|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakehttp://blogg.orjas.no/dod-som-en-sild/ |
|
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Jeg husker det berømte intervjuet på hytta i påsken. Det var noe kona sa som jeg la merke til, men jeg husker ikke hva. Det gikk på om hun trodde ham og lignende. Hun svarte med tomt blikk noe sånt som at "Jeg har jo ikke noe annet valg?" eller lignende. Jeg husker iallefall at jeg tolket det dithen at den andre valgmuligheten var for vond og forholde seg til.
Ja, dette er vanlig. Jeg vet ikke om Øygard vil defineres som pedofil selv om han blir dømt, men jeg vet om pedofile og overgripere som argumenterer med at barnet har tatt initiativ, og at barnet så gjerne ville det. Og i enkelte situasjoner stemmer nok også dette, uten at det gjør noen forskjell ifht. hvor alvorlig det er. Denne biten er nok kilde til skam for mange som har opplevd overgrep. Det at barn også selv kan ha tatt initiativ (for å få det ferdiggjort , for å skåne andre, eller fordi man synes det har vært godt) tror jeg for mange er svært skamfullt. Jeg skjønner jo at det det kan oppleves slik, men det burde ikke være det. Et barn har ikke en flik av ansvar i en slik situasjon.
Jeg tror media hang seg opp i noe som svekket jentas troverdighet helt fra starten av (tidligere historier rundt jenta), og at dette også gjorde at media og AP tok parti. Det har jo vært antydet rundt dette i lang tid, også her på FP har jeg sett at man har tatt Øygards parti på grunn av denne informasjonen - men den har først blitt gjengitt i media for få dager siden av det jeg har lest. Jeg vil tro at det er en del som rødmer skamfullt nå. Og jeg har ikke lyst til å gjengi informasjonen. Jeg ser den ikke som relevant, og i den grad informasjonen er relevant - så lurer jeg på om den også kan tolkes til å støtte jentas sak.
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMen Lippestads klient erkjente de faktiske forhold, det gjør ikke Øygard. Hun må jo prosedere på frifinnelse? Jeg er glad hun gjør det hun kan og skal som advokat, ingen er tjent med at denne saken skal opp igjen på grunn av feil.
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Fra annemedes link. Amen.
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg ser poenget med et forsvar og at hun skal sloss for klienten sin. |
|
|
#6 |
|
Ser lyst på livet
|
Nja, men med helikopterlegens dom i mente, så er det vel ikke helt u-straffbart å be en ung pike/gutt om å kle seg naken på web-kamera? |
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Nei, det er det jeg håper på jeg også. |
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAngående skyldspørsmålet: Dette må da ha ødelagt hans troverdighet fullstendig?? Hvordan kan han bli trodd på noe av det han sier herfra og ut, når det er DETTE som ligger bak det han tidligere tåredryppende har beskrevet som et normalt og "faderlig" forhold??
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg håper inderlig at det gjør at han mister troverdighet, men hva vil det gjøre med hans stilling i Vågå? |
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Såvidt jeg forstår så gjengir ikke avisene mye av det som har sagt, men det er nok folk fra Vågå til stede til at "alle" vil få vite det. Og da MÅ de da syns han er en ekkel gammel gris, alle sammen??
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det finns nok de i bygda som har en forklaring på dette også skal du se. Hun har sikkert bydd seg frem må vite, og vært voksen for alderen, osv. |
|
|
|
|
#13 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Eg er redd du har rett
|
|
#14 |
|
|
Tja, jeg tror som emm. Det er nok selvfølgelig mange som kanskje får seg en liten oppvekker nå, men kjenner jeg bygdedyret rett er det nok også i stor grad jenta som har lagt opp til dette og fristet ham, vil jeg tro. |
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeOg så ordføreren som har vært så indignert over jentas urettmessige beskyldninger. "Som en roman", har han vel sagt. |
|
|
|
|
#16 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg lurte også på det, Polyanna. Jeg lurte på hvorfor han nektet på alt, men innrøme sex- prat. Men så ser jeg jo at de har utskrift fra chat, så da skjønner jeg det jo.
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Det blir ikke vanskelig å bevise at han er en dust. Men det er ikke det samme som å bevise at han har begått overgrep. |
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeNei, det beviser ikke noe, men når det er ord mot ord så vil det lande på troverdighet. Og jeg mener at hans troverdighet nå er veldig svekket, når han til de grader har fordreid hva dette forholdet har handlet om.
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeIrma: Kan du ikke gjengi den, er du snill, hvis den likevel er offentlig? Det vil hjelpe meg å få konteksten rundt mediekjøret og ryktesmøringen på plass.
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Herremin, så vanskelig dette var, da. Det sitter langt inne å legge ut lenkene til mediene som har skrevet om dette, og jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg kan si så mye som at det dreier seg om to tidligere læreres vitnemål, det kommer sikkert til å tas opp igjen av media når disse vitner. You do the math.
![]() |
|
|