Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-19, 15:42   #301
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er på ingen måte easy going, og gruer meg skikkelig. Jeg har ikke noe lyst til dette, men innser at det inngår i foreldrerollen.

Jeg gruer meg allerede til å holde talen. Det blir det verste og så synes jeg ikke det er enkelt med skilte foreldre, så den biten er heller ikke grei. Resten skal jeg fint takle.

Jeg tror vi går for noe koldtbord og tapas og satser på å klare å få bestilt fra et sted, at de lager noe fra to menyer. Kaker må vi ha, men bestiller nok bløtkake fra bakeri og får venner til å bake. Vi blir ikke så mange, så fire kaker er nok mer enn nok.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 30-04-19, 15:50   #302
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.159
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi er alle forskjellige. Den talen er klar inni hodet mitt allerede, og jeg gleder meg til å holde den. Å snakke i forsamlinger er mitt minste problem.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 30-04-19, 15:55   #303
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.055
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Talen har jeg allerede begynt på. Jeg er en som må bearbeide det jeg skriver så greit å starte tidlig.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 30-04-19, 16:04   #304
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.152
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi får igjen en del penger på skatten, og jeg tror vi setter bort mesteparten i en konfirmasjonssparingskonto.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 30-04-19, 16:13   #305
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.846
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg ser heller ikke mørkt på akkurat det med talen. Vet ikke om det blir meg eller mannen som skal holde tale, men vi er begge vant med å snakke i forsamlinger, og dette er jo bare familie, så det er ikke noe jeg gruer meg til. Jeg er best under press, og selv om jeg har noen momenter klar i hodet, som jeg vil ha med, så er det ikke noe poeng for meg å begynne å skrive på den før nærmest siste uka.

Da jeg var forlover for min beste venninne skrev jeg talen kvelden før bryllupet.

Mine foreldre er skilt, men de kan fint omgås uanstrengt, så det er heller ikke noe jeg trenger å bekymre meg for, heldigvis.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 30-04-19, 16:25   #306
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi får igjen en del penger på skatten, og jeg tror vi setter bort mesteparten i en konfirmasjonssparingskonto.

Lurt.

Ang mellomste og eldste så er det jeg som har stått for talen. Lagde også en sånn bilde/video fra baby og frem til i dag. Veldig koselig.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 30-04-19, 17:39   #307
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.566
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg har ikke tenkt å holde noen tale. Faren og hvem som helst andre må holde tale om de vil, men jeg skal ikke si noe.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 30-04-19, 17:41   #308
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi får igjen en del penger på skatten, og jeg tror vi setter bort mesteparten i en konfirmasjonssparingskonto.

Fornuftig. Her går det rett til bunad.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 30-04-19, 18:58   #309
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Hei. Jeg har også konfirmant i 2020.
Da har jeg meldt meg inn i HEF. Påmeldingen for medlemmer er 20.mai, kontigenten er 450,- og man får opplegget ca 1000kr rimeligere.
Vi blir ca 30 stk og har planer om å ha festen hjemme.

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 01-05-19, 08:26   #310
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.714
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Dumt spørsmål; men om man skal melde seg inn i HEF, få prioritert påmelding, er det da jeg eller konfirmanten som skal være medlem?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv  
Gammel 01-05-19, 09:16   #311
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Det er de voksne, som melder på barna sine. Holder med at en i husstanden er medlem.

Sitat:

Det er ikke krav til medlemskap i Human-Etisk Forbund for å gjennomføre Humanistisk konfirmasjon, verken for ungdommene eller deres foresatte.

Tale Pleym - portrettLikevel åpner vi for at medlemmer skal kunne melde på sine barn før den ordinære påmeldingen starter.

– Vi ønsker å gi et ekstra tilbud til de som er medlemmer i Human-Etisk Forbund og betaler kontingent, sier seremonisjef Tale Pleym.


https://human.no/seremonier/konfirma...-konfirmasjon/

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 01-05-19, 10:45   #312
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.846
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Dumt spørsmål; men om man skal melde seg inn i HEF, få prioritert påmelding, er det da jeg eller konfirmanten som skal være medlem?

