Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan man oppfatter folk på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 13:46   #301
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

1) Jeg har kjørt gjennom Kongsvinger én gang i hele mitt liv.
2) Jeg har hørt kje, kjett og gossin mange ganger.

Av 1) og 2) trekker jeg konklusjonen at det ikke er typiske Kongsvinger uttrykk.

Dette er uttrykk som brukes mye i det indre østlandsområdet.

Jada, jeg VET det da!! Men det er like fullt veldig vanlige uttrykk i Kongsvinger med omegn... og nevnte det ettersom Jessica bor der, og jeg kommer derfra.

De sier kje,kjett og gossin både histen og pisten faktisk.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 13:50   #302
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jada, jeg VET det da!! Men det er like fullt veldig vanlige uttrykk i Kongsvinger med omegn... og nevnte det ettersom Jessica bor der, og jeg kommer derfra.

De sier kje,kjett og gossin både histen og pisten faktisk.


Jeg trodde du skulle kommentere hullet i logikken min. For å kunne trekke konklusjonen måtte jeg også tatt med at jeg ikke kjenner noen fra Kongsvinger området. (som forøvrig er sant, så jeg kunne tatt det med).

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 13:50   #303
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Jeg sitter gjerne og sier "faen for en fitte" inni hodet mitt. Jeg tror ikke det har kommet ut ennå, men jeg hadde nå ikke hatt problemer med det. :vulgær:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:02   #304
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

........................

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:05   #305
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg trodde du skulle kommentere hullet i logikken min. For å kunne trekke konklusjonen måtte jeg også tatt med at jeg ikke kjenner noen fra Kongsvinger området. (som forøvrig er sant, så jeg kunne tatt det med).


Neida, bryr meg hverken om logikken eller konklusjonen din jeg, men konstaterer at du ennå ikke har oversatt kje, kjett og gossin

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:07   #306
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg sitter gjerne og sier "faen for en fitte" inni hodet mitt.

Det skal du få meg til å tro.

Jeg synes alle kvinner burde holde seg for gode til å bruke fitte som skjellsord.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:08   #307
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Neida, bryr meg hverken om logikken eller konklusjonen din jeg, men konstaterer at du ennå ikke har oversatt kje, kjett og gossin

kje = sliten
kjett = kjedelig
gossin = søt (eller liknende)

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:12   #308
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

kje = sliten
kjett = kjedelig
gossin = søt (eller liknende)

Tja, nesten full score det, Kanne!
Selv om KJE mer betyr at man er gått lei(På Kongsvinger vel og merke)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:14   #309
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Tja, nesten full score det, Kanne!
Selv om KJE mer betyr at man er gått lei(På Kongsvinger vel og merke)


Ja, det var i den betydning jeg mente sliten også. Kanskje ikke det beste ordet å "oversette" med.

Men heter det virkelig PÅ Kongsvinger? Jeg ville sagt I.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:14   #310
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg synes alle kvinner burde holde seg for gode til å bruke fitte som skjellsord.

Enig i det. Reagerer selv når jeg hører damer bruker det ordet på den måten.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:19   #311
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Enig i det. Reagerer selv når jeg hører damer bruker det ordet på den måten.

Jeg er veldig enig. Det kunne ikke ramlet meg inn å kalle noen eller noe det.

Jeg liker forøvrig ikke at menn bruker kukk som skjellsord heller, men det er mer vanlig. Hvorfor er det mer greit at menn kaller opp hverandre ved å bruke stygge navn på sine kjønnsorganer enn at kvinner gjør det?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:33   #312
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg liker forøvrig ikke at menn bruker kukk som skjellsord heller, men det er mer vanlig. Hvorfor er det mer greit at menn kaller opp hverandre ved å bruke stygge navn på sine kjønnsorganer enn at kvinner gjør det?

Jeg synes ikke noe særlig om det heller. Kan bruke fitte som banneord i betydningen faen, men bruker verken kvinnelige eller mannlige kjønnsorganer til å beskrive personer. Men jeg vet om mange som gjør det...

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:37   #313
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Jeg synes ikke noe særlig om det heller. Kan bruke fitte som banneord i betydningen faen, men bruker verken kvinnelige eller mannlige kjønnsorganer til å beskrive personer. Men jeg vet om mange som gjør det...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:40   #314
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Jeg synes ikke noe særlig om det heller. Kan bruke fitte som banneord i betydningen faen, men bruker verken kvinnelige eller mannlige kjønnsorganer til å beskrive personer. Men jeg vet om mange som gjør det...




Ikke pent Ryli, ikke pent.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:40   #315
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.139
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Kan man ikke bare si rævhål, da?
Det dekker jo begge kjønn...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:42   #316
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Kan man ikke bare si rævhål, da?
Det dekker jo begge kjønn...

Rævhål får liksom ein ekstra schwung om ein seier det med Bergens-dialekt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:43   #317
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.139
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Rævhål får liksom ein ekstra schwung om ein seier det med Bergens-dialekt.

Med litt sånn lang skarre-r: rrrrrrrrææævhål!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:52   #318
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.223
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Rævhål får liksom ein ekstra schwung om ein seier det med Bergens-dialekt.

Det minner meg om et dikt av Stig Holmås jeg leste for mange år siden; det er mulig jeg ikke husker det helt ordrett, men det var omtrent slik:

men en gang skal jeg komme tilbake til Bergen
med en Colt '45 i den ene hånden
jeg skal smile mens jeg peker på dem og sier
du er et rævhøl og
du er et rævhøl og
du og
du og
du

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:58   #319
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.139
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det minner meg om et dikt av Stig Holmås jeg leste for mange år siden; det er mulig jeg ikke husker det helt ordrett, men det var omtrent slik:

men en gang skal jeg komme tilbake til Bergen
med en Colt '45 i den ene hånden
jeg skal smile mens jeg peker på dem og sier
du er et rævhøl og
du er et rævhøl og
du og
du og
du


Liker bedre hål med å - men de sier kanskje høl "inni bydn"?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 15:00   #320
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.223
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.


Liker bedre hål med å - men de sier kanskje høl "inni bydn"?

Jeg tenker meg at det var med ø fordi han skriver et slags radikalt bokmål og ikke bergensdialekt. (Også mulig at jeg husker feil, selvsagt. Det er veldig lenge siden jeg leste det.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, krangling, språk


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no