enn mange andre tror jeg.
|
|
|
#2 |
|
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For meg (oss) er dette ganske mye penger.
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienEn hver inntekt finner sin utgift pleier jeg å si. Hadde jeg tjent f.eks. 200 000 mer enn i dag så hadde jeg kanskje skaffet meg en nyere bil, reist på en ekstra ferietur eller noe sånt.
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienDet er jo en god inntekt, men "vasser i penger, så vi merker knapt om jentungen får 13 000 i måneden" er det jo ikke.
|
|
|
#5 |
|
|
Det kommer selvfølgelig da også an på hvor mange og hvor store faste utgifter de har. Er hus og bil nedbetalt, lissom? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Som sagt, det var enten 39000 eller 36000 eller noe i den duren etter at faste utgifter var betalt hvis jeg oppfattet riktig |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienDet verste synes jeg vel egentlig at hun åpenbart ikke hadde noen formening eller forståelse av hvor mye penger hun egentlig fikk. Hun trodde liksom hun fikk 800,- hun, og hadde liksom ikke helt oversikten over alt dette ekstra som regnet ned over henne i måneden. (noe hun heller ikke hadde behøvd å ha, virket det som) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Det var det jeg tenkte også. "Bra mye" er liksom veldig godt over gjennomsnittet i mine øyne, selv om jeg hadde svimlet av lykke om jeg hadde hatt utbetalt 59.000,-
|
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Nei, det var vel i grunnen der jeg var også.
|
|
|
#10 |
|
Off the map.
|
Jeg er helt enig i det. Jeg vilnkalle det en _grei_ inntekt, men på ingen måte en inntekt som gjør en i stand til å sløse sånn med pengene som tenåringen gjorde.
|
|
|
#11 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienSløse kan man ikke, men med riktig disponering ( og å gi en femtenåring utstyr, penger, ditt og datt for 13000 er ikke det) så bør man ha rimelig god råd, og klare seg økonomisk. Ikke måtte spare for å ha til et par sko. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienDen mye omtalte Helstrøm-episoden går i reprise på TV3 nå.
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg synes den episoden der var litt småkomisk. Du hadde på den ene siden denne jenta som åpenbart ikke så hvor mye hun faktisk fikk. Og da hun styrte, og det greide hun jo veldig bra egentlig, så var moren helt lik. Krangla på utdelt beløp og "trengte" endel penger for å kjøpe dill og dall til huset og annet hun hadde lyst på.
|
|
|
#16 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Det Hattifnatten sa Sist redigert av Charlie : 18-11-11 kl 18:36. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienTrist at folk forhåndsdømmer og slenger ut påstander som i dette kommentarfeltet. "Hvorfor satte du så mange som tre barn til verden?", hva i alle dager?? Kanskje personen levde et idyllisk flott liv med hus, mann, barn, jobb før. Ikke alle har valgt å bli alenemødre. Man vet ikke hva livet byr på i fremtiden, og det er SLETTES ikke sikker man får godt lønna jobb av lang utdanning. Det vet jeg selv. Og det er selvfølgelig ikke bare enslige mødre som sliter med økonomien.
|
|
|
#18 |
|
L.F.C. supporter
|
Dette er jeg helt enig i.
|
|
|
|
#19 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det er akkurat det. Men jeg tenker jo idag (selv om jeg har mann), at jeg har nok med de to barna jeg har. Særlig med tanke på at jeg har et lavlønnet yrke (barnehage) og at jeg vil kunne hjelpe barna mine økonomisk i deres oppvekst. Får jeg et barn til, så må godene deles, og da ville det blitt en del mindre per barn. SÅ jeg tenker fremover. Og det tipper jeg at de fleste andre også gjør. Utsagn som sier imot, må komme fra enten barnløse/unge/uvitende eller folk som blir forsørget av sine foreldre med uttømmelig konto....
|
|
|
#20 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Legg til at man får beskjed om at man bare tenker på pensjonspoengene og ikke på barna hvis barna er lenge i barnehagen så er det umulig å jobbe 100 % i en hvilken som helst stilling.
|
![]() |
| Emneord |
| enslig mor, fattig, hellstrøm |
|
|