Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaketråden med tvist

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-11, 11:42   #301
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Et av de beste minnene fra min barndom var vaflene som mormor hadde stekt klar til vi kom kjørende inn på tunet hos henne etter noen timer i bil. Varme, gode vafler med smør og sukker på. Stekt i vaffeljern over gammeldags vedfyrt komfyr. Ååååh!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 11:43   #302
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tenk så koselig! Første gang de møtes etter ferien og så lager mammaen til kompisen vafler til dem! Det er egentlig noe av det hyggeligste jeg gjør også hvis jeg har tid og overskudd, steke opp en ladning vafler til ungene som er på besøk. Det blir jo ikke så mye på hver, men det er veldig hyggelig likevel. Og klart, vafler er kosemat. Ingen tvil om det. Men julaften?

Ikke sant. Jeg for min del er litt lei meg for at jeg ikke har hatt tid til å steke vafler til ungene så ofte som jeg vil denne våren og sommeren. Jeg synes det er kjempefint å sette vaffeljernet ute, også kan ungene komme løpende når hver plate er klar og dele den mellom seg. Da føler jeg meg virkelig som GodMor.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 11:43   #303
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Et av de beste minnene fra min barndom var vaflene som mormor hadde stekt klar til vi kom kjørende inn på tunet hos henne etter noen timer i bil. Varme, gode vafler med smør og sukker på. Stekt i vaffeljern over gammeldags vedfyrt komfyr. Ååååh!

De beste vaflene jeg har spist er de bestefaren min hadde laget. I firkantet vaffeljern. Synd han har sluttet med det

Gammel 29-07-11, 11:45   #304
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Firkanta vafler er av en eller annen grunn litt ekstra gode ja. Og besteforeldrevafler er de beste. Selv om bestemor har så mye sukker i sine at de egentlig er altfor søte.

Gammel 29-07-11, 11:46   #305
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Firkanta vafler er av en eller annen grunn litt ekstra gode ja. Og besteforeldrevafler er de beste. Selv om bestemor har så mye sukker i sine at de egentlig er altfor søte.

Ja, hva er det egentlig med firkanta vafler?

Gammel 29-07-11, 11:47   #306
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nei, nei. Firkantvafler er ikke i nærheten av så gode som runde vafler med fem hjerter pr. plate. :tsktsk:

Gammel 29-07-11, 11:48   #307
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, nei, nei. Firkantvafler er ikke i nærheten av så gode som runde vafler med fem hjerter pr. plate. :tsktsk:

Joho, de er veldig gode, verdens beste, iallefall når bestefaren min lagde dem

Gammel 29-07-11, 11:48   #308
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Firkanta vafler er enklere å brette sammen. Men jeg foretrekker nå fem-hjerter-jern jeg, da. Jeg har av en eller annen grunn fått det for meg at da blir vaflene mer sprø?

Gammel 29-07-11, 11:48   #309
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ja, hva er det egentlig med firkanta vafler?

Jeg tror det kalles minner. Og så er det noe vakkert med at de kan brettes akkurat midt på. Symmetri kalles den biten.

Gammel 29-07-11, 11:49   #310
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Nå fikk jeg lyst på vafler!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 11:53   #311
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner meg som GodMorTM når jeg steker vafler på terassen en sommerformiddag. På hytta er det til og med kun en Toropose!

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 11:57   #312
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

That's it, jeg kjøper vaffeljern!

Gammel 29-07-11, 12:06   #313
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det helt sprøtt å ta med seg vaffeljern på campingtur? Vurderer etter denne tråden seriøst å ta med. Jeg har plass til det, og ungene kommer til å bli ville av begeistring (og kommer til å synes mamma er "god-sprø". )

Gammel 29-07-11, 12:07   #314
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Ta det med! Lag vafler til unger du ikke kjenner! Irriter kjernesunne foreldre overalt!

Gammel 29-07-11, 12:08   #315
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Er det helt sprøtt å ta med seg vaffeljern på campingtur? Vurderer etter denne tråden seriøst å ta med. Jeg har plass til det, og ungene kommer til å bli ville av begeistring (og kommer til å synes mamma er "god-sprø". )

Ta med vaffeljern!

Fyll vaffelrøre på melkekartonger hvor du har åpnet toppen, og stift deretter sammen toppen. Sett i en plastpose for sikkerhets skyld. Så er det bare å helle rett fra melkekartongen og opp i jernet. Nam!

Gammel 29-07-11, 12:15   #316
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så forunderlig at en så liten, ubetydelig handling som å lage vafler en feriedag kan utløse slik misnøye. Jeg har faktisk ikke reagert på kostholdet til noen av hiawatas venner. Det har aldri falt meg inn å fundere på om kyllingnuggetsene er hjemmelaget eller ikke, eller om andre lurer på om de jeg lager egentlig er innkjøpt fra frysedisken i Svinesund. Jeg syns til og med det var hyggelig at den ene moren tok med sønnen min på McDonalds, selv om jeg ikke er begeistret for maten derfra selv.

Det hadde ikke falt meg inn at noen skulle syte over meg på nett og Tenkt Sitt hvis jeg tilbød vafler til lunsj en varm sommerdag.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 12:15   #317
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mannen vurderte frokostvafler nå, men siden jeg hadde drukket opp mesteparten av melka (med oboy) i går, så foreslo han toast i stedet. Av loff.

Godt vi ikke får barn av kjernesunne foreldre på besøk.

Gammel 29-07-11, 12:26   #318
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Ta med vaffeljern!

Fyll vaffelrøre på melkekartonger hvor du har åpnet toppen, og stift deretter sammen toppen. Sett i en plastpose for sikkerhets skyld. Så er det bare å helle rett fra melkekartongen og opp i jernet. Nam!

Eller enda enklere: bruk 1,5-liters brusflasker. De holder tett når korken er skrudd igjen, og er like enkle å helle fra.

Gammel 29-07-11, 12:34   #319
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Eller enda enklere: bruk 1,5-liters brusflasker. De holder tett når korken er skrudd igjen, og er like enkle å helle fra.

... sånn bortsett fra at det er ganske så dritt å få vaffelrøra ned i de flaskene.

Gammel 29-07-11, 12:41   #320
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

... sånn bortsett fra at det er ganske så dritt å få vaffelrøra ned i de flaskene.

Man bør ha en trakt, ja. Og kanskje ikke den aller tykkeste røra heller.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.