Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-12, 14:03   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

http://blogg.orjas.no/dod-som-en-sild/

Håper det stemmer.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 14:22   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Også spør jeg meg igjen og igjen, hvordan kan kona hans være vitne til all denne kontakten osv, uten å reagere på det?

Jeg husker det berømte intervjuet på hytta i påsken. Det var noe kona sa som jeg la merke til, men jeg husker ikke hva. Det gikk på om hun trodde ham og lignende. Hun svarte med tomt blikk noe sånt som at "Jeg har jo ikke noe annet valg?" eller lignende. Jeg husker iallefall at jeg tolket det dithen at den andre valgmuligheten var for vond og forholde seg til.

At en kone står ved hans side etter det han faktisk har innrømt, burde være en gåte. Med dessverre er jeg ikke overrasket. Jeg har dessverre erfaringer fra situasjoner hvor koner ser at overgrep overfor døtre skjer, fengselsstraff gjennomføres, og man fortsatt står ved mannens side. Uten sammenligning til denne saken, forsåvidt.

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Det er faktisk helt vanlig at pedofile føler at barnet er med på dette. Sågar at de føler seg forført og at barnet er i den ledende posisjonen.

Ja, dette er vanlig. Jeg vet ikke om Øygard vil defineres som pedofil selv om han blir dømt, men jeg vet om pedofile og overgripere som argumenterer med at barnet har tatt initiativ, og at barnet så gjerne ville det. Og i enkelte situasjoner stemmer nok også dette, uten at det gjør noen forskjell ifht. hvor alvorlig det er. Denne biten er nok kilde til skam for mange som har opplevd overgrep. Det at barn også selv kan ha tatt initiativ (for å få det ferdiggjort , for å skåne andre, eller fordi man synes det har vært godt) tror jeg for mange er svært skamfullt. Jeg skjønner jo at det det kan oppleves slik, men det burde ikke være det. Et barn har ikke en flik av ansvar i en slik situasjon.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ikke lest NOE som svekker jentas troverdighet i dag. Hans, derimot!! :kvalm:

Jeg tror media hang seg opp i noe som svekket jentas troverdighet helt fra starten av (tidligere historier rundt jenta), og at dette også gjorde at media og AP tok parti. Det har jo vært antydet rundt dette i lang tid, også her på FP har jeg sett at man har tatt Øygards parti på grunn av denne informasjonen - men den har først blitt gjengitt i media for få dager siden av det jeg har lest. Jeg vil tro at det er en del som rødmer skamfullt nå. Og jeg har ikke lyst til å gjengi informasjonen. Jeg ser den ikke som relevant, og i den grad informasjonen er relevant - så lurer jeg på om den også kan tolkes til å støtte jentas sak.

Gammel 12-10-12, 14:04   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Lippestads klient erkjente de faktiske forhold, det gjør ikke Øygard. Hun må jo prosedere på frifinnelse? Jeg er glad hun gjør det hun kan og skal som advokat, ingen er tjent med at denne saken skal opp igjen på grunn av feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 14:07   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Tilbake til Øygard: Uansett hva dommen blir i denne saken er løpet kjørt for Rune Øygards karriere og videre liv som politiker. Det er ikke sikkert at vi noen gang får sannheten om de angivelige samleiene. Men vi har fått vite mer enn nok om hva slags alminnelig moral han har.
Rune Øygard har hatt nettsex med en jente som for det første var for ung og for det andre hadde Øygard som en viktig omsorgsperson i livet sitt. Han kan ikke ha noen tillitsverv etter dette.

Fra annemedes link. Amen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 14:07   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ser poenget med et forsvar og at hun skal sloss for klienten sin.
Jeg syns det er stor forskjell på å si at slik tone med et barn er i orden og å si for eksempel at slik tone med et barn ikke er straffbart.

Gammel 12-10-12, 14:09   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg ser poenget med et forsvar og at hun skal sloss for klienten sin.
Jeg syns det er stor forskjell på å si at slik tone med et barn er i orden og å si for eksempel at slik tone med et barn ikke er straffbart.

Nja, men med helikopterlegens dom i mente, så er det vel ikke helt u-straffbart å be en ung pike/gutt om å kle seg naken på web-kamera?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 14:17   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Nja, men med helikopterlegens dom i mente, så er det vel ikke helt u-straffbart å be en ung pike/gutt om å kle seg naken på web-kamera?

Nei, det er det jeg håper på jeg også.
En dom med full oppreisning til jenta og at retten fester lit til forklaringen hennes, erstatning og en eller annen dom for ett eller annet av det som holder juridisk mål til ham.

Og panneklask til kona hans for å være helt håpløs.