Man må være 15 år for å være medlem av HEF. 15 er aldersgrensen for å selv bestemme hvilken religiøs menighet/livssynsorgamisasjon man vil høre til, og i HEF kan man kun melde inn seg selv, foreldre kan ikke melde inn sine barn. Det er vel et viktig prinsipp i HEF.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 01-05-19, 10:55   #313
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.712
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Hvor mye regner man med at en konfirmasjon skal koste?

Jeg har et ganske avslappet forhold til selve opplegget, men planlegging i forkant og reservasjon av lokale etc er helt utmattende....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 01-05-19, 11:05   #314
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.846
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Har i grunnen ingen peiling enda ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 01-05-19, 11:08   #315
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Hvor mye regner man med at en konfirmasjon skal koste?

Jeg har et ganske avslappet forhold til selve opplegget, men planlegging i forkant og reservasjon av lokale etc er helt utmattende....

Aner ikke?
Bunad med sølv er dyrt. Hun må nok ønske seg sølv til jul og bursdag. Bunaden blir gaven.

Tipper 11 000-12 000 maks hvis vi ikke tar med prisen av bunad og sølv.
Mat, catering, tapas/koldtbord. Blir nok 16-18 gjester.
Kake, bestiller en og får sikkert andre til å lage
Har det hjemme.
Låner hvite duker, bruker servise osv vi har og alt matcher ikke
Pynt, lys, noe blomster.
Invitasjoner lager hun selv, bordkort også

Noe mer da?

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 02-05-19 kl 11:25.
millact er ikke aktiv  
Gammel 01-05-19, 11:08   #316
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.159
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Bunaden koster jo en liten formue. Men hun har fått beskjed om at det blir presangen fra oss.

Og så vil det jo variere veldig i forhold til lokaler, type mat og antall gjester. Vi kan fort bli 40 stk, og mat til så mange blir dyrt uansett. Og da har vi ikke mulighet til være hjemme heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 01-05-19, 11:27   #317
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.989
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Når påmelding, grupper og lokale er bestemt og booket skal jeg ike tenke på dette igjen før til neste år. Vi har vært igjennom en runde for to år siden og jeg tror jeg skal presse på for å ha det på et hotell denne gangen. Kapasiteten min var rimelig tynnslitt etterpå.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå  
Gammel 01-05-19, 11:29   #318
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.887
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi fikk utrolig rimelig pris med eldstemann, selv om det blir mye penger ut på en gang.
Hadde lokale i et stort møterom med dør ut på terrasse, på jobben til mannen. Kokken der er vant til å lage mat til mange og det var helt nydelig mat. 3 retters, serveringshjelp og kaffe inkludert fikk vi til rundt 500, pr kuvert. Mener sluttregningen ble 10.000 for 21 El 22p. Ingen leie for lokalet.
Vi bakte alle kaker selv og dekket på kvelden før.

Denne gangen leier vi lokale her vi bor. Enklere for alle. Må tenke litt på hva slags mat vi skal ha. Vi kjenner en kokk så må høre litt på om minsem har noe ønsker.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 01-05-19, 11:43   #319
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.712
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg kan i realiteten ha det på jobben. (Minuset er ikke fint uteområdet) konfirmanten vil sikkert ha taco (om det er innafor) vi blir sikkert 50 med stort og smått - og halvparten er under 30.....

Vi kan få plass til langbord hjemme også, men da blir det kun det vi har plass til og....

Hele familien (på begge sider) er veldig low-key, så sånn sett blir kanskje utfordringa å få det til å være litt høytidelig også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 02-05-19, 11:27   #320
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg kan i realiteten ha det på jobben. (Minuset er ikke fint uteområdet) konfirmanten vil sikkert ha taco (om det er innafor) vi blir sikkert 50 med stort og smått - og halvparten er under 30.....

Vi kan få plass til langbord hjemme også, men da blir det kun det vi har plass til og....

Hele familien (på begge sider) er veldig low-key, så sånn sett blir kanskje utfordringa å få det til å være litt høytidelig også.

Taco er fint, kan jo være som del av noe mer? Man må jo ikke ha det så veldig høytidelig. Men jeg synes det blir høytidelig når bordene er pent dekket og man går i finklær.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no