Gammel 12-10-12, 14:09   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående skyldspørsmålet: Dette må da ha ødelagt hans troverdighet fullstendig?? Hvordan kan han bli trodd på noe av det han sier herfra og ut, når det er DETTE som ligger bak det han tidligere tåredryppende har beskrevet som et normalt og "faderlig" forhold??

Gammel 12-10-12, 14:10   #9
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Angående skyldspørsmålet: Dette må da ha ødelagt hans troverdighet fullstendig?? Hvordan kan han bli trodd på noe av det han sier herfra og ut, når det er DETTE som ligger bak det han tidligere tåredryppende har beskrevet som et normalt og "faderlig" forhold??

Jeg håper inderlig at det gjør at han mister troverdighet, men hva vil det gjøre med hans stilling i Vågå?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 14:17   #10
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg er fryktelig spent på hva støttespillerne hans i Vågå sier nå, inkludert hans kone.

bønna er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 14:18   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg håper inderlig at det gjør at han mister troverdighet, men hva vil det gjøre med hans stilling i Vågå?

Såvidt jeg forstår så gjengir ikke avisene mye av det som har sagt, men det er nok folk fra Vågå til stede til at "alle" vil få vite det. Og da MÅ de da syns han er en ekkel gammel gris, alle sammen??

Gammel 12-10-12, 14:22   #12
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Såvidt jeg forstår så gjengir ikke avisene mye av det som har sagt, men det er nok folk fra Vågå til stede til at "alle" vil få vite det. Og da MÅ de da syns han er en ekkel gammel gris, alle sammen??

Det finns nok de i bygda som har en forklaring på dette også skal du se. Hun har sikkert bydd seg frem må vite, og vært voksen for alderen, osv. Og er man egentlig et barn som 13 åring? 14 åring? Ja, du skal se listen med forklaringer blir lang og vond. Hun er tøff denne jenta, som står i det. For jeg er sikker på at det har vært beintøft, og jeg er ikke like sikker på at den lokale fordømmelsen er over med en rettsak.

emm er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 14:28   #13
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det finns nok de i bygda som har en forklaring på dette også skal du se. Hun har sikkert bydd seg frem må vite, og vært voksen for alderen, osv. Og er man egentlig et barn som 13 åring? 14 åring? Ja, du skal se listen med forklaringer blir lang og vond. Hun er tøff denne jenta, som står i det. For jeg er sikker på at det har vært beintøft, og jeg er ikke like sikker på at den lokale fordømmelsen er over med en rettsak.

Eg er redd du har rett

Gammel 12-10-12, 14:29   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg tror som emm. Det er nok selvfølgelig mange som kanskje får seg en liten oppvekker nå, men kjenner jeg bygdedyret rett er det nok også i stor grad jenta som har lagt opp til dette og fristet ham, vil jeg tro.

Jeg blir så kvalm av denne saken. Og så imponert over en vanvittig tøff ungjente.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 21:46   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så ordføreren som har vært så indignert over jentas urettmessige beskyldninger. "Som en roman", har han vel sagt.

Forklaringene hans begynner ihvertfall å ligne en skikkelig dårlig roman. Som denne, midt i grisepraten:

Jenta på sin side skriver at «Ingen vil tro hva vi har gjort sammen...», men Øygard hevder dette henviser til at hun var med ham på en utdeling av Kongens fortjenestemedalje.

Sikkert.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 14:16   #16
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurte også på det, Polyanna. Jeg lurte på hvorfor han nektet på alt, men innrøme sex- prat. Men så ser jeg jo at de har utskrift fra chat, så da skjønner jeg det jo.

Gammel 12-10-12, 14:19   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det blir ikke vanskelig å bevise at han er en dust. Men det er ikke det samme som å bevise at han har begått overgrep.
Det er ikke mer enn en eneste troverdig forklaring på løgnene hans så er han jo back on track igjen i forhold til retten.

I forhold til bygda si - det blir spennende.

Gammel 12-10-12, 14:21   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Nei, det beviser ikke noe, men når det er ord mot ord så vil det lande på troverdighet. Og jeg mener at hans troverdighet nå er veldig svekket, når han til de grader har fordreid hva dette forholdet har handlet om.

Gammel 12-10-12, 14:27   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Irma: Kan du ikke gjengi den, er du snill, hvis den likevel er offentlig? Det vil hjelpe meg å få konteksten rundt mediekjøret og ryktesmøringen på plass.

Gammel 12-10-12, 14:38   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Irma: Kan du ikke gjengi den, er du snill, hvis den likevel er offentlig? Det vil hjelpe meg å få konteksten rundt mediekjøret og ryktesmøringen på plass.

Herremin, så vanskelig dette var, da. Det sitter langt inne å legge ut lenkene til mediene som har skrevet om dette, og jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg kan si så mye som at det dreier seg om to tidligere læreres vitnemål, det kommer sikkert til å tas opp igjen av media når disse vitner. You do the math.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.